Nazdar kolegové, byl jsem mimo net, takže až nyní. Je to skutečně tak, po novele zák.č. 361/2000 Sb., platé od 19.1.2013 je potřeba pro "Moped do max 45 km/h do 50 ccm nebo elektro do 4 kW" jedna z těchto skupin řidičského oprávnění: AM, A1, A2, A, B, B1 vč. A1 s harmonizačním kódem 150 nebo 79.
Jinak pro úplnost "Motokolo do max 25 km/h a do max 1 kW bez rozdílu pohonu", tam je to stejné a pro "Jízdní kolo s dodatečně namontovaným pomocným motorem do max 25 km/h a max 1 kW bez rozdílu pohonu" není třeba nic. Jinak bacha, aby to elektrovozidlo bylo schváleno k provozu na pozemních komunikacích v ČR, tj. má buď technické osvědčení nebo osvědčení o registraci (pak má samozřejmě i technický průkaz). To se netýká jízdního kola s dodatečně namontovaným pomocným motorem - k tomu nemusíte mít dokonce ani pojištění. Jinak zákonodárci zatím asi nepočítají u motorky s výkonem elektromotoru nad 4 kW, prostě to zatím neřeší, ale pokud by něco takového bylo, tak skupiny ŘO by se patrně odvozovaly jako u spalovacího motoru hranicemi do 11 kW, do 35 kW a nad 35 kW, resp. poměry výkon/hmotnost do 0,1 kW/kg, 0,2 kW/kg a nad 0,2 kW/kg.
