Prechod mineral-polosyntetika

Vše o benálu, mazání, problémy a řešení těchto, návody jak mazat...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Prechod mineral-polosyntetika

Příspěvekod mhi » stř srp 31, 2016 9:54:37

Dosel mi mineralni olej (myslim, ze ELF 2T selfmotomix, nebo tak nejak) a mam polosyntetiku. Jsa clovek velmi liny, nechce se mi cistit karbon z pistu/hlavy, natoz z klikovky a karteru. Delal jsem to, kdyz jsem Babetty kupoval, moc na nich nejezdim, mozna 200-300km, takze sice na pistu vrstvicka bordelu uz je, ale nijak fatalni. Mineral jsem michal 1:33, polosynt planuji 1:40.

Kolika lidem zde se stalo, ze by zadreli, resp. jaka je to pravdepodobnost? Mam si to dovolit risknout, nebo radsi sundat a pustit se do cisteni? Jak dlouho ta polosyntetika bude rozpoustet ten bordel, tzn. po kolika najetych kilometrech muzu mit klid v dusi?

Diky!
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Prechod mineral-polosyntetika

Příspěvekod Azor » stř srp 31, 2016 12:22:11

Už si připadám, že jsem tu za chytrolína a rádoby všeználka, ale nedá mi to. Domnívám se, že pravděpodobnost zadření z výše uvedeného důvodu se blíží nule. Nehovoří ze mě teoretik, ale praxe. Ono to ty usazeniny nijak zvlášť nenaruší, svého času se tu vedly vášnivé diskuse o nevhodnosti toho kterého oleje (mineral, 1/2, full) ale já do toho vpodstatě dlouhé roky leju cokoliv co maže a žádné velké rozdíly vidět nejsou (samozřejmě ne olej z friťáku), ani v zanášení ani v opotřebování. Věřit mi nemusíš, ale já bych to vůbec neřešil. Lil jsem to i 1:50, ale teď se vracím (vlastně jen kvůli pocitu) k 1:40.

Ten problém s utrhlými usazeninami při přechodu na aditivované oleje se týká motorů s oběžným tlakovým mazáním (tj obecně hlavně 4 takty), kde to může ucpat mazací kanálky (ála mrtvice u člověka), ale klasický 2T, pokud to není nějaké hi-tech, si s tím poradí.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Prechod mineral-polosyntetika

Příspěvekod mhi » čtv zář 01, 2016 13:58:41

Presne takovou radu jsem chtel, neni nad prakticke zkusenosti! Ted' by tedy jeste mohl napsat nekdo opacny nazor, ze zadrel, abych v tom mel zase gulas ;)

U Babetty chybi spojka, trosku se bojim toho co udela pri seknutem zadnim kole. U normalni motorky s manualem bych situaci mohl zachranovat alespon spojkou.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: Prechod mineral-polosyntetika

Příspěvekod Pavel » čtv zář 01, 2016 21:57:56

no co to udělá.Začne to zpomalovat i s plným plynem, až to úplně zpomalí a chcípne :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Prechod mineral-polosyntetika

Příspěvekod mhi » pát zář 02, 2016 20:57:01

Tak to ale neni zadreni stylem "zakousne se" (a zablokuje zadni kolo), ale "pridira se" az to motor nepretoci.
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]


Zpět na Benzín a oleje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků