Stránka 1 z 3

Palivovy ventil

PříspěvekNapsal: sob kvě 17, 2008 12:48:14
od torn406
Tento tyden se mi stala nemila vec. Dosel mi benzin, tak jsem prepnul ventil na rezervu a ono nic. V nadrzi slo slyset ze jeste neco malinko paliva sploucha, ale babetta nejela. Po dotankovani jsem opet jezdil. Domu jsem vsak musel doslapat... :evil:
Mel bych tedy dotaz, jak tento ventil pracuje, jeho princip funkcnosti a tim padem urcit zavadu?

PříspěvekNapsal: sob kvě 17, 2008 20:27:28
od Starec
Ak vytočíš palivový uzáver z nádrži tak zistíš, že je tam taký podlhovastý v podobe rúrky, asi 12-13 cm dlhý filter z umelej hmoty a ak ho stiahneš pod tím je tenká rúrka cez ktorú preteká benzín ak máš kohútik prepnutý na normal. Celkom dole vedľa tej rúrky ma byť ešte jeden otvor ktorým preteká benzín ak máš prepnuto na rezervu(ta by mala byť asi niečo cez 1/2 l.)
Ten otvor sa zvykne upchať, treba ho vyčistiť a prefúknuť. Zvykne sa ešte stať to, že gumička v kohútiku sa poškodí a uzatvára prívod na rezervu. Niektoré typy ventílov ktoré majú doťahovaciu šrúbu z bočnej strany sa daju ľahko rozobrať, na niektorých je zboku prinitovaný hlinikový pliešok z udajmy, ten treba stiahnuť a tak sa dostaneš ku gumičke.

PříspěvekNapsal: sob kvě 17, 2008 23:52:11
od torn406
Diky za informace. :wink:

PříspěvekNapsal: ned kvě 18, 2008 10:11:46
od Duro
Este doplnim - za nejaky cas sa ten otvor upcha znova, lebo jemnej spiny a hrdze, ktory sa dostane do nadrze, alebo sa tam vytvara, pribuda a usadzuje sa na dne. Teda okrem vycistenia palivoveho uzaveru nadrze treba este poriadne vycistit alebo vymenit nadrz. Ale to je uz ina kapitola - pozri napr. http://www.speaker.cz/motoboard/viewtop ... ight=nadrz.

Re: Palivovy ventil

PříspěvekNapsal: ned srp 02, 2009 11:45:37
od xingisx
Abych co nejlépe zamezil opětovnému zanesení rezervního otvoru tak jsem do nádrže nasypal matičky a zalil benzínem. Pořádně to promíchat, vylít a znova. Trvalo mi to asi dva dny až jsem měl ruce vytahané. Od té doby jsem s bordelem a rzí v nádrži neměl problém a na rezervu jezdím pořád :o .

Re: Palivovy ventil

PříspěvekNapsal: sob srp 08, 2009 22:29:29
od BabettaDV
S palivovým ventilem jsem měl problém, znám totiž jeho tři pozice: otevřeno, zavřeno, rezerva. Ovšem zaujalo mne, že se zavírat musí pouze dolů, protože když byl nahoře tak tekl benzín do karburátoru a motor se uchlastával.

Re: Palivovy ventil

PříspěvekNapsal: ned srp 09, 2009 0:09:18
od Matrix
Nahoru rezerva, doprava a doleva zavřeno a dolu normální stav.

Re: Palivovy ventil

PříspěvekNapsal: ned srp 09, 2009 22:12:46
od BabettaDV
Takhle to je u 210?? Moje 207 má zavřeno dolů, rezerva doprava a normální stav je doleva.

Re: Palivovy ventil

PříspěvekNapsal: ned srp 09, 2009 22:21:33
od Matrix
Ano 210 to tak má u origo kohoutu Jikov.

Re: Palivovy ventil

PříspěvekNapsal: ned srp 09, 2009 22:29:03
od xingisx
225 to má taky jak 210

Re: Palivovy ventil

PříspěvekNapsal: úte zář 08, 2009 20:44:27
od BabettaDV
Už je to v pořádku benzín teče jen když má.

Re: Palivovy ventil

PříspěvekNapsal: úte říj 13, 2009 16:23:30
od martin110r
Keďže nemám vo zvyku jazdiť "do poslednej kvapky benzínu", tak som nemal šancu prísť na tento problém, ale za posledný čas som sa na tankovanie vykašlal a jazdím s veľmi malým množstvom benzínu v nádrži. Benzínu v nádrži veľmi málo, pokývem s Babettou a ani hladinu nevidím, no napriek tomu ešte som neprepol na rezervu a Babetta jazdí. Dnes mi to nedalo, odpojil som hadičku od karburátora s úmyslom, že stiahnem benzín do priehľadnej fľaše aby som sa pozrel, koľko benzínu mám v nádrži. Tak som dal hadičku do fľaše a kohút otočil do dolnej polohy (teda režim bez rezervy). Do fľaše mi vytieklo asi 4-5 deci benzínu a prestal tiecť, tak som prepol na rezervu. Z nádrže vytieklo ešte asi deci benzínu a bola prázdna. Tak som do nádrže vylial z flašky cca 3-4 deci benzínu a keď som otvoril kohút do režiemu bez rezervy, tak netiekol. Začal až po prepnutí na rezervu. Pričom pri predchádzajúcom spustení benzínu dokázali 3 deci tiecť na režim bez rezervy. Ako je teda možné, že Babetta bola schopná jazdiť s tak malým množstvom bez prepnutia na rezervu, po vypustení a následnom naliatí toho istého množstva benzínu bez rezervy netiekol?

Ako fakt je že mám vo zvyku tankovať, keď mám v nádrži menej ako 2 litre benálu takže nejaká "nefungujúca" rezerva by ma nemala znepokojovať, ale aj tak. Bol by som rád, keby fungovala normálne. Rezerva ktorá mi dá deci benzínu mi je naprd.

Re: Palivovy ventil

PříspěvekNapsal: úte říj 13, 2009 20:46:44
od wert69
Tak takhle jsem jednou zkoušel jezdit do poslední kapky...když jsem pak suveréně přepnul na rezervu motor ani neškytnul,důvod?Ucpaný,lépe řečeno totálně zasraný sítko a přepadová trubička,takže i když jsem tam "nějakou"rezervu měl tak mě to bylo prd platný.Po vyčištění nádrže už jsem tam sítko nedával,mám palivový filtr a myslim si že je to lepší řešení.

Re: Palivovy ventil

PříspěvekNapsal: úte říj 13, 2009 21:17:09
od martin110r
No lenže u mňa nebol problém s tým, že by mi ostal nejaký benzín v nádrži a netiekol von. U mňa bol ten problém, že benzín tiekol tiekol, prestal tiecť a po prepnutí na rezervu vytieklo z nádrže posledné deci benzínu. V nádrži neostal žiadny benzín. A sitko by malo byť čisté. V nádrži neni ani náznak hrzde.

Re: Palivovy ventil

PříspěvekNapsal: ned úno 07, 2010 10:52:03
od listrmistr
zdravim muže mi nekdo poradit jak je palivovej ventil u steli jak je vypnutej jak rezerva diky 8)