Pavel píše:Když už jsme u toho benzínu. Mám zkušenost, že Babettě fakt nevadí ani několik let starý benzín. Už i v technické literatuře se uvádí, že Babča spolehlivě jezdí už od 80 oktanů výše. Nicméně jednu nevýhodu ten starý benzín opravdu má a to, že šileně vytváří karbon. Měl jsem jednu nádrž asi 3 roky a pak jsem ji vypustil a nalil do Babči, s kterou jezdím denně a po 100km jsem měl úplně ucpaný výfuk. Takže bacha na to. Můžete jezdit defakto na cokoliv, ale bude se vám zasírat výfuk.
Pavel píše:Benzín je furt stejný, jen se do něj přidává pár procent biolihu. Po pár letech to už vůbec nesmrdí jako benzín, je to vyprchané, ale Babetta s tím stále pojede za cenu většího dýmu a usazování karbonu ve výfuku
Opět stačí chvíli pogooglovat.
V EU lze podle specifikace běžného benzinu přidávat 5 % ethanolu. Diskutuje se o možnosti přidávat až 10 % ethanolu. Většina benzinu prodávaného ve Švédsku obsahuje 5 - 15 % ethanolu, prodává se však i směs (E85) obsahující 85 % ethanolu a 15 % benzinu.
V Česku se nyní (od 1. června 2010) povinně přidává do benzinu nejméně 4,1 % ethanolu.
tuningrob píše:Litr za litr jo ?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků