Osobně bych řekl, že každému vozidlu evidovanému na magistrátu (přesněji každý typ vozidla, např. Báby 228, 207, 210, 211 atd.) náleží homologační karta. Aspoň tak jsem to viděl, když jsem předělával výkon u motorky (přestavba). Jsou tam tisíce typů vozidel s různým rokem výroby, ta databáze je skutečně obrovská a mají ju proto, aby se předešlo problémům při řešení nehod. Aby bylo jasně stanoveno výrobcem, co daný stroj uveze, nebo jaká je jeho obsaditelnost, objem já nevím co...
A řekl bych, že Babetty, pokud nejsou z výroby přizpůsobené dvoum lidem, tj. předpokládám větší sedlo, stupačky, jiné tlumiče, tak pro dva schváleny být nemůžou. I pojišťovna chce při sjednávání vědět počet osob (já to vždy sděloval ústně, bo velkej TP k tomu není)
Pokud si doděláš věci pro druhého pasažéra sám, je to neautorizovaný zásah do kontrukce vozidla (i když je to jen bába) a mohou z toho být pěkné problémy. To stejný např. diodové blinkry, blinkry obecně, přídavná světla, cokoli. Pojišťovna by na to mohla přihlédnout, pokud bys měl bouračku a nezaplatit to. Pokud bys vezl někoho na houmejd Babettě by to určitě byl větší problém.
Pokud bys na tom trval, žádal bych schválení (např. napsat do Jawy, jestli něco neví) nebo napsat/zavolat na magistrát a požádat o přestavbu, kterou by shválila STK, ale to je fůra časů a peněz.
A že na nich všichni jezdíme ve dvou (i třech) je věc druhá (třetí)
