od butan » úte lis 09, 2010 23:49:49
Benzín s ethanolem je pak hygroskopický, a korozivní. Oktanové číslo se zvedne, ale výhřevnost, tedy výkon klesne.
Samotný ethanol 85 by vyžadoval přetryskování, větší trysky, spotřeba stoupne, takže ve výsledku se jeho používáním neušetří.
Má větší oktanové číslo, dala by se zvednout komprese, ale u babetty by to asi už byl nepřípustný nápor na její klikovou hřídel. Emise se radikálně zlepší, slyšel jsem že lze projít testem na emise (u auta) tak, že namícháte 50% etanolu k benzínu. Moc to sice nejede, ale projdete i se zcela zrušeným katalyzátorem.
Jinak u motoru s vysokou kompresí, možná 20 umožní metanol, s přimhouřením oka i etanol dosáhnout maximální měrný výkon motoru. Je to ale výhoda administrativní, nikoli ekonomická. Ekonomická cesta ke zvýšení výkonu je prostě větší motor. A specilně babetta má ke zvýšení výkonu rezervy v karburátoru, v rozvodech, ve výfuku i bez použití lihového paliva.
Lubor
Ethanol85 je zatím jen módní výstřelek pro "zelené" motoristy.