Azor píše:Možná by stálo za to zaslat Ministerstvu dopravy podnět týkající se zbytečné buzerace od té STK a pak požadovat min. vrácení peněz za neodborně provedenou evidenční kontrolu.
Asi by si to zasloužili, ale nechal jsem to být. Taky od nich na lokální STK ještě můžu něco potřebovat, že? Řešil jsem ovšem evidenčku dle druhé rady, prostě jsem zkusil jinou STK. Měli furt plno, takže jsem tam jel několikrát (je to podstatně dál) ale jednoho krásného sobotního rána tam nikdo nebyl, tak se na mě dostala řada. Prvně na mě hleděli (je to velká stanice) s Babettou, tak jsem je jakožto klasicky odzbrojil úsměvem na tváři a papírama od Hlavatého v ruce. Dostal mě na starosti zkušenější kolega, ten to půlhoďky kdesi naťukával do stanice, pak si mě přivolal ke kontrole, zkontroloval VIN na štítku (který byl od předchozí STK ještě urvaný, ale to jsem mu samozřejmě neříkal), na motoru ho VIN ani nezajímal, vyfotil si stroj zepředu, odzadu, zapsal barvu a to bylo vše. Žádné světla, žádné brzdy, žádný výkon, prostě nic i když jsem měl všechno samozřejmě na kontrolu v cajku. Žádné prohledávání rámu. Vše si poctivě zapsal, nechal jsem tam 300,-Kč jako povinné všimné, vydal mi protokol o technické prohlídce s razítkem ve stavu VYHOVUJE. Na závěr mi popřál šťastnou cestu a „Ať dlůho slůží...“. Málem jsem se rozbrečel, sedl na mašinu a vyprašoval šťastný jak blecha domů.
Na úřadě to pak už byla jen formalita. Ani jsem jim neříkal proč se ukazuju tak pozdě a o předchozích peripetiích. V půlce týdne mi zavolali že je registračka hotová, že si pro ni můžu přijet.
Dostal jsem:
- Malinkatou registrační značku, rozměr 80x110mm
- Kartičku „Osvědčení o registraci vozidla“ vč. vypsaných všech údajů
- Zpátky malý a velký techničák, velký techničák dopsaný o RZV a přijde mi že tam připsali i jiné údaje protože jsou vypsané i údaje o vlastníkovi, atd.
Na úřadě jsem se ještě poptal a bylo mi sděleno, že na technické kontroly nemám povinnost jezdit, že stačí namontovat registračku a už můžu brázdit silnice.
Zaskočil jsem taky aktualizovat zelenou kartu na pojišťovnu, vše provedeno zdarma a bez problémů s tím že do konce roku to ještě vydrží, ale nové povinné pojištění vozidla na začátku dalšího roku budu muset napsat na sebe (doteď to bylo na otce, který to v jedné smlouvě společně s autem), takže ještě uvidíme jestli a o kolik to bude dražší.
Odteď sebou musím povinně vozit:
- Řidičský průkaz - stále neaktualizovaný o řidičské oprávnění skupiny AM, ale platnost mi končí teď v listopadu, takže už se tam snad nějak dostane
- Zelenou kartu - jediný rozdíl je v tom že v kolonce RZ není VIN ale moje číslo značky
- Malý techničák od Hlavatého - tam je jenom VIN
- Osvědčení o registraci vozidla - v té je vše. Registrační číslo, VIN, barva, jméno, příjmení a bydliště vlastníka, nejvyšší výrobní rychlost, poměr výkon/hmotnost, atd. Kde ty údaje vzali netuším, ale všechno to tam je na pěkném podkladu se štemplama a vlajkou EU.
Trošičku mě tam štvou ty kolonky „Nejvyšší rychlost“ a „Nejvyšší technicky přípustná hmotnost“, protože něco vážím, neustále něco tahám a jezdím o něco málo rychleji, takže vlastně z legislativního pohledu jezdím neustále přetížený a rychleji než mám napsáno v techničáku, ale zatím si nikdo na nic nestěžoval.
