Stránka 1 z 2

ETHANOL E85

PříspěvekNapsal: ned čer 22, 2008 9:29:11
od LADAIII
Mate nekdo zkusenost s timto palivem? Moc jsem to zatim nezkoumal,akorat jsem se docetl kdesi ze ixistuji auta ktera dovedou jezdit jak na benzin, tak na tohle. Vzhledem k tomu ze Babetta leccos "zkousne" a ja na ni celkem dost jezdim, chtel jsem se zeptat na nazory, popr. zkusenost. Nevim jestli ten Ethanol neni moc scuchy,abych ton motor nezadrel, prece jen auta maji vlastni mazani. Popr. zda nedavat vic oleje, cca. kolik,na druhe strane, co clovek usetri na palivu (asi 26kc/litr), tak aby pro zmenu nedal zase za olej.

PříspěvekNapsal: ned čer 22, 2008 10:54:46
od Filo0
Ethanol je veľmi premenliví a nebezpečný!!! Stačí, že sa zmení vonkajšia teplota o 0,5 °C a ethanol sa začne tak vyparovať, že ho budeš vidieť miznúť a hadaj čo sa stane keď sa pokúsiš naštartovať...Ale pokiaľ máš odvahu, tak kľudne ale namazať 1:30 lebo je jak suchár a zo začiatku treba betku si zvyknuť a hlavne nastav bohatosť zmesi, lebo sa ti bude zdáť, že to ide perfiš, ale kľukovku ti ide urvať od namahy takže nezabudni na to!!! A predstih samozrejme, lebo ethanol horí dlho jak riť :D

PříspěvekNapsal: ned čer 22, 2008 18:01:08
od LADAIII
Tu bohatost uz mam celkem ted snizenou. Prave uz redim normalni natural s Xylanem, tak si rikam ze bych zkusil xylan s ethanolem.. :)

PříspěvekNapsal: ned čer 22, 2008 21:34:10
od Filo0
Skus a mas po babettke :roll: :( . Xylan+ethanol=Fatal Kill, horí to nehorázne, takže keď ti nepripečie piest a kružky tak ti to posere kľukovku...mno ako hovorím, žiadne špekulácie. Natural 95 + M2T A ideš...

PříspěvekNapsal: ned čer 22, 2008 23:09:06
od spedo
Prides aj o hlavu na motore :lol:

PříspěvekNapsal: pon čer 23, 2008 15:17:17
od Filo0
Mno proste v skratke, poserieš celu babettu. :wink:

PříspěvekNapsal: čtv čer 26, 2008 22:43:55
od LADAIII
OK, diky za nazory a rady, zustanu tedy radeji u klasiky, benzin s 10% nafty + doredovat xylanem.. :)

PříspěvekNapsal: úte úno 03, 2009 10:16:34
od Mato_babetak
ano je to nebezpecne, ale da sa pozit zmes benzinu + 5 - 15 % etanolu a nie je potreba upravovat motor, iba trochu nastavit karburator
otazka je kde ho zobrat a ci je to lacnejsie ako kupovat benzin

podla mna je lepsie ako vyrobit alkohol a liat ho do nadrze je ho predat / 1L domaceho aj 300 sk = skoro 10l benzinu/

PříspěvekNapsal: pon úno 16, 2009 2:28:44
od Mato_babetak
som behal po nete a zistil som ze nove auta ktore su na etanol maju upravenu palivovu sustavu, motor aj vyfuk pretoze etanol sposobuje dost silnu koroziu

Re:

PříspěvekNapsal: pát kvě 15, 2009 16:47:06
od Maroni
LADAIII píše:OK, diky za nazory a rady, zustanu tedy radeji u klasiky, benzin s 10% nafty + doredovat xylanem.. :)

eště že ses poradil :D :D jinak by sis už nezajezdil

Re: ETHANOL E85

PříspěvekNapsal: úte lis 09, 2010 20:41:50
od Jojo.Sitko
Má příměs ethanolu do benzínu nějakej vliv?

Re: ETHANOL E85

PříspěvekNapsal: úte lis 09, 2010 23:49:49
od butan
Benzín s ethanolem je pak hygroskopický, a korozivní. Oktanové číslo se zvedne, ale výhřevnost, tedy výkon klesne.

Samotný ethanol 85 by vyžadoval přetryskování, větší trysky, spotřeba stoupne, takže ve výsledku se jeho používáním neušetří.
Má větší oktanové číslo, dala by se zvednout komprese, ale u babetty by to asi už byl nepřípustný nápor na její klikovou hřídel. Emise se radikálně zlepší, slyšel jsem že lze projít testem na emise (u auta) tak, že namícháte 50% etanolu k benzínu. Moc to sice nejede, ale projdete i se zcela zrušeným katalyzátorem.
Jinak u motoru s vysokou kompresí, možná 20 umožní metanol, s přimhouřením oka i etanol dosáhnout maximální měrný výkon motoru. Je to ale výhoda administrativní, nikoli ekonomická. Ekonomická cesta ke zvýšení výkonu je prostě větší motor. A specilně babetta má ke zvýšení výkonu rezervy v karburátoru, v rozvodech, ve výfuku i bez použití lihového paliva.
Lubor
Ethanol85 je zatím jen módní výstřelek pro "zelené" motoristy.

Re: ETHANOL E85

PříspěvekNapsal: úte říj 28, 2014 12:10:55
od miraSt
Jezdím už půl roku na ethanol 85. Cena cca 25,50. Oleje stejně, 1:33. Olej běžný M2T; mám připravený M6A. Karburátor má trysku 0,7. Šroub M12 v trubce sání protože ve vysokých otáčkách byla chudá směs, motor začínal klepat, ztrácel výkon a nepotřeboval zapalování. Špatně se to startuje, musím vždy s přívěrou jako v zimě. Nevýhoda: při bzdění motorem špatně brzdí protože v otáčkách trpí samozápaly.

Re: ETHANOL E85

PříspěvekNapsal: úte říj 28, 2014 12:36:27
od ridchey
pul roku trapeni.....

Re: ETHANOL E85

PříspěvekNapsal: pát říj 30, 2015 0:14:57
od miraSt
Zdravím všechny. Tak po roce ježdění na E85 jsem se vrátil k benzínu. Prostě to nejde vyladit. Pokud to je studené, tak to jede jak divé. Postupně jak se zahřívá, tak ztrácí na výkonu, začíná klepat a trpět samozápaly při brzdění motorem. To se projevuje tak, že motor stále jede jako dvoutakt, nevynechává, málo zpomaluje. Nepomohla ani superstudená svíčka (N10S). I ta byla pěkně hnědá, dokonce závit se šestihranem zmodral. Když byla v tahu a přehřátá tak nepotřebovala zapalování. Mačkám tlačitko zdechnutí a to jede jako nafťák. Furt. Trysku jsem převrtal na 0,8 až 0,85 a pomohlo to částečně. Spotřeba stoupla na 2,5 a víc litru. Takže tak s ethanolem. U nás na pumpě ho už zrušili pro malý prodej. A nevím o nikom, kdo by to lil byť do auta. Jediné plus bylo, že to docela hezky vonělo. :wink: