Oilmaster

Vše o benálu, mazání, problémy a řešení těchto, návody jak mazat...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Oilmaster

Příspěvekod butan » pát pro 25, 2009 22:52:31

Na starcově fóru jsem zjistil že existuje čerpadlo oilmaster.
Funguje to tak, že v nádrži je čistý benzín, a (zubové?) čerpadlo dávkuje ulej ze zvláštní nádržky přímo do difuzoru karburátoru. Průtok oleje závisí na otevření karburátoru i na otáčkách motoru. Nemáte někdo grafy, jaká je ta závislost průtoku dávkovacího čerpadla?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Oilmaster

Příspěvekod LADAIII » čtv pro 31, 2009 2:08:17

Promin,ale k cemu je to dobry? Babetty najezdi desetitisice kilaku bez problemu na naredenou smes. Jedine v cem je problem, nebo muze byt problem, kdyz to stoji radove mesice bez pohybu, kdyz si sedne olej. Krasa tohoto stroje je v jeho relativni jednoduchosti a toto je dalsi kram navic, rsp. potencionalni zdroj problemu.
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Oilmaster

Příspěvekod Angelo » čtv pro 31, 2009 15:24:57

Ale zase můžeš zaject na benzínku a v klidu si natankovat jenom benzín :D :D
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Oilmaster

Příspěvekod butan » sob led 02, 2010 17:59:36

No já to na Babettu nechci. mám jeden dlohodobý projekt kogenerační vytápění doma. No a nějaká stará vojenská elektrocentrála, doplněná oilmastererem by snad mohla pracovat na zemní plyn, což je nutnost pro to vytápění, prostě to má být místo kotle. No a když už jsem na babeťáckém fóru našel o existenci toho oilmastra, tak sonduji dál, zda to někdo nemá na větší motorce, nezná podrobněji.
Už jsem o tom s nějakými motorkáři mluvil, důležitou vlastností Oilmastra asi je že kapky oleje které vytváří jsou větší než kapky (mlha) benzínu. Olej nejde přez emulzní komůrku. Velké kapky přilnou ke stěnám a nespalují se v takové miře.

No a kdyby to přece někdo chtěl na Babettu, tak šlo by to, stačí peristaltické čerpadlo poháněné krokovým motorkem, a kroky do motoru by vytvářel palubní mikropočítač podobně jako v debatě o řízení předstihu.
Lubor
Naposledy upravil butan dne pát led 29, 2010 8:39:39, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Oilmaster

Příspěvekod martin110r » úte led 12, 2010 23:31:53

Osobne nepodporujem oilmaster na Babette. Ak by to niekto dal na Babettu, tak by ma zaujímala napríklad vec, ako je vyriešená kontrola oleja? Respektíve je v nádržke na olej akýsi plavák-obdoba palivomera? Dosť by som sa bál, že niekto natankuje plnú nádrž benzínu, neskontroluje si množstvo oleja, alebo si povie to vydrží a olej sa mu minie skôr ako benzín. A zistí to až keď ostane stáť so zadretým motorom. Pôvodný systém benzín+olej v jednej nádrži je na istotu. Nehrozí, že sa olej minie skôr, ako benzín.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Oilmaster

Příspěvekod Jenda » stř led 13, 2010 3:29:28

martin110r píše:...tak by ma zaujímala napríklad vec, ako je vyriešená kontrola oleja?

tahle věc byla u nějaký Jawy 350, motorka se jmenovala Jawa 350 Oilmaster, tuším. Jak byla vyřešená kontrola nevím, bylo tam snad jen okýnko na kontrolu hladiny oleje. Jinak na 100% souhlas na Babettu se to nehodí. Složitej pohon a synchronizace čerpadla oleje, v případě selhání, což se stane ani nevíš jak, totální průser...
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Re: Oilmaster

Příspěvekod ici.m » čtv led 21, 2010 17:21:39

tak oilmaster mali uz stare čztky 125, 175 typy 477,487 bolo to riesene tak ze to ccerpadlo bolo na kluke a ovadalo ho este aj plynove lanko.... skus si o tom pohladat viac na nete
ici.m
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 37
Registrován: čtv pro 31, 2009 12:49:46

Re: Oilmaster

Příspěvekod butan » pát led 22, 2010 22:39:33

Jo našel jsem různé řezy a výkresy, ale závislot průtoku oleje na na poloze plynu je mi zcela nejasná :-(
Na otáčkách to asi závisí přímo úměrně.
Už jsem tu vyslovil hypotézu, že úspora oleje je podle mně daná jeho velkými kapkami, ale potvrzenou ji nemám.
A nová informace ohledně mazání, malé 4 takty, které jsou teď šlágrem u křovinořezů a pil, se podržte se, mažou směsí.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha


Zpět na Benzín a oleje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků