Stránka 1 z 7

olej do převodovky

PříspěvekNapsal: sob čer 07, 2008 14:05:26
od zbortas
Zdravím,chtěl bych se zeptat co je to za zatku která je vpra
vo na bloku motoru.má tam být asi nějaky olej že??dnes jsem tam koukal a je to prázdné :cry:
můžete někdo poradit.nikde jsem to nenašel.dík

PříspěvekNapsal: sob čer 07, 2008 15:04:23
od jura207
co máš za babettu? ja mam 207 a zátka je pouze vlevo nahore nalívací na olej do převodovky (olej PP80 nebo 90), z boku kontrolní šroubek na výšku hladiny a dole vypouštěcí.

PříspěvekNapsal: sob čer 07, 2008 16:32:33
od zbortas
Mam 210,ale uz jsem to zjistil je to na ten prevodovy olej.tak jsem dolil po tu rysku na boku.

PříspěvekNapsal: sob čer 07, 2008 16:38:26
od jura207
tak to je fajn. jeste ze ses na to podival kdyz tym bylo malo oleja.

PříspěvekNapsal: pon čer 09, 2008 8:12:29
od milda
Není dobré to dolívat úplně až po rysku, pak to má snahu prosakovat kolem gufera. Olej dolij tak že když máš vyndaný ten kontrolní šroubek aby začal vytékat tím otvorem když Babettu trochu nakloníš na sebe. Tedy zhruba 3 mm pod ten kontrolní otvor. Pokud bys měl problém s tím prosakováním tak taky pomůže vyvrtat maličkou dírku (1mm) do nalévací zátky. Tím odstraníš přetlak který v uzavřené převodovce vzniká při zahřátí.

PříspěvekNapsal: pon čer 09, 2008 16:40:41
od zbortas
Mildo díky za radu,takhle to udělám.

PříspěvekNapsal: pon čer 16, 2008 12:02:05
od Bob
už jsem tu někde čet,že 210 maji dírku na přetlak v převodovce v prostoru dynama (Vlevo nahoře) já ji tam taky mám. ať nevrtáš zbytečně to víčko :lol: a teď mám dírky dvě :roll:

PříspěvekNapsal: úte čer 17, 2008 2:42:11
od milda
"Dynamo", tedy správně alternátor je na pravé straně klikové skříně. Ta naopak těsná být musí. Tím netvrdím že v převodovce žádná origo odvětrávací dírka není, ale určitě není v prostoru alternátoru.

PříspěvekNapsal: úte čer 17, 2008 5:56:25
od Starec
milda: tak trocha na tvojom tvrdení aj niečo pravdy je, ale ta dierka ako píše Bob tam skutočne na niektorých starších typoch je. V prevodovej skrini úplne hore v rohu a zvonka ju vidno tesne hore na ľavo pri nosníku statora. Neviem už o aké ročníky fakticky ide ale jeden čas tam skutočne boli. Mňa to niekedy tiež zaujímalo a tak trocha som po tom aj pátral a tu je odpoveď ktorú som dostal priamo od technika z ZMV Kolárovo. Jeden čas to technicky riešili takouto cestou, ale mali sťažnosti od zákazníkov, nakoľko im cez tú dierku vytekal olej, ktorý bol následne roztrekovaný na celí alternátor. ( pravdepodobne pri vyšších otáčkach motora, prehriatí motora alebo ak nebola dodržaná predpisaná hladina oleja, pri preplnení ) Tak to potom riešili tak, že už do prevodovky dierky nevrtali, ale do zátky nalievacého otvoru na olej. Ja osobne som sa stretol aj z takým typom kde originál boli dierky dve, jedna v prevodovke a aj na zátke. Asi toľko, ak som Vám pomohol rozlúštiť dilemu okolo dierky ovzdušnenia prevodovej skrini.
No a ak niekto neverí, tak nech ten čo má dierku ešte vedľa statora to odfotí a hodí sem foto. Ja tu možnosť nemám.

PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 11:51:01
od Bob
nafotím a nahodím :wink:

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2008 17:21:38
od Bob
Původní díra
Dělaná díra :cry:
Obrázek

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2008 19:20:48
od Starec
Presne tak Bob, len by ma zaujímalo prečo máš tu rúrku trčiacu do von. Síce mám určité tušenie, ale to môžeš urobiť opačne. Ta rúrka môže kľudne trčať aj do vnútra, ničomu tam nebude zavadzať a je to aj troška estetickejšie, no nie.

PříspěvekNapsal: pát čer 27, 2008 23:10:55
od Bob
To co čučí z toho víčka je izolace z měděného vodiče 1,5mm. natlačená do vyvrtané dírky. uvnitř bych neměl jistotu,že teplem nezměkne a skončí v olejové lázni mezi kolečky :lol: :lol: :lol: Ta STELLA je tak malá,že by to tam nikdo nehledal jako něco navíc. V Ostravě nejsem v kontaktu s odborníky ani kritiky na motory BABETT :wink: Důležitá je pro mě spolehlivost (cesta do práce) Práce není holubník :lol:

PříspěvekNapsal: sob čer 28, 2008 8:26:48
od Starec
Bob: Akosi to nechápem, načo tam máš tu izoláciu? Veď na tej zátke má byť voľná dierka a nie zapchatá dákou izoláciou. Ja by som to riešil tak, že skôr by som zapchal tu dierku čo je na boku a na zátke by som nechal voľnú. No ale ak ti to tak funguje dobre, tak sorry.

PříspěvekNapsal: pon čer 30, 2008 12:39:11
od Bob
z izolace bez vodiče se stala trubička kterou prochází vzduch (přetlak) a nerostřikuje se ten olej z koleček přes zátku... nebo píšu blbosti a olej v převodovce při jízdě nešplíchá? :lol: Proto jsem psal :
"a teď mám dírky dvě :roll:"