Neshodujíci se výrobní čísla motoru a rámu.

Vše o administrativě, ŘP, techničáky, převody a papírování okolo prodeje, ev. koupi stroje...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Neshodujíci se výrobní čísla motoru a rámu.

Příspěvekod alitron » čtv čer 23, 2011 11:55:29

Ahoj,
řeším takovej problém, normálně Babetta na které nebyl měněnej motor má shodné výrobní číslo rámu a výrobní číslo motoru, ovšem když tam dám motor z jiné Babetty logicky se nebudou shodovat. Ovšem v TP průkazu u Babetty je uvedené jenom výrobní číslo rámu, řešil už tento problém někdo? Hrozi nějaké sankce od policie když se to nezhoduje?
alitron
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 61
Registrován: ned říj 17, 2010 18:18:35

Re: Neshodujíci se výrobní čísla motoru a rámu.

Příspěvekod martin110r » pát čer 24, 2011 6:55:12

Nie, žiadne sankcie nehrozia. Je to úplne normálne, že sa čísla nezhodujú. Dôležité je len jedno - číslo rámu respektíve motoru sa musí zhodovať s číslom v TP.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Neshodujíci se výrobní čísla motoru a rámu.

Příspěvekod Akino » pon črc 11, 2011 19:11:37

Já mám trochu jiný problém. Vyhrabal jsem babetu po dědovi. Je to asi typ 210 (usuzuji z toho, že je dvourchlostní s tlumiči jak vepředu tak v zadu a s kulatým světlem vepředu a tachometrem). Na babetě není štítek. Já jsem ji celou rozebral a přestříkal. Nikde na rámu jsem nenašel žádné výrobní číslo. Pročítal jsem to tady a pochopil jsem, že výrobní číslo rámu je stejné jako číslo motoru. Teď bych ji chtěl legalizovat a pojistit. Objednám si tedy nový štítek, kam vyrazím vin ve dvou řádkách, které bude 210000 a pak tam uvedu číslo které mám na motoru. Rok si nějaký vymyslím. Pak si objednám osvědčení, kde uvedu tyto údaje. Až budu míst osvědčení, tak si nechám udělat pojistku. Říkám to správně?
Akino
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon črc 11, 2011 19:02:52

Re: Neshodujíci se výrobní čísla motoru a rámu.

Příspěvekod butan » pát črc 15, 2011 10:10:46

Jsou dva (možná i víc) druhů štítků.
Na starších bylo výrobní číslo, možná i rok výroby.
Novější (to je asi ten co koupíš prázdný) mají dvouřádkovou kolonku vin.
Vin má 17-míst.
Tam patří napsat:
TLV210000
lKxxxxxx

Na originál babettách ovšem to TLV není ražené, ale černé gravírované.
na horním řádku na konci může být i větší číslo než 000 je to nějaký konstrukční podtyp,
L- je asi rok výroby, tuším že L je 1990
K- výrobní závod Kolárovo?

Stránka http://www.vinformer.su/en/ident/vin/decode.php Mojí babettu dekóduje špatně, hlásí problém s kontrolním součtem. Domnívám se že poslední cifra vinu nemůže být libovolná, ale tvoří kontrolní součet toho co je před ní. Tutoto zásadu ovšem asi v Kolárově nedodržovali...

Oprava. 6-ti místné výrobní číslo může být libovolné, ale konstrukční podtyp jak ho výše popisuji je jen 2-místný, a za ním je ta kontrolní cifra. Kdyby byl zájem napíšu prográmek který by tu kontrolní cifru dopočítal, nebo ho třeba někdo už má a pošle odkaz.
Ve vinu se nesmějí používat písmena IOQUZ z důvodu snadné záměny, proto řada písmen roku výroby není souvislá!
Další dekódér vinů je tady: http://www.kupkaru.cz/info/vin.html
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Neshodujíci se výrobní čísla motoru a rámu.

Příspěvekod Akino » sob črc 16, 2011 8:17:23

Právě, že jsem koukal a na originál štítcích je uvedeno dvouřádkové vin, které začíná TLK. Na štítcích, které se dají objednat je již uvedeno glavírovanou barvou TLV. Když jsem vin postavil na vzoru, jak uvádíš (a jak by asi i měl být správně), tak pokud do toho zakomponuji číslo motoru (to by mělo být stejné jako číslo rámu), tak dekodér hlásí problém. Nerad bych tam vyrazil nějakou kravinu
Akino
Právě začínám...
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon črc 11, 2011 19:02:52

Re: Neshodujíci se výrobní čísla motoru a rámu.

Příspěvekod butan » pon črc 18, 2011 9:02:12

TLK je Kolárovo, TLV Povážské stojárne, můžeš si vybrat. Tedy asi záleží na roku výroby, ale to ti nikdo neskontroluje. Mám štítek z 1990 a je tam stále ZVL.
Chyba kterou ti kontrolní program hlásí, je ten nesouhlas zabezpečovacího znaku. V ZVL na zabezpečení kašlali, a dávali tam něké číslo podtypu. Takže zabezpečení náhodou souhlasí jen u pár procent strojů.
Pokud by v budoucnu policisté lustrovali vin, ta chyba zabezpečení se asi vypíše i jim, a bylo by vhodné si ten zabezpečovací znak dopočítat, a vyrazit si to s korektním zabezpečením, i když to nebude odpovídat historické realitě. Myslím že je lépe na sebe neupozorňovat. Záleží na tobě.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Neshodujíci se výrobní čísla motoru a rámu.

Příspěvekod butan » pon črc 18, 2011 16:03:48

Tak pro úplnost doplňuji jak z VINu vytáhnout rok výroby.
U babett s vinem na štítku, udává první písmeno na druhém řádku rok výroby:
D-83 E-84 F-85 G-86 H-87 J-88 K-87 L-90 M-91 N-92 P-93 R-94 S-95 T-96 V-97 W-98 X-99
Y-2000 1-2001 2-2002 - 9-2009 A-2010 i 1980
A pro domácí raziče štítků. Ten nýtek který štítek drží, se jmenuje narážecí šroub, a koupíte ho třeba ve Fabory. Průměr 2.5??? Nevím bohužel kde se ten šroub měří.
Hmotnosti babety jsem viděl na štítcích různé, a dokonce se někde neshodoval součet náprav s celkovou hmotností. Nejvyšší údaj je:
Celková 145, nápravy 50/95
A typové číslo může být SD-3471/82-1
Lubor
PS u zahraničních aut může být takto zjištěný rok "modelový rok" a nemusí se schodovat s rokem výroby. U babett to snad funguje.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha


Zpět na Papíry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků