Stránka 1 z 3

Akce na oleje

PříspěvekNapsal: pon úno 06, 2017 23:18:45
od mhi
Mountfield Mogul Alfa 2T (polosynt) za 99: http://www.mountfield.cz/olej-do-2t-mot ... l-1phm1045 (v eshopech se da koupit i za 100 + postovne, pokud ma nekdo Mountfield blizko...). Dekuji Ba.Bettonovi za tip.

Maji tam i kanystrik 5l za nejakych 65 Kc, chybi v nem ale guma ve vicku.

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: sob úno 11, 2017 19:36:00
od bigj66
Počkej do května bude za 89,- :D

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: úte úno 21, 2017 0:33:09
od Ba.betton
Aha ,tak přeci to ještě zlevnili - nyní 84Kč / 1l. Škoda, že už jsem se předzásobil.

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: čtv úno 23, 2017 19:25:08
od Pavel
Já teď kvůli B228 koupil na letošní sezónu toto:

Doporučuju, je levný, dobře se smíchá, takže nehrozí dýmení při startu po delší době.

https://maziva.heureka.cz/shell-advance-vsx-2-t-1-l/

Prý to zvýší i výkon, tož uvidím :)

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: sob úno 25, 2017 16:28:27
od Ba.betton
Tak dneska jsem se vyjímečně objevil na shellce a ten olej tam měli za 310,- Dobrá pálka :P

Jinak známý mi říkal, že tyhle moderní oleje jsou pro vysokootáčkové motory a na rozdíl od M2T nedělají takový film. Tak doufám, že na tom není moc pravdy.

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: sob úno 25, 2017 18:09:31
od Pavel
No paradoxně s těmi moderními oleji uděláš spíš škodu než užitek. Oleje jsou tekutější, tím pádem vhodnější pro vyšší otáčky ( 9000+). Každý by ti v našem klubu mohl poreferovat např. o Castrol Racing 2T, jak se připékal na pístu a jak jsme přidírali motory.

Recenzím od lidí na internetu nelze věřit, ideál je mít nějakou osobní zkušenost. Na ten Shell Advance VSX olej jsem kdysi jezdil půlku sezóny a jezdí na něj i Koby, je velice doporučovaný do starších motorů. Osvědčil se i nám v BkB, vůbec nekouří, dá se ředit 1:45 i na B207 s mosazným pouzdrem, jinak na pohodu 1:50 s jehličkami. Ještě jsem zvažoval mezi Mogulem TSF, ten je taky dobrý pro staré motory, ale cenový rozdíl byl minimální, tak jsem vzal tento polosyntetický. Nevytváří provozem vůbec žádný tvrdý karbon, pouze mazlavou černou hmotu, kterou setřeš hadrem. Pro moji B228 bude ideál, protože se neskutečně špatně čistí tlumič.

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: sob úno 25, 2017 20:49:21
od Ba.betton
Nebýt zlevněný ten Mogul Alfa2T tak beru také TSF. Zase ten ALFA 2T má totožné specifikace jako TSF. Dnes jsem s ALFOU akorát pílil a vůbec to nečoudí, jen trošku za studena.
Co jsem kupoval tu 207.356, tak do ní děda lil právě ten Castról. Po demontáži hlavy bylo vidět, že píst není skoro vůbec špinavý. I prostor mezi kartery nebyl začouzený.

No uvidíme, doufám, že nezadřu (až mi to bude jezdit :D )

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: čtv dub 27, 2017 23:10:05
od ridchey
no, a ja nekolik sezon jezdil na polosyntetiku Lavio, konzistence mogulu tsf. cena za litr okolo 100,- a zatim v pohode.

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: stř kvě 10, 2017 19:32:04
od bigj66
tabulka porovnání mogul ALFA/TSF/TS

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: úte kvě 16, 2017 20:47:10
od Ba.betton
Nepletu se s tím, že vyšší bod vzplanutí = lépe (bude mazat déle)? Nějak jsem tušil, že mogul TS z nich vyjde nejlépe, jen bude oproti alfě a TSF karbonovat. Hustý minerál je pro babču asi vhodnější. Každopádně já to řeším tak, že mažu 1:33 (nemám futro) a zatím bez problému.

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: stř kvě 24, 2017 15:41:56
od mhi
Pres rok jsem jezdil na 210 i 207 bez jehel na ojnici (pouzdro), olej https://webcat.apm.cz/dokumenty/tech_in ... -26150.pdf (snad pujde otevrit bez prihlaseni), michani 1:40 a bez problemu (naopak, velmi dobre, lip nez nejaky hnusny mineral). Bod vzplanuti 100'C, jako Alfa 2T. Vyzkousim ted' vyjet nadrze a pokracovat Alfou 2T.

