Ako na hrdzavú nádrž - návod

Keďže som si všimol, že nádrž na mojej Babettke začína po 15. rokoch "kvitnúť" a hrdza sa za posledný rok rozliezla o kus ďalej, rozhodol som sa ju vyčistiť a problém podchytiť, kým je ešte čas. Až je nádrž prežratá hrdzou skrz na skrz, už je na záchranu neskoro.
Ja som ju moc hrdzavú nemal. Hrdzou bolo napadnuté asi 5 % plochy celej nádrže, čiže nič moc. Doslova iba pár centimetrov štvorcových. No ja, veľký puntičkár ktorý pozerá na každý nedostatok, pri mne je niečo nemysliteľné jazdiť s nádržou, v ktorej je troška hrdze
.
Pred časom sa tu čistenie nádrže riešilo. Niekto dokonca radil nasypať do nádrže matičky a hrkať. Následne ochrániť vnútro farbou. Zrovna tomuto som sa chcel vyhnúť. Nechcel som riskovať, že natrafím na nejakú farbu, ktorú benzín rozpustí a ja si zničím motor. Používam iný spôsob. Nasypal som do nádrže olovené broky. Asi 500 kusov. A triasol a triasol a triasol.... Následne broky dostal z nádrže von, nalial do nádrže trošku benzínu (cca 1 deci) a pohrkal aby sa uvoľnená hrdza vyplavila. Nádrž krásne čistá, ako nová. Potom nasleduje ochrana. Prišiel som na relatívne zaujímavý spôsob čistou náhodou. Bol to skôr experiment, ale podaril sa. Opäť som do nádrže nasypal olovené broky, prilial veľmi malé množstvo benzínu (10-20 ml) a zase niekoľko minút triasol. Broky som dostal von. Na stenách nádrže mi vznikla akási olovená pasta. Nechal som ju zaschnúť 12 hodín. Myslel som si, že keď nalejem benzín, tak sa vrstva olova rozpustí do benzínu a steny ostanú nechránené. No ostal som čumieť, keď som nalial benzín a ona sa nerozpustila. Takže steny sú chránené akýmsi oloveným povlakom, teda riziko opätovného hrdzavenia nádrže je eliminované. Olovo vám ťažko bude hrdzavieť
.
Ja som ju moc hrdzavú nemal. Hrdzou bolo napadnuté asi 5 % plochy celej nádrže, čiže nič moc. Doslova iba pár centimetrov štvorcových. No ja, veľký puntičkár ktorý pozerá na každý nedostatok, pri mne je niečo nemysliteľné jazdiť s nádržou, v ktorej je troška hrdze

Pred časom sa tu čistenie nádrže riešilo. Niekto dokonca radil nasypať do nádrže matičky a hrkať. Následne ochrániť vnútro farbou. Zrovna tomuto som sa chcel vyhnúť. Nechcel som riskovať, že natrafím na nejakú farbu, ktorú benzín rozpustí a ja si zničím motor. Používam iný spôsob. Nasypal som do nádrže olovené broky. Asi 500 kusov. A triasol a triasol a triasol.... Následne broky dostal z nádrže von, nalial do nádrže trošku benzínu (cca 1 deci) a pohrkal aby sa uvoľnená hrdza vyplavila. Nádrž krásne čistá, ako nová. Potom nasleduje ochrana. Prišiel som na relatívne zaujímavý spôsob čistou náhodou. Bol to skôr experiment, ale podaril sa. Opäť som do nádrže nasypal olovené broky, prilial veľmi malé množstvo benzínu (10-20 ml) a zase niekoľko minút triasol. Broky som dostal von. Na stenách nádrže mi vznikla akási olovená pasta. Nechal som ju zaschnúť 12 hodín. Myslel som si, že keď nalejem benzín, tak sa vrstva olova rozpustí do benzínu a steny ostanú nechránené. No ostal som čumieť, keď som nalial benzín a ona sa nerozpustila. Takže steny sú chránené akýmsi oloveným povlakom, teda riziko opätovného hrdzavenia nádrže je eliminované. Olovo vám ťažko bude hrdzavieť
