Stránka 1 z 3

Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: pát kvě 14, 2010 13:44:32
od martin110r
V Babette používam syntetiku Valvoline Durablend 2T. No stala sa mi taká vec, že som šiel na chalupu, a nevzal som si so sebou aspoň trochu oleja do rezervy. Došiel mi benzín a teda bol problém. Benzín by som si kúpil, ale keďže som nemal olej, tak by to bolo zbytočné. A kupovať si na benzínke litrovú fľašu Valvoline Durablend 2T, by bolo tiež hlúpe, keď doma v meste mám jednu úplne plnú (kedy by som minul dva litre oleja? :D ). Tak som sa rozhodol, že z fichtla, ktorého máme na chalupe spustím liter benzínu, aby som došiel domov. Akorát, že do fichtla dávame M2T. Potialto je to ešte v pohode, ale problém nastáva čo ďalej. Je všeobecne známe, že keď prechádzate z minerálu na polosyntetiku alebo syntetiku, tak treba dekarbonizovať hlavu a drážky piestnych krúžkov, lebo syntetický olej reaguje s karbónom z minerálneho oleja a môže to zapiecť krúžky a pridrieť motor. Ok, túto dekarbonizáciu by som spravil, keby Babetta najazdila dajme tomu 1 000 km na M2T a potom by som chcel prejsť na syntetiku. Ale neviem, či robiť túto dekarbonizáciu, aj teraz, keď Babetta prešla na M2T len 40 km? Ja myslím, že keď Babetta jazdí furt na syntetiku a potom spáli liter benzínu s M2T a potom zase prejdem na syntetiku tak sa nestane nič. Toľko karbónu sa tam asi nestihne vytvoriť aby to malo pre motor fatálne následky. Ale aj tak, chcem vedieť vaše názory. Na jednej strane nechce sa mi moc sundávať valec a čistiť piest, na druhej strane by som to nerád pridrel.

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: pát kvě 14, 2010 14:51:20
od milda
Myslím že nemáš co řešit, M2T sice zanáší, ale ne tak extrémně, to by byl nepoužitelný. Klidně tu nádrž s M2T vyjezdi a pak si tam nalij ten svůj Valvoline. Syntetický olej ti to neznatelné množství karbonu rozpustí a vyplaví.

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: pát kvě 14, 2010 16:08:03
od martin110r
Super, díky za radu. Som rád, že to nemusím čistiť.

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: pát kvě 14, 2010 17:08:12
od Tom_R
Jéj ty to kupuješ po litrovkách měl jsi spíše koupit další vždyt se nezkazí. Já koupím vždycky desetilitrový kanystr oleje vyjde mě to levnější mám na chvíli pokoj a ještě mi zbyde dobrý kanystr na benzín. Já myslím, že ty taky najezdíš dost km tak by třeba nebylo na škodu se podívat jestli ten olej neprodávaji ve větších balení rozhodně se to vyplatí.

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: pát kvě 14, 2010 17:20:52
od martin110r
No tak kilometrov najazdím dosť, to je fakt. Liter oleja mi vydržal cca 5 mesiacov. V 10 litrovom balení som tento olej ešte nevidel. Skusím kuknúť po internete.

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: pát kvě 14, 2010 17:34:05
od Tom_R
Někdy ještě bývají i po pětilitrovém balení. Mě ted vyjde litr na 130kč a kdybych to měl kupovat pořád po litrovkách tak to vyjde kolem myslím kolem 170kč a to jak kde. Olej se taky pohybuje na ceně podobně jako benzín.

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: pát kvě 14, 2010 17:41:03
od martin110r
Pozerám po internete, ale voláko nemôžem nájsť. Na druhej strane v obchode, kde si Durablend kupujem ho normálne predávajú za 7 EUR (bývalých cca 210 SK) a mne po známosti dajú za 6,40 EUR (cca 192 SK) takže svojim spôsobom ušetrím pri každej kúpe oleja. Nie je to brutálne veľká zľava, ale poteší človeka. Lacnejšie ho asi moc nezoženiem. Keby som niekde na internete našiel aj množstevnú zľavu a kúpil napríklad 10 flašiek, ušetril by som možno na oleji, ale zase by sa mi to premietlo na poštovnom. Čiže asi to mám ťažké :lol: .

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: sob led 15, 2011 18:16:34
od pecik
Takže když babetta jezdila celý svůj život na klasické M2T, tak když chci přejít na polosyntetiku musím dekarbonovat válec?
Děkuji

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: sob led 15, 2011 21:04:44
od Angelo
Válec ne, musíš dekarbonovat hlavu válce, dno pístu(nebo jak bych to nazval) a drážky pod pístníma kroužkama. Vejfuk není až tak nutný, ale bylo by to dobrý ho taky vzít.

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: ned led 16, 2011 16:37:36
od pecik
A když přejdu z m2t na Castrol 2T (taky minerální)tak nic čistit nemusim?
Mně se totiž v tom moc hrabat nechce.

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: ned led 16, 2011 17:26:52
od Dave842
Nevím jestli tento můj problém spadá pod tuto diskuzi, ale když jsem kupoval Babettu, tak původní majitel jezdil na Natural 95+M2T. Když jsem dojezdil ještě jeho nádrž, tak jsem tam nalil 95+Denikol. Nevím jestli je to syntetika nebo co, ale babetta pak přestala jezdit. Mohlo by to být tím zakarbonovaným válcem?? (hlavou válce..jak ste psali)

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: ned led 16, 2011 21:04:35
od Angelo
pecik: Pukud přecházíš zas na mineál, tak by to němělo vadit, ale bylo by dobrý vyčistit aspoň hlavu a dno pístu. To zas neni tak složitý, jenom povolíš 4 šrouby.
Dave842: Co to znamená přestala jezdit? Upřesni problém. Pokud ten Denikol je syntetika, tak je možné, že se rozpustil karbon pod pístníma kroužkama a přidřel nebo zadřel se ti válec.

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: ned led 16, 2011 21:10:05
od Dave842
Nejde nastartovat, motor se protočí, ale nechytne. Už jsem měnil svíčku (jiskří), čistil karbec a výfuk a furt nic. Jak se pozná zadřetý, přidřetý motor??

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: ned led 16, 2011 21:22:36
od martin110r
Pecik: Ja by som to pre istotu dekarbonizoval. Už len z toho dôvodu, že M2T je fak obyčajný starý minerálny olej a nikdy nevieš, čo v tom novom minerálnom oleji môžu byť za pridané zložky, ktoré si nemusia "sadnúť" so starým karbónom. Radšej sa s tým budem hodinu drbať, ako ušetriť tú hodinu času a riešiť zadretý motor.

Dave842: Uistil by som sa, či problém spôsobil práve prechod na nový olej. Ak sa chceš presvedčiť, či si to neod_ _al motor tak sundaj valec a pozri, či neni pridretý. Ak by si nevedel, ako vypadá pridretý valec (piest), tak sa kľudne opýtaj. Ovšem problém štartovania by som videl inde, nie v pridretom valci.

Re: Syntetika=>minerál=>syntetika

PříspěvekNapsal: pon led 17, 2011 7:26:34
od pecik
Tak už jsem to asi dekarbonoval.
Nevadí že mi v karburátoru zůstalo ještě M2T? (nádrž sem vypustil ale karburátor fakt rozebírat nebudu)