Na motorkari.cz jsem nasel zajimavy post:

KubaLC8> Klasické značení minerál/syntetika/posyntetika neuznávám. Každý syntetický olej je vyroben z ropného základu (kromě nízkoviskózních, vysokovýkonných olejů pro speciální použití na silikonovém základu, které stejně nejsou v běžném prodeji), stejně tak každý minerální olej má syntetická aditiva.
Rozdíl mezi klasikou a olejem pro zahradní techniku je jednak ve viskozitě a jednak v aditivech. HTHS viskozita je hlavní nosnou informací o síle olejového filmu, kterou je olej schopný vytvořit. Z ní se dá určit tzv. viskózní index. Čím vyšší VI, tím méně olej mění viskozitu s teplotou a je tedy "výkonnější". Dalším důležitým parametrem 2T oleje je teplota vznícení. Čím nižší, tím dochází k lepšímu spálení a tím se eliminuje tvorba sazí (karbonu). Na druhou stranu dochází rychleji k degradaci oleje vlivem teploty (typicky profuk spalin do klikovky).

Čili zásadní rozdíl je v celkovým pojetí oleje, nikoliv v jeho složení. Jawy/ČZ byly stavěné na oleje viskozity 30. To je potřeba dodržet i z toho důvodu, že olej motor chladí a utěsňuje píst a kroužky. Klasické oleje se pohybují mezi viskozitou 20-30. Oleje pro sekačky mají viskozitu mnohem nižší, protože sekačky jedou pořád full gas a tam nějaké utěsnění až takovou roli nehraje. Důležité je jen to, aby se dobře promísily v benzínu, a tak nehrozila tvorba usazenin v miniaturních otvorech karburátorů. Čili lidově řečeno - v normálním motoru, který netočí 90% svého života 7000, nevytvoří dostatečnou sílu olejového filmu, která je potřeba. Navíc rychle degraduje teplem díky nízkému bodu vzplanutí, takže pak ani nemažte tak, jak má. Malá zahradní technika má malé objemy a vysoké otáčky. Z toho plyne, že se výfukové spaliny díky rychlému střídání tlakového spádu nedostávají pod píst, kde by znehodnocovaly směs a olej v motoru se díky malému objemu rychle vyměňuje. Poměrně rychlá degradace nevadí. Ty potřebuješ naopak "sedlácky" pojatý olej, který sice maže jako psí sádlo, ale maže pořád a je ho dostatek (ti, co dávají oleje nad 1:40 by měli dostat klackem přes ruce). Tím, že se tak dokonale nemísí s olejem zapřičiní, že se tak rychle benzínem nespláchne a stihne dokonale pokrýt všechna mazaná místa a zateče tam, kam má. Navíc se jeho kapičky díky "nesmísení" lépe oddělí od paliva, takže v karterech ho zůstane víc a neproletí tak rychle až do spalováku. Obyčejně má takový olej i vyšší bod vzplanutí. takže tak rychle neshoří, takže se dobře namaže i horní pístní kroužek. Bohužel ale na úkor tvorby karbonu.

Za mne vysokovýkonné oleje nechme motorovým pilám a krosovým dvoutaktům a do traktorů zn. Jawa lejme to, co tam patří. Výběr je dostatečný a ceny jsou lepší, než u oleje pro křoviňáky. I obyčejné M2T dnes dosahuje specifikace TC, což je přesahující vše, s čím počítali konstruktéři Jaw v těch nejoptimálnějších podmínkách

Více na: http://www.motorkari.cz/tema/?t=158628
Copyright © Motorkari.cz

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: stř kvě 24, 2017 18:51:29
od Pavel
Tak to tady máte černé na bílém. Nejlepší pro Babetty je prostě klasické M2T. Jinak s tím mísením. I na klasické M2T můžete jezdit 1:50, ale jedině, pokud jezdíte s teplým motorem. Ten poměr 1:40 nebo 1:33 slouží k tomu, aby vykryl i okamžik, kdy je motor studený a potřebuje víc přimazat.

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: čtv kvě 25, 2017 8:30:40
od Kruan
takze mam svuj Castrol 2T nechat do motorovky a do baby spis koupit M2T na benzince jo ?

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: čtv kvě 25, 2017 14:12:30
od Pavel
Jezdi si na co chceš, jen je to zbytečné lít do Babetty. Ničemu tím neprospěješ. Maximálně to budeš mít čistější po 10tis km vevnitř.

Re: Akce na oleje

PříspěvekNapsal: čtv kvě 25, 2017 14:31:01
od Kruan
OK..ja najedu asi 20km rocne :) Tak me to asi nezruinuje, ale pokud je fakt zbytecny, tak jdu samozrejme do M2T ...zbytecne prachy prohanet vyfukem nemusim :)