Stránka 2 z 2

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: sob čer 19, 2010 10:26:52
od Fajn-Tom
ono taky záleží jak ten motor je hodně vyběhanej, když budeš mít velkou vůli v pístním čepu tak se nezadře

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: sob čer 19, 2010 17:47:42
od Tunings
Fajn-Tom píše:ono taky záleží jak ten motor je hodně vyběhanej, když budeš mít velkou vůli v pístním čepu tak se nezadře
To víš to ti ale nikdo neřekne jestli je ten motor vyběhanej moc nebo ne,naředil sem to na těch 1:40 asi hodku sem jezdil a zatím v pohodě,jede pěkně a ani z výfuku se skoro nekouří :)

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2010 11:57:34
od vengeroff
No tak ja dávam 1:20 a maže mi dosť dobre, ale chcem sa spýtať, že keď dám pomer 1:50, tak či to bude mať nejaký vplyv na rýchlosť alebo tak. Jazdím tak na 3/4 až 1/2 plynu.

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2010 12:04:55
od Matrix
Pojede to líp při 1:50 protože v jedné pracovní dávce spalovacího cyklu nebude tolik oleje ale bude víc benzínu. A důvod proč mažeš 1:20 ?

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2010 15:36:21
od vengeroff
No tak nechcem, aby sa mi zadrel piest, lebo má nabehané 20 000km. Čaká výbrus valca a nový piest. A potom dam aj 1:33 a 1:40. Možno skúsim 1:50. :D

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2010 15:49:06
od RofliXuS
Ja riedim M2T na 1:40 ale časom mienim zmeniť olej :) momentálne chcem vyjazdiť to čo mám :)

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2010 16:30:54
od Matrix
Já míchám 1:50 kvalitním olejem a mám naběháno skoro 23.000 km a o zadření se nebojím....

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2010 16:53:39
od RofliXuS
čo to je za olej ? ja uvažujem nad zmenou oleja len neviem aky dať... :)

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2010 20:41:51
od Matrix
Přečti si můj podpis....

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: pon zář 13, 2010 20:48:16
od Angelo
Já mohu doporučit Motul Motomix 100 2T, Shell Advance SX 2T nebo nějaký Valvoline.

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: stř zář 15, 2010 13:36:32
od vengeroff
Jaaaaj STIHL, na ten olej som šiel, keď som betku po 10-ich rokoch naštartoval, samozrejme po výmene gufier a melj GO. Išla dobre a ani sa z nej tak veľmi nekúrilo. Potom mi došiel a dal som si M2T, a potom to bola kuuur :D Výfuk som musel čistiť, a odkarbonovať hlavu valca. No proste mi to spravilo bordel vo valci :D

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: čtv lis 26, 2020 2:47:08
od RomanR
Podle výrobce: Při záběhu nového motoru 1:25, po záběhu motoru 1:33. Pokud ředíš víc, riskuješ. Jinak záleží na oleji, jaký používáš, na stylu jízdy, na bohatosti směsi, druhu terénu a počasí.
Výrobce s doporučeným poměrem 1:33 ručí za dostatečné mazání i v těžkých podmínkách. Takže lze asi za jistých podmínek mazat méně. Zkoušel jsem s tím experimentovat a když se mi to dvakrát kouslo, vrátil jsem se k doporučenému poměru 1:33, přičemž jsem zavrhl olej M2T a mažu růžovým Castrolem 2T. Výfuk mám sice mastný, ale nekarbonuje jako u M2T. Na té bohatosti směsi hodně záleží. Bohatá směs ochlazuje motor a lépe maže, lépe startuje. Pravda, taky zvyšuje spotřebu.

Re: Babetta 210 1:33 nebo 1:50

PříspěvekNapsal: čtv lis 26, 2020 9:44:04
od Azor
Po dlouhém experimentování jsem došel k závěru, že nejrozumnějším kompromisem jak omezit "zasírání" motoru a výfuku, omezit zplodiny a přitom dobře mazat je u B210 směs 1 : 40, u 207 to používám také, ale tady je problém v kluzném uložení pístního čepu, při menších tolerancích v uložení to nemusí stačit. Je pravda, že výrobce předepisuje 1 : 33, ovšem musíme si uvědomit, že tady se jedná o situaci okolo roku 1970, kdy olej, který by se dal nazvat kvalitním, na tuzemském trhu chyběl. Obecně (až do určité hranice) platí, že je lepší méně kvalitnějšího oleje než více toho horšího. O tom, který konkrétní olej použít se tady na fóru vedou letité diskuze, jsou příznivci minerálu, jsou příznivci syntetiky, stejně tak i odpůrci, vybavení "nezvratitelnými" teoretickými argumenty. Osobně si myslím, že na značce až tak moc nezáleží, každý si časem najde tu svou, na kterou bude přísahat. Vyhýbám se akorát M2T, i když např. Pavel tvrdí, že ten dnešní je něco úplně jiného než ten původní.