Stránka 1 z 3

Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: čtv pro 03, 2009 9:55:11
od butan
Myslíte že existují motory které snesou M2T 1:50.
Někdo tu před časem psal že jde o tolerance při výrobě motoru, případně použité materiály na válec.
Mně se to moc nezdá, mně přijde že motory kategorie 50cm jsou z hlediska materiálů stále stejné...
Jediná změna kterou jsem zaznamenal že dnes v továrně umějí utáhnout hlavu tak, že už se nemusí dotahovat (po záběhu),
ale celé to je asi o tom že se umí programově řídit moment použitý při tom dotahování, popřípadě se to děje za tepla a jinak kontrolovaných podmínek.

Neuvažuji změny v přípravě směsi, palubní počítač a pod.

Přesto ale mám pocit, že méně mazat se mohou motory, které pracují se stabilními otáčkami, a vůbec nejdou točit ve volnoběhu, třeba elektrocentrála.

Lubor

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2009 7:17:04
od LADAIII
Kdyz proctes nejake prispevky, bylo tu par jedincu, co zkouselo davat mensi pomer oleje s tim ze daji kvalitnejsi, ale taky nekdo pak narikal ze pridrel motor.. :)
Tolik asi k teoreticky diskuzi, mozna to nevadi elektrocentralam apod,ale u babetty, pokud ti vylozene nevadi potom menit krouzky, popr. skoncit u vybrusu bych s tim moc nelaboroval. Zkousel jsem taky chvili jezdit 1:50 na syntetiku, ale nezdalo se mi ze vidim nejaky rozdil, krome toho ze se musi oproti beznym olejum dukladneji promichat (osobni zkusenost).
Drzim se zlate stredni cesty a kupuju olej cca za 100kc/litr (castrol, typ presne neznam, ale je to ten z levnejsich). Zkousel jsem i domichavat cca 25% motoroveho oleje do auta (prebytky),ale bylo me to mistnimi odborniky silne nedoporuceno, tak jsem toho nechal... :) Tak tech 20L co mi jeste zbylo pouzivam na mazani retezu na babette a na mazani retezu do pily (snad me Bursikovci odpusti..)..

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: pát pro 04, 2009 23:32:34
od DAWID
no teoreticky asi takhle :-) došel mi cestou na babettě benzín tak jsem dotlačil k první Benzince - natankoval jsem a šel pro olej.Samozřejmě jediné co měli byla tuba oleje 220ml ( ano 2,2deci ) za 160Kč.Plná syntetika OMV Bixxol 2T SYN API TC++,JASO FC.Lehce si lze dopočítat že litr tohoto oleje by stál přes 700kč :DDD protože se mi nechtělo lít do nádrže něco nouzového jako třeba olej do auta (ano - babetta by to taky ale zvládla a jela by na to také ) tak jsem koupil onu zázračnou tubu oleje.No,nějakým blbým výpočtem (nevím na co jsem u toho myslel ) jsem ten olej naředil s benzínem v poměru 1:200 místo 1:35 :-)
Cesta domů byla cca 15-20km a to jsem si cestou ještě řekl že vyzkouším babettu na jednom z nejprudších kopců v Brně (ul .Venhudova) abych potrénoval na kopce na vysočině na které se chystám jet.Dal jsem si tento kopec na babettě asi 4 krát nahoru a dolů aby se projevila jestli to zvládne nebo ne ....a hádejte jak to dopadlo.

Dojel jsem v klídku domů,babetka to zvládla a přežila.
A to je pánové kopec, že ta babetta skoro nezvládá jet,jede ho celý jen na jedničku a v maximálních otáčkách až se kouří z motoru.
Doma dostalal přímazáno správně obyčejným minerálem na 1:35-1:40 a jezdí dál :-)

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: sob pro 05, 2009 2:48:42
od LADAIII
Zdar :)

Jako Brnak ten kopecek znam, kdysi jsem tamtudy obcas projel,ale jeste s puvodni rozetou, s mensi co ted vozim bych musel hodne pomahat slapanim :)
Ja jel jednou uplne bez pleje, cca 13km, kdyz mi dosel benal a ja si zapomel vzit sebou olej, mel sem jen benzin.. Taky to prezila (bezprostredne), krouzky jsem menil az v zime o dva roky pozdeji, kdyz jsem je pridrel paradoxne skoro v zime..

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: sob pro 05, 2009 22:52:33
od butan
A zpět k původní otázce, znáte nějaký stroj který snese M2T 1:50? Přímo na láhvi je i stupnice pro toto ředění, takže se to asi reálně používá...
M2T je SAE40, API TB
Lubor

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: ned pro 06, 2009 17:58:41
od DAWID
1:50 snese každá 2T motorka která má horní oko (pístní čep) uložen na jehličkách a ne v bronzovém pouzdře.Podmínkou je použití kvalitního oleje.Api TC nebo TC+ podle mě.

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2009 16:33:44
od martin110r
Ale áno, Babetta vydrží aj riedenie v pomere 1:50. Som síce jeden z tých, ktorý takto mazal a Babettu pridrel, ale to bolo tým, že som mal Babettu prvý mesiac a jazdil som ako hovado "bo pilčík testuje novú Husquarnu" :lol: . No skrátka benzín v pomere 1:50, horúci letný deň a ja valím na plný plyn niekoľko kilometrov nepretržite. Je jasné, že to nemohla vydržať. Po "oprave na kolene" a miernom zabehnutí som skúsil znovu nariediť na 1:50 (pred tým však rehabilitačná procedúra 1:25, 1:33, 1:40 a až potom 1:50) a keď som sa miernil a jazdil ako normálny človek tak div sa svete, Babetta to vydržala bez ujmy. Takže nejazdiť ako hovado a Babetta to vydrží.

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2009 19:27:34
od Angelo
Já taky ředim 1:50 jak je napsáno na štítku na nádrži, jezdim jako hovado :D , a zatim to vydržela nekouří jezdí krásně. Takže se nebát.

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2009 20:49:21
od martin110r
Ako som už spomínal. Dá sa jazdiť, len treba krotiť pravú ruku na plyne. Lebo raz bude trošku teplejšie, raz bude fúkať vietor trochu iným smerom a Babetta vám dá pocítiť, že všetko má svoje hranice a v lepšom prípade necháte na ceste iba dlhú čiernu čiaru. V horšom aj kus seba :D . Nechajte sa poučiť zo skúsenosti človeka, ktorý si pridretie motora vyskúšal na vlastnej Babette a nepokúšajte osud, aby ďalšia pridretá Babetta nebola práve tá vaša.

EDIT
Inak zabudol som podotknúť. Mažem polosyntetikou Valvoline Durablend 2T. S obyčajným minerálom M2T by som to neriskoval na pomer 1:50.

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 15:37:11
od butan
Tak jste mně zlomili, :D našel jsem v Praze pultový prodej oleje
Garden/Moto 2TC 1L Za 89Kč (Od Cinolu)

Tak s M2T končím
Lubor

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 15:56:11
od butan
Teď jsem našel pěknou srovnávací tabulku olejů různých výrobců.
http://www.autokap.cz/obchod/oleje/tabulka.html
Lubor

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 20:58:50
od LADAIII
Jeste k tomu Cinolu, ja osobne to neresim a do stroje liju co dum da,ale JPP ze Cinol je pekna sracka. Aspon do aut. Nechci tu sirit tim padem zadny famy, povazuji za vhodne te na to upozornit, aby jsi se ev. trosku porozhlidnul. Cetl jsem to na feliciaklubforu.

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 22:19:56
od DAWID
oleje CInol by měly být koupené a přebalené oleje od BP což si nemyslím že je špatná značka . http://www.bp.com/subsection.do?categor ... Id=7007750 každopádně jsem nezkoušel tak nevím.Ale stejně si myslím že to normální člověk nemá jak poznat a všechny oleje jsou v dnešní době +- stejné.Spíš jde o technický stav stroje a o tom jak se k němu chová jezdec.

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 22:28:01
od martin110r
DAWID: Teoreticky sú všetky oleje rovnaké-je mastný? Je. Ale prakticky je v tom dosť rozdiel, viď kategórie API TA, API TB, API TC.....API TA je dobrý na mazanie pískajúceho kolieska na fúriku a nie na mazanie dvojtaktu :lol: .

Re: Poměr oleje námět k teoretické diskusi

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2009 23:28:22
od LADAIII
Jak us jsem psal, jen jsem upozornil co jsem nekde cetl. Prislo mi ze butan je tu novy, aktivni, je z babetty v euforii (aspon jsem pochopil dle prispevku ze je cerstvym vlastnikem) a tak jsem mu poslal echo, jestli se treba nevyplati priplatit 10-20kc za litr a davat tam o fous lepsi mazani.
Ja osobne nejsem extremista co by do baby lil olej za 200-300kc/litr, me to prijde prast jako uhod, snad s vyjimkou klasickyho M2T, kteryho mam od brachy zadarmo z pumpy asi 6L, ale kdyz mi dojde normalni, tak tam klidne naliju i toto :)

Ja to fakt vazne neresim, stejne tam liju i jiny sracky, treba benzin s naftou co mam zadarmo (obcas) a jak uz jsem zminoval u meho stroje, pro me je to ucelovy stroj, za dobu co jsem ji koupil (stav 3300km) doted (stav cca 29tkm) jsem do ni investoval do udrzby cca 1-2tisice a obdobnou castku jsem investoval do benzinu a oleje, fakt to mam jako ucelovy prostredek a az ji opet pridru, tak vymenim krouzky, popr. uz mozna udelam vybrus, nebo tam premontuju valec z jineho vraku co jsem koupil na ND.

Jinak osobne ten Cinol liju i do auta (do feldy), motorovej samozrejme.
Abych uzavrel muj roman, proste mi prislo ze butam si dal se zprovoznenim sveho stroje nejakou praci, celkem do toho proniknul a tim padem jsem povazoval za vhodne to predtim zminit. Jinak ten prispevek jsem rozepsal asi pred 2hod, nez jsem sel dat spat syna, tak uz korekturu delat nebudu, doufam ze je to i tak srozumitelne a moc se neopakuji..