Palivovy ventil

Vše o benálu, mazání, problémy a řešení těchto, návody jak mazat...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod butan » ned úno 07, 2010 15:06:19

martin110r píše:No lenže u mňa nebol problém s tým, že by mi ostal nejaký benzín v nádrži a netiekol von. U mňa bol ten problém, že benzín tiekol tiekol, prestal tiecť a po prepnutí na rezervu vytieklo z nádrže posledné deci benzínu. V nádrži neostal žiadny benzín. A sitko by malo byť čisté. V nádrži neni ani náznak hrzde.


Důvody mohou být dva. Špatná, zpuchřelá guma přímo ve ventilu. Ale takový ventil by pak propouštěl i v poloze zavřeno.
Pravděpodobnější chyba je špatně zaletovaná měděná trubička ve ventilu, která bere benzín nad úrovní rezervy.
Vymontoval bych ventil, sundal sítko a na hadičku od karburátoru připojil tlakový vzduch tak .3Baru. Potom prstem ucpi měděnou trubičku, ventil pokap jarem, a ověř jestli někde neuniká- podle bublinek.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod martin110r » ned úno 07, 2010 17:52:57

Už som prišiel na závadu. No ono sa to za závadu ani nedá považovať. Za normálnych okolností za jazdy mi to nespraví. Jednoduch dojde to na hranicu posledných 7 deci a prepínam na rezervu. Ale keď dám hadičku z karburátora dolu že spustím benzín do flašky tak vtedy to na normálny režim je schopné spustiť skoro celú nádrž. Neviem ako je to možné, ale tak mi to funguje.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod Angelo » stř bře 31, 2010 20:31:02

Zdravim, tak jsem dneska čistil kohout a první věc je, že jsem vytáh jenom tu růrku a sítko zůstalo v nádrži, nevíte, jak ho dostat ven??? Další věc je že ani za boha nemůžu profouknout ten otvor na rezervu, napojil jsem kompresor na výčnělek jak se připojuje hadička ke karburátoru, kohout otočil do polohy rezerva a ani za boha to nemůžu profouknout, natlakuje se to a pak ten vzduch vyletí tou dlouhou růrkou(doufam, že jsem tim nepoškodil to těsnění s 5 dírkama??). Jo a kdyby jsem ho náhodou měnil(to těsnění) tak jak se k němu dostanu?? To tam musim odvrtat ten malej nejtek nebo co tam je?? Jak bych to potom zadělal.
Díky moc za odpovědi, zítra bych rád odjel :)
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod Angelo » stř bře 31, 2010 21:36:11

sítko, už jsem vyndal, jak jsem to dělal už večer, tak jsem na to neviděl, že vono kouká z toho závitu :) ...Napadlo mě, když už je ta rezerva ,,zabetonovaná", takže asi uříznu tu růrku a necham jí tak 5cm koukat aby do ni nenapadal ten největší bordel?
Jenom doufam že nebude téct, jak jsem ho zkoušel profouknout, kdyby tek, tak bych asi obětoval 300Kč a bylo by po problémech.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod Angelo » čtv dub 01, 2010 10:47:04

tak už to umim i rozebrat, dneska ráno jsem si k tomu sednul a je to, zapcanej byl teda krásně, to těsnění bylo úplně v háji :)
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod Angelo » čtv dub 01, 2010 19:59:51

juchůůů, už mi to všechno funguje, celkový čas opravy je 4 hodiny :D , což je u mě dobrý výsledek :)
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod jaryk77 » úte srp 06, 2013 19:17:32

Dnes se mi stala taková dost nemilá věc.Konečně po roce jsem se chtěl projet na mojí černé Babette 210/123 r.v 1994 nalil jsem do nádrže půl litru benzínu otočím kohout a začal mi festově kapat benzín pod matkou jak je to červené velké kolečko s PVC jsem to opatrně dotáhnul a pořád kape,jak ho zavřu tak je klid.Už jsem ho dneska objednal u P Szabo tak jsem zvědavej.K přišroubování k nádrži je menší matice na 19 klíč ten co jsem si objednal má závit M16 je skoro podle obrázku totožný má užší matku a s PVC červený delší náhubec komplet s kolečkem.To těsnění je dost ošemetná věc.Abych neplatil u něho 150Kč poštovného tak jsem zakoupil ještě startovací a rozběhové čelisti made in Hungary+ pružiny.Mám to ale smůlu skoro dvacet let je dvacet let :shock:
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod Pat » stř srp 07, 2013 7:34:50

Davej si pozor na ten prumer matice, aby ti tam sel pak namontovat. Vim ze se delali nadrze s dvema typama prumeru, tak aby ti to sedlo.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod jaryk77 » stř srp 07, 2013 15:55:33

No je to sázka do tomboly,když půjde pujde budu moc rád a když nepůjde tak nevím je tam špatné černé gumové těsnění (vydřené) se 4 díry ale menší průměr jak u klasik.
jaryk77
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 184
Registrován: sob zář 08, 2012 15:10:13

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod Loki » úte zář 10, 2013 22:31:33

Tak jsem dnes sundal palivový ventil z nádrže -a to sem dělat neměl :? Sítko zavixované, protržené a z rezervy bych nevymáčkl ani výpary, jak to bylo ucpané... Nánosy svinčíku na dně raději ani nepopisuju
Pomohl vrtáček průměru 2.5mm (pročištění kanálků) a kam nedosáhl, tak měděný drátek... No masakr... Přikládám foto filtru.
Obrázek
Babča je o něco starší než já a hádám, že jsem první, kdo do toho koukal... :( (Babču mám asi 14 dní)
Chybami se člověk učí - většinou, žel bohu, celý život...

Babča 210 - 1985
Uživatelský avatar
Loki
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: pát srp 30, 2013 2:16:14
Bydliště: Dolní Studénky

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod mhi » sob kvě 21, 2016 0:06:16

Dneska se mi stalo neco podobneho co se zde resi (nejak to ale mizerne jelo), musel jsem byt zachranovan kanystrem :). Mozna bych nekam dojel. Ano, muzu si za to sam, koupil jsem nepojizdny odlozeny stroj a palivovou soustavu vycistil "jen aby to chytlo" - puvodne jsem nemyslel, ze Babettu vubec uschopnim.

Nyni jsem hledal jak ten kohout vlastne vypada, treba se nekomu bude hodit odkaz: http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=15 ... ddid=44738 Zitra to jdu vycistit, snad ma B207 kohout stejne vyreseny.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod ridchey » sob kvě 21, 2016 9:36:33

jen male info, trubicka jde opatrne vytahnout,coz cisteni jiste usnadni
a druha vec-vicko nadrze jde take rozebrat, zdanlive nekopirovani vnitrniho dilu po obvodu s vetsim,je zamerne a funguje jako odvetrani nadrze, rozdelat jde za pomoci dvou tensich plochych sroubovaku a zpet se proste jen natlaci.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod mhi » sob kvě 21, 2016 12:29:23

Trubicka (mysleno ta co je v sitku v nadrzi - predpokladam) se VYTAHUJE nebo VYSROUBovava? Jak jsem to mel cele rozebrane, bylo to total zadelane nejakymi usazeninami a korozi, tvrde jako kamen. Oddelit se mi to nepovedlo, vycistit nejak ano.

Vicko jde rozebirat i u B207? Je to starsi plastove... nerad bych jej znicil. Nechci vrtat do veci ktere funguji, kdyz nevim jak. Uvnitr je jen dira, nema tam byt nejaky molitan, nebo nejaka hmota? Plna nadrz mi trosku cinta za jizdy ven, rad bych se tohoto nesvaru zbavil.

A jeste otazka, jak to je u B207 s otevrenim / rezervou / zavrenim? Mam otevreno, kdyz kohout jde smerem k hadicce v ose telesa kohoutu, smerem od hadicky (smerem do nadrze, k trubicce a sitku v jeho ose) je rezerva, ostatni polohy zavreno. V navodu jsem myslim cetl trosku jine pozice ?! Mate nekdo fotku orig kohout B207, jestli nemam jiny?

Na to, ze Babetta ma na tacho necelych 5000 km byla v hroznem stavu, nikdo se o ni zrejme nestaral. Vyhoda je, ze je pomerne originalni, tedy az na srouby. Nekdo tam narval delsi, takze to drelo o elektriku, bowden zadni brzdy, etc.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod ridchey » ned kvě 22, 2016 1:52:38

mel jsem na mysli kovove vicko, plastove bude asi taky rozdelatelne,ale to nemam,tak nemuzu rict na 100%
ta trubicka je jen nasazena,takze kdyz ji chytnes opatrne do kombinacek,tak ji ven cikcak kroucenim a tahem dostanes ven
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Palivovy ventil

Příspěvekod mhi » pon kvě 23, 2016 0:52:13

Tak aby toho nebylo malo, po testovaci jizde jsem v noci objevil louzicku z benzinu ... netesnost u napojeni nad kohoutem :-(.

Tece to v miste napojeni kohoutu na nadrz. Je tam trubicka z nadrze a na ni zavit - fibrove tesneni velke (po zjisteni uniku dano nove) - takova ta velka "matice", pod ni "I" kus (trubicka se dvema zavity), male fibrove tesneni (vyzkouseno take nove), kohout. Vecer bylo videt, jak se benzin dostava nekde bud' z pod te prvni matice (v miste velkeho nebo maleho fibroveho tesneni-nepoznam, jsou tesne u sebe a zakryte tou matici), posvicenim lampou se vzdy benzin objevi na stene kohoutu. Utazeni nepomaha, co s tim???? Urcite mi to neleze z kohoutu, je krasne videt jak po utreni ten benzin gravitacne steka uz od jednoho z tech prvnich dvou napojeni. Ve dne jsem to nemel sanci postrehnout, benzin se hned v horku odparoval.

Fibrova tesneni mam "automotive", ale nejaka low-cost sada. Nenapada me co jsem mohl udelat blbe, krome toho, ze jsem si poridil Babettu :-).

Update: asi vyreseno. Odrezovanim jsem zrejme narusil stycne plochy mezi nadrzi a ventilem. Zabrouseni, teflon, fibrova tesneni, poradne utahnout ... a nic nekape :)
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

PředchozíDalší

Zpět na Benzín a oleje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron