Stránka 1 z 1
Oilmaster

Napsal:
pát pro 25, 2009 22:52:31
od butan
Na starcově fóru jsem zjistil že existuje čerpadlo oilmaster.
Funguje to tak, že v nádrži je čistý benzín, a (zubové?) čerpadlo dávkuje ulej ze zvláštní nádržky přímo do difuzoru karburátoru. Průtok oleje závisí na otevření karburátoru i na otáčkách motoru. Nemáte někdo grafy, jaká je ta závislost průtoku dávkovacího čerpadla?
Lubor
Re: Oilmaster

Napsal:
čtv pro 31, 2009 2:08:17
od LADAIII
Promin,ale k cemu je to dobry? Babetty najezdi desetitisice kilaku bez problemu na naredenou smes. Jedine v cem je problem, nebo muze byt problem, kdyz to stoji radove mesice bez pohybu, kdyz si sedne olej. Krasa tohoto stroje je v jeho relativni jednoduchosti a toto je dalsi kram navic, rsp. potencionalni zdroj problemu.
Re: Oilmaster

Napsal:
čtv pro 31, 2009 15:24:57
od Angelo
Ale zase můžeš zaject na benzínku a v klidu si natankovat jenom benzín

Re: Oilmaster

Napsal:
sob led 02, 2010 17:59:36
od butan
No já to na Babettu nechci. mám jeden dlohodobý projekt kogenerační vytápění doma. No a nějaká stará vojenská elektrocentrála, doplněná oilmastererem by snad mohla pracovat na zemní plyn, což je nutnost pro to vytápění, prostě to má být místo kotle. No a když už jsem na babeťáckém fóru našel o existenci toho oilmastra, tak sonduji dál, zda to někdo nemá na větší motorce, nezná podrobněji.
Už jsem o tom s nějakými motorkáři mluvil, důležitou vlastností Oilmastra asi je že kapky oleje které vytváří jsou větší než kapky (mlha) benzínu. Olej nejde přez emulzní komůrku. Velké kapky přilnou ke stěnám a nespalují se v takové miře.
No a kdyby to přece někdo chtěl na Babettu, tak šlo by to, stačí peristaltické čerpadlo poháněné krokovým motorkem, a kroky do motoru by vytvářel palubní mikropočítač podobně jako v debatě o řízení předstihu.
Lubor
Re: Oilmaster

Napsal:
úte led 12, 2010 23:31:53
od martin110r
Osobne nepodporujem oilmaster na Babette. Ak by to niekto dal na Babettu, tak by ma zaujímala napríklad vec, ako je vyriešená kontrola oleja? Respektíve je v nádržke na olej akýsi plavák-obdoba palivomera? Dosť by som sa bál, že niekto natankuje plnú nádrž benzínu, neskontroluje si množstvo oleja, alebo si povie to vydrží a olej sa mu minie skôr ako benzín. A zistí to až keď ostane stáť so zadretým motorom. Pôvodný systém benzín+olej v jednej nádrži je na istotu. Nehrozí, že sa olej minie skôr, ako benzín.
Re: Oilmaster

Napsal:
stř led 13, 2010 3:29:28
od Jenda
martin110r píše:...tak by ma zaujímala napríklad vec, ako je vyriešená kontrola oleja?
tahle věc byla u nějaký Jawy 350, motorka se jmenovala Jawa 350 Oilmaster, tuším. Jak byla vyřešená kontrola nevím, bylo tam snad jen okýnko na kontrolu hladiny oleje. Jinak na 100% souhlas na Babettu se to nehodí. Složitej pohon a synchronizace čerpadla oleje, v případě selhání, což se stane ani nevíš jak, totální průser...
Re: Oilmaster

Napsal:
čtv led 21, 2010 17:21:39
od ici.m
tak oilmaster mali uz stare čztky 125, 175 typy 477,487 bolo to riesene tak ze to ccerpadlo bolo na kluke a ovadalo ho este aj plynove lanko.... skus si o tom pohladat viac na nete
Re: Oilmaster

Napsal:
pát led 22, 2010 22:39:33
od butan
Jo našel jsem různé řezy a výkresy, ale závislot průtoku oleje na na poloze plynu je mi zcela nejasná

Na otáčkách to asi závisí přímo úměrně.
Už jsem tu vyslovil hypotézu, že úspora oleje je podle mně daná jeho velkými kapkami, ale potvrzenou ji nemám.
A nová informace ohledně mazání, malé 4 takty, které jsou teď šlágrem u křovinořezů a pil, se podržte se, mažou směsí.
Lubor