Všude se dělají recesistické závody, ale už dlouho se nekonají žádné oficiální Babetta závody. Na příští rok bude proto Babetta klub Brno ve spolupráci s Babetta Fans Ratíškovice pořádat první skutečný (nikoliv recesistický) závod na Babettách. Vymysleli jsme, že by se mohly konat 2 zajímavé soutěžní disciplíny. Buďto by se obě pořádaly v jeden den, nebo by se vybrala jen jedna soutěž.
1) Vytrvalostní 12h závod na uzavřeném okruhu. Původně jsme chtěli 24h, ale na první ročník bude stačit 12h a podle toho se poučíme na další ročníky. Cílem je ujet na Babettě za 12h vkuse nejdelší vzdálenost se stejným motorem, tzn. je třeba dovoleno vyměnit píst během závodu, ale nikoliv přehodit motor za jiný. Babettu můžou střídat až 3 jezdci. Podmínky pro úpravy v motoru zatím nejsou dané, to se musí domyslet, zda povolíme cokoliv nebo bude muset být origo stav. Jisté je, že během 12h se může cokoliv posmolit na motoru, takže celý závod bude spíše o nachystání velmi kvalitního stroje, který bude možno honit vkuse 12h bez zadření, než o samotných jezdcích, kteří se budou střídat třeba po hodině. Je jen na úvaze týmu, jakou strategii zvolí. Každý tým bude složen s několika členů. Jezdci samotní, vedoucí týmu, koordinátor jízdy, servisní technici, kameraman, obsluha občerstvení, případně týmový masér. To už necháme na vás. Závod se odstartuje v pravé poledne a skončí přesně o půlnoci, ať je divácky atraktivnější a náročnější pro jezdce (minimálně bude muset párkrát zastavit a obléct se nebo shodit vrstvu oblečení)
2) Babetta economy run 1L na uzavřeném okruhu. Cílem je ujet nejdelší vzdálenost na 1L paliva v časovém limitu 4 hodiny. Podmínkou je origo rám, motor Babetta, umístění sedla a řídítek originál, platí zákaz šlapání, zákaz zastavení (občerstvení možno podávat za jízdy), zbytek je již na každém. Tzn. libovolný karburátor, výfuk, převod, pneu, apod. Už teď lze s Dellortem dosáhnout úplně v klidu na origo Babettě 1.5L/100 při ne úplně ideální ekonomické jízdě, takže si myslím, že by se někomu mohlo poštěstit se dostat i na 1-1.2L při velmi úsporné jízdě, proto odhad těch 100km, že by nejlepší jezdec mohl ujet a to v termínu do 4h od zahájení jízdy. Před startem závodu zkontroluje traťový komisař prázdnou nádrž a provede pokusné nastartování, ať v karburátoru není žádný benzín. Poté dostane odměřené přesně 1L Natural 95 (všichni pojedou na stejný benzín ze stejné benzínky), olej si už každý doředí dle svého uvážení a poté bude nádrž zapečetěna. Následuje start s pauzou 30 sekund mezi jednotlivými jezdci. Celou trasu musí odjezdit jeden jezdec, není dovoleno měnit jezdce během jízdy a zastavovat. Zastavení Babetty z jakéhokoliv důvodu bude bráno jako ujetá vzdálenost na 1L a tím pro jezdce závod končí. Výhoda tohoto závodu je v tom, že nebudete huntovat motor, takže příprava na závod nebude tak náročná jako v prvním případě 12h vytrvalostního závodu.
Uvítáme konstruktivní přimomínky a návrhy. Rovněž se už můžete hlásit jako jednotlivci či tým a napsat, kterou soutěžní disciplínu chcete jet.
Jeden z prvních nevyřešených otázek zůstává důvěryhodné měření ujeté vzdálenosti u obou disciplín. Může to být počítadlo kol nebo nějaký gps čip, který bude mít každý stejný. Údaj z tachometru nelze brát jako důvěryhodný.
Termín závodů se určí do konce tohoto roku, aby měl každý dostatek prostoru připravit stroj a nahlásit případně dovolenou v práci. Obě akce jsou také vhodné pro rodiny s dětmi, kdy se můžou všichni z rodiny zapojit do soutěže ať už podporou nebo servisem jídla, případně opravou Babetty.