Stránka 1 z 1

Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

PříspěvekNapsal: ned dub 29, 2012 22:32:10
od Roman Kinčl
Čest mopedisty. Nedávno jsem koupil nový palivový kohout, protože původní byl na odpis. Nový sice zavírá skvěle. A navíc má "přepínací" polohy, takže ho nemůžete zavřít či otevřít špatně. Ale časem nastal problém. Vzhledem k tomu, že kohout má velkou vůli se protočil ten plastový hmatník na kohoutu a vymlel se a už se jen na hřídelce protáčí. A proto by mně zajímalo, jak funguje ten přepínací systém, protože bych tam chtěl dát plně kovovou páčku ze starýho Jikova (klidně za cenu, že by zanikl ten přepínací systém). Děkuji za cenné rady :)

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

PříspěvekNapsal: pon dub 30, 2012 15:18:50
od Roman Kinčl
nikdo neměl ten kohout v ruce? :( :( :?: :?:

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2012 8:10:53
od PetrT30
tak ho rozeber a podívej se ne?
Je tam ploška s přepouštěcím kanálkem, který dle požadovaného otevření dosedá na gumičku s dírkami.
Obrázek

Obrázek

.Palivový kohout má čtyři polohy : Horizontální poloha páčky - ventil uzavřen. Páčka nahoru- ventil otevřen do nádrže jako rezerva, páčka kolmo dolů - ventil otevřen,v normálním provozním stavu.

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2012 18:57:48
od Roman Kinčl
Nakonec jsem to vyřešil asi nejlíp. Vzal jsem starej Jikov, pořádně ho kompresorem vyčistil, dal do něj gumu z novýho kohouta, a filtr z novýho kohouta.

PS: Já vím jak ten kohout funguje, ale je jinej v tom, jak jsem psal že má ty přepínací polohy- má striktně nastaveny 4 polohy. U starýho kohoutu se dá volně a lehce otáčet v celém kruhu...

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2012 19:02:29
od Roman Kinčl
a ještě poznámka: jak funguje ta rezerva - Ona má nádrž nějaký benzín do zásoby, na kterej se dá dojet? Pokud vím, když se dá páčka směrem k nádrži, tak funguje ta malá dírka kolem trubičky normálního stavu. nebo je to obráceně? co se změní, když dám páčku z normálu do rezervy?

PS. vím, že je to asi nejdebilnější dotaz na fóru :D :D :D :D :D

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2012 20:45:43
od butan
V sítku v nádrži je mosazná trubička. Ústí pár cm nade dnem, a benzín pod ní je rezerva. Po přepnutí na rezervu se bere benzín dírkou přímo do ventilu, trdy skoro ze dna nádrže.
Lubor
Ps místo ukrouceného hmatníku bych na hřídel ventilu nasadil nějaký knoflík určený na potenciometry z GMe.cz

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2012 20:50:16
od PetrT30
snad to je dostatečně vysvětlený

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2012 21:14:04
od Roman Kinčl
už rozumím, ale nechápu význam... není jedno, jestli dojedu na jednu díru až do dna, nebo přepnu ventil, a jedu na druhou díru? Maximálně to řidiče upozorní, že až bude docházet šťáva, tak se mu to začne kuckat, přepne na tu rezervu a ví, že musí dojet na pumpu, nebo ještě líp domů :D

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2012 4:28:46
od PetrT30
Roman Kinčl píše:už rozumím, ale nechápu význam... není jedno, jestli dojedu na jednu díru až do dna, nebo přepnu ventil, a jedu na druhou díru? Maximálně to řidiče upozorní, že až bude docházet šťáva, tak se mu to začne kuckat, přepne na tu rezervu a ví, že musí dojet na pumpu, nebo ještě líp domů :D

Kontrolka v autě je vlastně také zbytečná :roll: :roll: :roll:

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2012 6:18:17
od Roman Kinčl
ale kontrolku bych sem netahal... kontrolka má jasnou funkci a hotovo. jen jsem se ptal, nějak jsem to nedomyslel no... :cry: už je mi tö všechno jasný :)

Re: Konstrukce přepínacího kohoutu paliva

PříspěvekNapsal: úte říj 28, 2014 11:54:37
od miraSt
Já jsem ten výstupek na páčce zabrousil. Dost těžce se s tím otáčelo, prakticky jsem to musel páčit abych s tím otočil. Teď tam mám jenom náznak poloh. Ale ono to zase není takové citlivé na přesné otevření.