Jaký olej do Babetty?

Vše o benálu, mazání, problémy a řešení těchto, návody jak mazat...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Příspěvekod Proton » stř čer 20, 2007 20:19:51

Vyšší oktanové číslo známená vyšší odolnost směsi proti samovznícení vyvolané hlavně teplotou motoru a kompresním poměrem. Soudruzi dopočítali, že taková ideální hranice je u babetty díky svému kompresnímu poměru a provozním teplotám, aspoň 88oct.
98oct. a víš bych tam nelil, směs by mohla dohořívat při výpouštění spalin do výfuku. V-Power obsahuje hlavně aditiva, která u babetty nevyužiješ v žádném případě :lol:

Takže závěrem doporučuji lít co je podle vás vhodné a co na vás udělá citový dojem. Já osobně volím Natural 95.
A ještě bych chtěl říct, že olovnatý benzín se už neprodává, ale někdo přesto leje aditiva olova do benzínu. Smysl to má hlavně u starších motorů vybavených ventily, kdy olovo pomáhalo těsnit. Ale u babetty si myslím, že sou to zbytečně vyhoděné peníze, které bych raději investoval do lepšího oleje.
Proton
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 64
Registrován: čtv kvě 10, 2007 21:07:46

Příspěvekod avar » sob zář 29, 2007 19:47:24

Olovo v benzíne pomáhalo tesniť ventily štvortaktov??? Teda človek sa tu dozvedá veci....
A ja starý blázon som furt tie ventily zabrusoval a zabrusoval.... Až teraz sa dozvedám že úplne zbytočne. No čo už ? :roll: Aspoň bola sranda. :wink:
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Příspěvekod milda » pon říj 01, 2007 6:23:25

Nejsem automechanik, ale myslím že olovo sloužilo ve starších motorech k "mazání" dříků ventilů. Pokud se pletu tak mě prosím opravte :?:
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod ic3d3m0n » pon říj 01, 2007 10:23:39

Ja slysel ze bylo kvuli zamezeni podpalovani sedel ventilu. Kdyz si nekdo nechal predelat sedla na tvrzena tak mohl klidne jezdit na Natural...
ic3d3m0n
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 12
Registrován: stř črc 04, 2007 20:50:56
Bydliště: Opava

Příspěvekod Jenda » pon říj 01, 2007 21:07:00

Dříky ventilů u čtyřtaktu jsou mazaný společně s vačkama a rozvodem /a nebo zdvihátkama, pokud je to tedy OHV/ nuceným oběhem oleje. Olovo tam bylo, kvůli tomu zatěsnění a hlavně podpalování vejfukovýho ventilu /nebo ventilů, když má někdo třeba 2x2/, Vejfukovej ventil pracuje dost v hustejch podmínkách /teplota, ale hlavně rychlost plynů, který jdou ven, rovná se to přibližně vystřelení z ruční zbraně/, narozdíl od sacího, kterej je tam silně v pohodě. Taky pokud se ventily časem mění, vejfukovej se třeba i 4x dražší...
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod oswald » ned bře 02, 2008 20:59:51

Já používám do benzínu stihl olej "fasuju ho v práci :wink: nejlepší cena :lol: a jezdím na nat95 aebo shel V power racing a vůbec to nekarbonuje a mám pocit že V power táhne líp do kopce mam 207 a tankuju po nádržích tak můžu porovnávat :lol:
ještě mam ot když sem donucenej přepnout na rezervu tak na to ujedu asi kilometr neni to málo ? dá se to nějak navýšit_
Kam nedojedu tam došlapu ale je to dřina:-) 207 válec hlava píst
210
oswald
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát úno 08, 2008 19:16:47
Bydliště: Praha

Příspěvekod Woozie » ned bře 02, 2008 21:41:53

Možno máš zlomený ten "stĺpik rezervy" alebo ako to nazvať a rezrva je tým veľmi malá. Alebo máš len upchatý kanálik rezrevy vo ventile a ten kilometer dojdeš zo zásob v karbeci. Inak neviem
Babetta = Legenda Česko-Slovenkého motoristického priemyslu!!!
It's all just about motorbikes.Always has been, always will be!
Uživatelský avatar
Woozie
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob led 06, 2007 13:20:25
Bydliště: Trenčín SK

Příspěvekod LADAIII » pát bře 21, 2008 0:29:03

Oswald: pokud dobre vim,tak rezerva u Babetty je 6dl,plna nadrz ma bezmala 4L, takze je neco urcite spatne :) Osobne to vidim na ucpany kohout...
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Shell Advance SX

Příspěvekod llap » úte črc 08, 2008 10:59:03

Ahoj chtěl jsem se vás někoho zeptat jaký máte názor na Shell Advance SX, jak to ředit po výbrusu?
L
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Příspěvekod Filo0 » stř črc 23, 2008 11:23:03

Používam Repsol Moto 2T Sintético, pomer 1:50 :P , ešte som ho nestihol vyskúšať, tak zajtra sa snáď počasie umúdri a bude sa dať jazdiť.
Filo0
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 38
Registrován: stř kvě 21, 2008 19:53:16

Příspěvekod SLaWo » sob říj 18, 2008 22:22:49

a co ked tam dam olej do motorovej pily stihl kamos to ma na mustangu riedi 1:50 a v poho asi 500km nestazuje sa a karbon to nerobi skoro vobec[/img]
Babeta-Shell V-Power Racing
SLaWo
Začátečník...
 
Příspěvky: 7
Registrován: ned říj 12, 2008 17:50:43

Příspěvekod ZZ » úte říj 21, 2008 8:01:16

A co rycín? Pěkně voní po spálení...
Moped je fakt super.
Uživatelský avatar
ZZ
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 13
Registrován: úte pro 11, 2007 15:00:19
Bydliště: Val.Mez.

Příspěvekod Duro » úte říj 21, 2008 8:24:12

Ilap: Ja som zacal davat Shell Advance VSX namiesto ARAL Basic Energy /je drahsi a pre mna menej dostupny/, je to polosyntetika na rozdiel od Shell Advance SX, ktory je mineralny. Riedim ho 1:40, ubehol som na nom cca 500 km od vybrusu a zatial som s nim spokojny, nemal som problem. Shell Advance SX myslim, tiez nie je zly a pre babcu urcite bude stacit. A ried ho podla predpisu, urcite nic nepokazis.
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvekod llap » úte říj 21, 2008 17:53:29

Kamarád dáva ten tvůj olej do pincka, je opravdu kvalitní, ale mysím že SX stačí a poměr 1:50 je odzkoušený mnoha lidmi na tomto fóru. Samozřejmě přes léto mažu víc. Ale teď 1:50
Luk
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Příspěvekod Mato_babetak » ned úno 08, 2009 17:35:00

mam taku otazku, ked je benzin s olejom rozmiesany a lezi dlho doma tak ci po nejakej dobe bude stale rovnako mazat
Mato_babetak
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 24, 2009 10:48:23
Bydliště: Piestany, SK

PředchozíDalší

Zpět na Benzín a oleje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků