PajaTajna píše:3000km dám jako nic když 400 mám za měsíc a půl ?
Zase se tak moc nevytahuj, to je něco přes 3000 za rok a pochybuju, že to budeš dávat stejně i v zimě.
A píšu o tom co se osvědčilo, ne to co je nezbytné - pokud to někde nepučí, tak teoreticky by ani 10 tis. a více neměl být žádný problém. Ostatně převodovka u běžného auta je namáhána o dost víc a jak často to lidé mění ? Někdo vůbec a přeci to jezdí, ale samozřejmě, pokud své stroje hýčkáme, tak dopřát jim kvalitní olej je to nejmenší. A u 210 k tomu přistupuje ještě "Její veličenstvo volnoběžka" - tam už na oleji záleží víc, ovšem to se tě u 207 naštěstí netýká.
A to tvrzení prodejce "po GO" mi vždycky trochu zavání, já osobně si tu GO vždycky raději udělám sám, ale tím ti nechci kazit náladu. Černý olej znamená, že se tam něco kovového odírá, možná si to po výměně ložisek jen sedá a po zaběhnutí se to ustálí, snad ten prodejce nebyl takový blb, aby tam cpal něco, co tam nemá co dělat. Já se obávám, že když to otevřeš, tak stejně nic zvláštního neuvidíš, např. to, že vůle součástek jsou menší než je optimální pouhým okem nepoznáš. Takže ti nezbyde než to vyčistit a znova zavřít, čili zbytečná práce (i když každé objevování má něco do sebe
). Kdybys nedostala ten nápad podívat se jak ten olej vypadá, tak budeš spokojeně jezdit a možná za dva roky to vyměníš s dobrým pocitem, že už to bylo fakt potřeba. Já to nechci zlehčovat, ale nepřipadá mi to zas tak dramatické.