Pár rad pokud si budete RZ vyřizovat:
- Teoreticky můžete přijít na úřad i na STK s roztrhaným „Technickým preukazom“ z Kolárova, ale asi bych to nezkoušel. Rozhodně doporučuju dopředu si vyřídit Duplikát technického průkazu z Motomaxu. Nebudou si myslet že si z nich děláte srandu když tam budete stát s opravdovým techničákem a jednak musí vepsat někam na úřadě ty údaje.
- Absolutně každý (úřad, STK, kdokoliv - dokonce se mě na to ptali i když jsem si kupoval šroubky na přichycení značky ve spojováku) se bude ptát na co potřebujete RZ když na Babetty není u nás povinná. Doporučuju dopředu si vymyslet nějaký věrohodný důvod. Já operoval s tím že je to povinnost při vjezdu do Rakouska a zahraničí a že mám v úmyslu zahraničí navštívit (což je vlastně taky pravda) a neměl jsem nejmenší problém. Každý jen sklopil hlavu a pustil se do práce.
- Rozhodně se nenechte odradit. V mém případě to byla nešťastná STK, ale může to být i jiná kravina, třeba na úřadě. Tam já měl štěstí. Vždycky to jde nějak zařídit. Akorát to stojí čas, námahu a občas i peníze. Když bych si zařizoval RZ na Babettu znova tak v tomto pořadí: Duplikát z Motomaxu (jde i poštou), pak bych s tím zajel na Babettě dopředu objednaný na STK jestli projdu bez problémů evidenčkou a pokud jo jen bych to všechno vč. peněz vzal na úřad k vypracování a jen si pár dnů počkal než značka přijde.
- Duplikát technického osvědčení z Motomaxu....304,-Kč
- Technická prohlídka vozidla (evidenčka)....300,-Kč; samozřejmě úspěšná a pokaždé si to zaplatíte pokud se jim něco nebude zdát, já tu svou neúspěšnou dál nebudu započítávat nikam
- Zpracování a vyhtovení značky a dokladů v evidenci vozdel....300Kč
- Pojištění....0Kč navíc; dodám že zatím a povinné pojištění si stejně každý musí platit jestli má RZ nebo ne
- Držák značky....XXX,-Kč; nedá se použít motoristický a na malou značku 80x110mm se žádný nedělá, takže dle vlastní vůle ale nějakou částku bych asi měl vymyslet protože to něco taky vyjde. Mě to nestálo nic než pár šroubků.
- Mezinárodní poznávací značka (kulaté CZ)....30Kč,-; to jsem myslím dal za úplně takovou tu nejmenší bílou samolepku co jde ještě plesknout někam na blatník, ale jinak jsem si koupil pěknou velkou „3D“, plesknul ji na zástěru blatníku a ta vyšla na 80Kč
- Platný cestovní pas (s biometrickými údaji).....600Kč; V případě jezdění po EU není úplná nutnost i tak doporučuju vyřídit. Všude se na něj budou ptát a u nás se to vyřizuje úplně ve stejné budově.
- Motolékarnička....140Kč; vozim ji furt jestli jedu za hranice nebo ne. Do zahraničí opravdu doporučuju a rozhodně nějakou schválenou dle vyhlášky. Já ji akorát budu muset obnovit.
- Oranžová výstražná reflexní vesta....řekněme 50Kč; min. v tom Rakousku je to povinnost jakmile člověk sesedne ze stroje a je třeba účastníkem nehody.
- Všechny světla naprosto v cajku, což nebudu započítávat protože to musí být jestli člověk jede do zahraničí nebo u nás.
Dodám že s registrační značkou jezdím (zatím bez problémů), párkrát jsem byl i v tom Rakousku a že jsem podstoupil i silniční kontrolu. S tím bych téma uzavřel, rád poděkoval Azorovi který má u mě pivo/flašku něčeho tvrdšího (dle preference) za morální podporu a popřál všem bezpečnou cestu na mopedech jak u nás, tak v zahraničí. „Nech slůžijů…“
