Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Vše o benálu, mazání, problémy a řešení těchto, návody jak mazat...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Příspěvekod martin110r » pát říj 21, 2011 21:03:14

V dohľadnej dobe (tak za 5-6 týždňov) sa chystám robiť výbrus. Keďže som minulý rok zmrvil zábeh (pár km po výbruse som zadrel), lietam po internete a naberám skúsenosti, ako správne zabehnúť a nezadrieť.

Ja som dával pomer 1:20. Keďže som to zadrel, tak si vravím, že teraz nebudem na oleji šetriť a dám tam pomer 1:10, nech to poriadne maže. Dozvedel som sa ale jeden paradox, a síce, že príliš veľa oleja škodí. Údajne veľké množstvo oleja v benzíne zabraňuje odvodu tepla a tým sa motor prehreje a hryzne.

Niečo na tom asi bude. Jeden známy svojou neznalosťou nariedil v zábehu pomer 1:50 a nezadrel to. Ja som mal 1:20 a zadrel som to "na krv" - koleso v šmyku.

Stretli ste sa s niečim takýmto? Mám teraz po výbruse naozaj ubrať oleja, a od začiatku ísť na pomer cca 1:33 - 1:40?
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Příspěvekod butan » sob říj 22, 2011 7:13:59

Podle mého názoru je pro záběh ideální 1:25
Když dáš víc, bude se zanášet svíčka, můžou se zapéct kroužky, ale chlazení se určitě nezhorší. A celý záběh je o tom šetřit stroj, omezit nejvyšší otáčky, měit otáčky i zatížení, teploměr by mohl být dobrým pomocníkem.
Pokud hledáš nějakou originální metodu, tak třeba celý den protáčet samotný motor vrtačkou, a při tom ho mazat olejovou mlhou, třeba takhle http://www.uni-max.cz/olejovac-hadicovy-g1-4-ig-ag/d/
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Příspěvekod luk5555 » sob říj 22, 2011 8:32:08

Asi napišem hlúposť ale: čo tak babetku postavit na stojan tak, aby zadné koleso bolo stále vo vzduchu (nedotýkalo sa zeme) ,predok zaťažiť , naštartovať ,po bokoch motora dať silnejšie ventilátory a takto to zabehnúť na stojane -buť pridávať plyn alebo nastaviť karbec tak aby išiel na vyššie otáčky (akoby babetta išla normálnou rychlosťou cca 30-40km/h) a nechať motor bežať - prehriať by sa nemal lebo naňho fúkaju ventilátory. Takto to urobil moj kamárát a babettta mu stále v pohode ide (robil to asi pred rokom a ako vravím ide mu to dodnes v pohode).
Čo vy nato ?
:idea:
Babetta 210.100 a 207.500 - moje lásky :-)
luk5555
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 107
Registrován: sob říj 08, 2011 15:47:19
Bydliště: Slovensko-Humenné

Re: Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Příspěvekod Duro » sob říj 22, 2011 11:22:42

Martin, ja mam skusenost so zabehom tu najlepsiu, ze som vlastne ani pomer benzin/olej takmer nemenil. Dal som o trochu viac ako pol deci na dva litre, cize daco pod 1:40 a teraz po zabehu davam daco nad 1:40 /cize som skupejsi, ako krcmar v senku :mrgreen: / - nedolievam poldecak po ciarku. A doteraz neviem, co je to "kusnutie" piestu vo valci. Samozrejme nedavam M2T ale polosyntetiku Shell VSX. No a pri zabehu som jazdil setrnejsie ako obvykle, ale to je pochopitelne.

Podla mna to ale moze byt aj tym materialom piestu - daval som si robit asi tri vybrusy do Nitry - tam to robi jeden stary pan v takej "smykni" a piesty mal o nieco drahsie, ako som pozeral na "Simbe". Este som mu frflal, ze ja viem kupit aj lacnejsie piesty /vtedy som si este nebol vedomy tej "kvality", co na "Simbe" predavaju :roll: /, ale mozem povedat, ze ani s jednym piestom od neho som nemal problemy. Neviem, odkial ich bral, ale tie piesty boli O.K. Takze stara poctiva robota sa nezaprie ...

P.S. A co sa tyka zvysovania pomeru nad 1:25, tak to uz zrejme nie je dobre, lebo tiez som cital, ze je lepsie moc oleja nepridavat /preto som ani ja nesiel na doporuceny zabehovy pomer/, ale je lepsie drzat sa na hornej hranici, aby sa stihol spalovat. Vela oleja zanasa motor a ako si zistil, moze ho aj zadriet.
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Re: Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Příspěvekod Angelo » ned říj 23, 2011 11:42:06

No tak já jsem zabíhal prvních 400 km na poměr 1:25. Je teda pravda, že když jsem to nechával 2 hodinky běžet na volnoběhu, tak z vejfuku až lítal olej. Po 400 km jsem přešel na 1:33 a po 1200 km jezdim na 1:40. Když jsem čistil vejfuk cca při 1000 km, tak byl sice zadělaný, ale vejfukovej kanál ve válci byl krásně čistý. Prvních 400 jsem jezdil fakt jenom po rovinkách, takže jsem ani nepřidřel, potom jsem lehce zvyšoval rychlost. Až nedávno, když jsem zdolával 12% stoupání, motor začal klepat, ale hned jsem ho vypnul a zbytek kopce dotlačil. Pak jela zase normálně.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Příspěvekod Fajn-Tom » ned říj 23, 2011 12:31:03

Vůle na pístu 0.05mm, prvních 20-30km 1:20 na jízda na půl plynu (točil jsem to jen tak do 8000), potom 1:28 a už jen jízda na plnej plyn. Žádný problém z přidíráním nebyl. Vůli 0.05mm si nechám udělat i sériovém válci, abych měl za hodinu zajeto a nemusel jsem řešit vyšší poměr oleje ani pomalou jízdu a tím ucpaný výfuk.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Příspěvekod martin110r » ned říj 23, 2011 18:15:23

Čo sa piestu týka, to bol Almet. Každý, kto Almet vyskúšal, ten ho chváli. Výbrus v kvalitnej firme. Olej 1:20. A samozrejme jazda ako keď babka ide s vajcami na trh. A hryzlo sa to. Takže myslím že neni o čom a verím, že veľa oleja zhorší odvod tepla.

So zadrbanou sviečkou, pripečenými krúžkami, upchatým výfukom som problém nemal. Jazdím na ELF a nepoznám, čo je upchatý výfuk. Vložka vo výfuku je len mokrá od oleja. Prebytok oleja (ktorý by v prípade M2T urobil karbón) jednoducho vyprská z výfuku preč. Zadné koleso zadrbané jaxviňa, ale hlavne, že to neni vo výfuku. A sviečka vždy krásne tehlovočervená.

Ale každopádne, idem si objednať znovu Almet a spravím výbrus. A pomer v zábehu 1:33.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Příspěvekod Fajn-Tom » ned říj 23, 2011 22:56:30

výbrusy se dělají v určité toleranci a k tomu se pak dává píst. Takže doufám, že při koupi pístu jsis změřil válec a podle toho vybral píst aby byla dodržena správná vůle.

Podle příručky má být vůle pístu u babetty 0.065mm, ale v brusírně běžně dávaj 0.04mm. Pokud zvolíš špatný píst tak můžeš mít třeba i 0.02 a to se ti bude přidírat i po 1000km :lol: Píst jsem si nechal vyrobit z odlitku za 350,- sice dražší, ale ze stejných odlitků jezdí písty dost jezdců v závodech pionýrů, takže kvalita tam nějaká bude.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Příspěvekod martin110r » ned říj 23, 2011 23:08:57

Fajn-Tom píše:výbrusy se dělají v určité toleranci a k tomu se pak dává píst. Takže doufám, že při koupi pístu jsis změřil válec a podle toho vybral píst aby byla dodržena správná vůle


To vypadá, ako keby som najprv urobil výbrus a potom kupoval piest. Nie som lama, a valec dával na výbrus spolu s piestom, ktorý tam pôjde.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Příspěvekod Janka » pon říj 24, 2011 14:39:13

Martin to Fajn-Tom si najskôr spraví výbrus, a potom kupuje piest podľa neho... ale to nikdy nepasuje :D
a k tomu oleju dala som po výbruse M2T ten čo sa vyrába v Pezinku pomer 1:30 jazdila som na plné gule, šlo to podľa tachometra po rovine za bezvetria 55 km/h babča 225 s nakopávačkou ale nemá zvuk ako babetta, ale ako pionier... na voľnobeh nie źźźźźźźźźź, ale bum bum bum bum je to delo...
sviečka tehlovo červená predstih odtrh bohatosť nastavené, a teraz kukám sviečku a čierna od oleja, z misky pod karburátorom visí jedna kvapka oleja a drží sa tam ako prikovaná na tom oleji nepíšu, aký pomer, tak skúsim dať teraz 1:40 každý dáva u nás STIHL čo majú z píly a krovinorezu 1:50, ale ten olej podľa mňa je dobrý na mazanie pri vysokých otáčkach a nie na babču :D
Janka
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte črc 12, 2011 0:50:21

Re: Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Příspěvekod pdp28 » pon říj 24, 2011 15:00:53

Janka, klobúk dolu :-)
Absolútne presne si vystihla podstatu.
K tomu zadieraniu asi len toľko, že treba dodržať predpísanú vôľu medzi piestom a valcom, čo je 0,05 mm a mazať 1:33 počas zábehu.
pdp28
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 92
Registrován: čtv čer 02, 2011 12:54:42

Re: Pozor na veľké množstvo oleja v benzíne

Příspěvekod martin110r » pon říj 24, 2011 17:47:49

Ok, po výbruse idem na 1:33.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš


Zpět na Benzín a oleje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků