Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

Vše o benálu, mazání, problémy a řešení těchto, návody jak mazat...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

Příspěvekod Roman Kinčl » ned dub 29, 2012 22:32:10

Čest mopedisty. Nedávno jsem koupil nový palivový kohout, protože původní byl na odpis. Nový sice zavírá skvěle. A navíc má "přepínací" polohy, takže ho nemůžete zavřít či otevřít špatně. Ale časem nastal problém. Vzhledem k tomu, že kohout má velkou vůli se protočil ten plastový hmatník na kohoutu a vymlel se a už se jen na hřídelce protáčí. A proto by mně zajímalo, jak funguje ten přepínací systém, protože bych tam chtěl dát plně kovovou páčku ze starýho Jikova (klidně za cenu, že by zanikl ten přepínací systém). Děkuji za cenné rady :)
Přílohy
kohoutek.jpg
Přepínací kohout - ten černý hmatník se brzo ukroutil, protože přepínání má velkou vůly
kohoutek.jpg (28.27 KiB) Zobrazeno 10805 krát
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

Příspěvekod Roman Kinčl » pon dub 30, 2012 15:18:50

nikdo neměl ten kohout v ruce? :( :( :?: :?:
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

Příspěvekod PetrT30 » úte kvě 01, 2012 8:10:53

tak ho rozeber a podívej se ne?
Je tam ploška s přepouštěcím kanálkem, který dle požadovaného otevření dosedá na gumičku s dírkami.
Obrázek

Obrázek

.Palivový kohout má čtyři polohy : Horizontální poloha páčky - ventil uzavřen. Páčka nahoru- ventil otevřen do nádrže jako rezerva, páčka kolmo dolů - ventil otevřen,v normálním provozním stavu.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

Příspěvekod Roman Kinčl » úte kvě 01, 2012 18:57:48

Nakonec jsem to vyřešil asi nejlíp. Vzal jsem starej Jikov, pořádně ho kompresorem vyčistil, dal do něj gumu z novýho kohouta, a filtr z novýho kohouta.

PS: Já vím jak ten kohout funguje, ale je jinej v tom, jak jsem psal že má ty přepínací polohy- má striktně nastaveny 4 polohy. U starýho kohoutu se dá volně a lehce otáčet v celém kruhu...
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

Příspěvekod Roman Kinčl » úte kvě 01, 2012 19:02:29

a ještě poznámka: jak funguje ta rezerva - Ona má nádrž nějaký benzín do zásoby, na kterej se dá dojet? Pokud vím, když se dá páčka směrem k nádrži, tak funguje ta malá dírka kolem trubičky normálního stavu. nebo je to obráceně? co se změní, když dám páčku z normálu do rezervy?

PS. vím, že je to asi nejdebilnější dotaz na fóru :D :D :D :D :D
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

Příspěvekod butan » úte kvě 01, 2012 20:45:43

V sítku v nádrži je mosazná trubička. Ústí pár cm nade dnem, a benzín pod ní je rezerva. Po přepnutí na rezervu se bere benzín dírkou přímo do ventilu, trdy skoro ze dna nádrže.
Lubor
Ps místo ukrouceného hmatníku bych na hřídel ventilu nasadil nějaký knoflík určený na potenciometry z GMe.cz
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

Příspěvekod PetrT30 » úte kvě 01, 2012 20:50:16

snad to je dostatečně vysvětlený
Přílohy
201108312248501.jpg
201108312248501.jpg (57.98 KiB) Zobrazeno 10740 krát
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

Příspěvekod Roman Kinčl » úte kvě 01, 2012 21:14:04

už rozumím, ale nechápu význam... není jedno, jestli dojedu na jednu díru až do dna, nebo přepnu ventil, a jedu na druhou díru? Maximálně to řidiče upozorní, že až bude docházet šťáva, tak se mu to začne kuckat, přepne na tu rezervu a ví, že musí dojet na pumpu, nebo ještě líp domů :D
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

Příspěvekod PetrT30 » stř kvě 02, 2012 4:28:46

Roman Kinčl píše:už rozumím, ale nechápu význam... není jedno, jestli dojedu na jednu díru až do dna, nebo přepnu ventil, a jedu na druhou díru? Maximálně to řidiče upozorní, že až bude docházet šťáva, tak se mu to začne kuckat, přepne na tu rezervu a ví, že musí dojet na pumpu, nebo ještě líp domů :D

Kontrolka v autě je vlastně také zbytečná :roll: :roll: :roll:
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

Příspěvekod Roman Kinčl » stř kvě 02, 2012 6:18:17

ale kontrolku bych sem netahal... kontrolka má jasnou funkci a hotovo. jen jsem se ptal, nějak jsem to nedomyslel no... :cry: už je mi tö všechno jasný :)
Uživatelský avatar
Roman Kinčl
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 261
Registrován: pon dub 16, 2012 16:41:48
Bydliště: Hradec Králové

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

Příspěvekod miraSt » úte říj 28, 2014 11:54:37

Já jsem ten výstupek na páčce zabrousil. Dost těžce se s tím otáčelo, prakticky jsem to musel páčit abych s tím otočil. Teď tam mám jenom náznak poloh. Ale ono to zase není takové citlivé na přesné otevření.
Zelená dříč; červena tahoun. Obě se dočkaly 12voltů. Od 7/2011má červená dálkové a tlumené světlo. Zelená je pryč a přibyla černá. Od 5/2013 má taky 12V a tlumené/dálkové.
miraSt
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: úte říj 06, 2009 10:29:33
Bydliště: Fryčovice


Zpět na Benzín a oleje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků