api TC+

Vše o benálu, mazání, problémy a řešení těchto, návody jak mazat...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

api TC+

Příspěvekod butan » pon zář 19, 2016 20:49:09

Znáte někdo tuto specifikci? Já ji ještě neviděl, ale na obalu je psáno plně syntetický, čísla s viskozitou chybí :-(
Jinak litr stojí nějakých 150Kč, výrobce, nebo spíš balič je Briggs&stratton.
Koupeno v Bauhausu.
A má pěknou láhev s odměrkou.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: api TC+

Příspěvekod Pavel » úte zář 20, 2016 9:49:51

https://en.wikipedia.org/wiki/API-TC

Je to olej, který překračuje specifikaci API-TC

Akorát jsi zbytečně vyhodil 150Kč.
Já kupuju 1L M2T za 70 kč a Babetta ho úplně miluje.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: api TC+

Příspěvekod mhi » pon zář 26, 2016 19:14:41

Nechci se dohadovat o olejich, vubec nic o nich nevim. Ale pouzival jsem nejaky mineral do 100 CZK/l a minimalne B207 nejela nijak zvlast spatne, alespon jsem si to myslel. Olej dosel, jel jsem kolem APM, tam jsem koupil na zkousku polosyntetiku DIVINOL Zweitaktol FF. Cena asi 120CZK/l, nevim presne. B207 se po nekolika projizdkach rozjela o cca 5km/h rychleji, zvuk se trochu zmenil (mineral jsem delal 1:33, polosynt micham 1:40). Druha moznost je, ze se mi rozbil tachometr ;).
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]

Re: api TC+

Příspěvekod Pavel » úte zář 27, 2016 10:08:27

Typ oleje nemá žádný vliv na rychlost. Ani benzín. Můžete do toho nalít klidně Vervu 100, ale líp to nepojede.

Jen u těch, kteří si neumí seřídit karburaci, může mít kvalitnější olej výhodu v tom, že vytváří míň karbonu, resp. se celý nespálí a místo karbonu vyteče z výfuku černá mazlavá hmota, která se líp čistí hadrem.

To samé u benzínu. Stačí jezdit celoročně na N95, jen, když plánujete Babettu zazimovat nebo s ní pár měsíců nejezdit, tak je vhodnější nalít M2T s Vervou 100, která nemá tolik biosložek a přežije v pohodě rok, dva v nádrži bez újmy. V žádném případě ale nelijte syntetiku do Babetty, která má být odstavena. Syntetický olej se po pár měsících rozplyne a přestane plnit funkci mazadla v benzínu. Tohle málokdo ví.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: api TC+

Příspěvekod mhi » úte zář 27, 2016 15:24:49

Pavel píše:Typ oleje nemá žádný vliv na rychlost. Ani benzín. Můžete do toho nalít klidně Vervu 100, ale líp to nepojede.


Taky jsem si to myslel, ale ten rozdil byl opravdu dramaticky znat. Babette se nezvedly maximalni otacky, ale zjevne pri stejnem plynu tech otacek dosahne mnohem rychleji (jezdim nekolik stoupavych dlouhych useku, vetsinou na 3/4 plynu). Mohu vyloucit snad vsechny externi vlivy, jel jsem uz za tepla i studena, benzin byl tehdy z jednoho kanystru (jak je teplo tak moc nesekame a na Babette taky zas tak moc nejezdim). Babetta mi zvlast nekarbonovala, svicka ... no, musel bych se podivat, ale v lete byla lehce bohatsi smes, mohlo by to byt lepsi.

Koupim nekde M2Tcko, abych to mohl srovnat. Je mozne, ze ten olej co jsem mel byl nejaky smejd, uz jsem ale vyhodil obal, mozna na nejake fotce jeste najdu nazev. Bylo to neco co se tvarilo "znackove".
mhi
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 547
Registrován: úte říj 20, 2015 14:18:14
Bydliště: V chatrci u Prahy [Babetty 207.200+210.000 "kanibalky" a jeji kamosky, Jawa 50 21]


Zpět na Benzín a oleje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků