Stránka 1 z 20

Jaký olej do Babetty?

PříspěvekNapsal: úte led 30, 2007 1:41:07
od milda
Dosud jsem používal starý "dobrý" M2T. Teď jsem ale koupil olej Mobil Super 2T, dle prodavače výborný. Má klasifikaci
API TC, JASO FB. Když jsem ho doma otevřel překvapila mně jeho malá viskozita, je o dost řidší než M2T. Nemůže to způsobit horší mazání klikovky? A jaký mám dát poměr, 1:33 nebo jiný? Nejde mi o to abych olejem šetřil, chci co nejlíp
mazat ale zbytečně nepřemazávat. Díky za radu

PříspěvekNapsal: úte led 30, 2007 13:27:21
od IGI
Ja pouzivam najvyssi od shelu, tu je popis:

Kód: Vybrat vše
 
Shell Advance Ultra 2
Špičkový, plne syntetický motocyklový, motorový olej pre všetky 2-taktné motory s vysokým merným výkonom.
 
zaručuje dokonalé mazanie a čistotu motora aj pri extrémnych prevádzkových podmienkach
poskytuje najlepšiu ochranu proti opotrebovaniu
minimalizuje emisie
je určený pre 2-taktné motory so vstrekovaním oleja alebo s predzmiešaním
špecifikácie JASO FD a API TC, ISO-L-EGD, ISO-L-EGE
prevyšuje požiadavky všetkých hlavných výrobcov motocyklov a medzinárodných špecifikácií

Obrázek
Mazem normalne, 1:33, pouzivam s benzinom Shell V-power racing :lol: ....

PříspěvekNapsal: úte led 30, 2007 14:59:24
od kozenooo
M2T je dobry akurat tak na mazanie kolecka na furiku, kazdy iny olej je lepsi ako M2T, vyrazne sa ti znizi dimivost a aj vyfu nebude taky zaneseny

PříspěvekNapsal: úte led 30, 2007 19:52:37
od Woozie
IGI: pockaj to tam fakt lejes V-Power :?:

PříspěvekNapsal: úte led 30, 2007 21:02:09
od tomingo
Na odporúčanie môjho servisáka používam Aral Basic Energy 2T + natural 95, mixujem aj v zábehu 1:50.
Aral Basic Energy 2T
Standardní motorový olej na bázi minerálního oleje doplněný syntetickými komponentami, který byl vyvinut speciálně pro dvoudobé motocyklové motory. Má velmi dobré mazací vlastnosti. Používá se pro mísící poměry až do 1:50 a to v souladu s předpisy výrobce.
Stejně jako všechny oleje Aral pro dvoutaktní motory zajišťuje vysokou ochranou před tvorbou karbonu ve výfukovém systému, udržuje v čistotě spalovací prostor, písty a svíčky.
Specifikace/klasifikace: JASO FC • ISO- L - EGD • Poznámka: minerální se syntet. komponenty.

Obrázek

PříspěvekNapsal: úte led 30, 2007 21:18:51
od IGI
woozie: Hej :lol: .......viem, ze to efekt neurobi, ale nenajazdim toho vela, tak mi je tych par korun jedno.......a mam potom dobry pocit 8) .....inac, rozdiel ozaj neni ziadny. Vpodstate, ja som ho natankoval len raz, ale vyse 10l :shock: .... Uz dochadza, no nabuduce neviem ci ho natankujem. Uvidime podla aktualnej nalady :oops:

PříspěvekNapsal: úte led 30, 2007 22:03:33
od Jurajc
Ahojte ja som pouzival Valvoline 2T. Nemohol som ho po case zohnat tak jeden kolega dal Prosint oil. Miesam klasika 1:33
Zatial motor slape takze pohoda. :wink:

PříspěvekNapsal: stř led 31, 2007 1:47:44
od kozenooo
IGI a nezadrbal ti trisky :?: mne sa to pri 98 stalo, musel som precistit cely karbec :x

PříspěvekNapsal: stř led 31, 2007 10:55:47
od IGI
vyssie oktanove cislo ti trysky nemoze zadrbat. oktanove cislo posobi /pokial viem/ len proti samozapalom, plus ten racing by mal cisit motor, co je ale pri 2T blbost. Trysky ti moze zadrbat prilis vela oleja, alebo bordel v palivovej sustave /napr. benzin rozpusti nejaky bordel v karbci, nenamasteny vzduch. filter.../. Inac, mal som teraz problem s babettou, a urcil som to na trysky, ale pochybujem, ze to bolo kvoli tomu benzinu, kedze sa to stalo az po spotrebovani cca 9l zmesi...

a k rozdielom medzi benzinmi:
Kód: Vybrat vše
Čo znamená klepanie motora v dôsledku nevhodného benzínu?
Pokiaľ na konci spaľovacieho cyklu dôjde vplyvom prudkého zvýšenia tlaku na plochách spaľovacej komory (ktoré sú vzdialenejšie od zapaľovacej sviečky) k samovznieteniu zbytku benzínu, spôsobuje to proti plameň, ktorého „predná časť klepe". Klepanie môže poškodiť piesty a ventily.

Akým spôsobom sa stanoví oktánové číslo?
Oktánové číslo špecifikuje odolnosť benzínu proti klepaniu. Izo oktán, ktorý je definovaný ako oktán s oktánovým číslom 100 a n-heptán s definovaným oktánovým číslom 0, sa používajú ako porovnávajúca zmes k stanoveniu oktánového čísla benzínu. Oktánové čísla sú určované v skúšobných motoroch CFR, ktoré sú štandardné na celom svete.

Ako sa dá zvýšiť odolnosť benzínu proti klepaniu?
Pridaním alkoholu alebo vysoko oktánového uhľovodíka.

PříspěvekNapsal: stř led 31, 2007 12:45:07
od bmk
já používám polosynťák Motul v kombinaci s N95 v poměru 1:50.syntetické oleje jsou už dnes tak kvalitní,že i kdybys ho dal míň,než do 10 litrů 2 deci,tak se nic nestane.prý i při poměru 1:70 se motor nezadře.pouze z dlouhodobého hlediska není tento poměr ředění dobrý..

PříspěvekNapsal: stř led 31, 2007 22:10:14
od DonSalieri
Chtel jsem se zeptat olej M2T kdyz se pouziva pri pomeru 1:33 tak zanasi vyfuk to vim,ale maze spatne???Treba ze by se nejak nicil motor vic nez kdybych pouzil o neco lepsi olej?

PříspěvekNapsal: čtv úno 01, 2007 13:50:31
od bmk
Máš svou babetku rád???Tak nač dělat kompromisy???Používej to,co je nejlepší...

PříspěvekNapsal: čtv úno 01, 2007 18:36:46
od Woozie
To je sice pekne ale vrazat do najlepsieho oleja 450 kaciek to je trochu moc len za olej nemyslis?

PříspěvekNapsal: čtv úno 01, 2007 20:21:32
od DonSalieri
Presne tak..Taky nemam na drahej olej..Chtelo by to nejakej dobrej a levnej...

PříspěvekNapsal: čtv úno 01, 2007 20:28:22
od IGI
od shelu su dobre s API TC 500ml od 120skk............