na Babettách k moři - lze legálně?

Vše o administrativě, ŘP, techničáky, převody a papírování okolo prodeje, ev. koupi stroje...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: na Babettách k moři - lze legálně?

Příspěvekod Grunt » pon zář 18, 2017 16:20:31

Předpokládám že bych měl asi téma nějak uzavřít a napsat jak jsem vlastně dopadl. Chtěl jsem to udělat až budu mít vše vyřízeno a teď mám na to čas.
Azor píše:Možná by stálo za to zaslat Ministerstvu dopravy podnět týkající se zbytečné buzerace od té STK a pak požadovat min. vrácení peněz za neodborně provedenou evidenční kontrolu.

Asi by si to zasloužili, ale nechal jsem to být. Taky od nich na lokální STK ještě můžu něco potřebovat, že? Řešil jsem ovšem evidenčku dle druhé rady, prostě jsem zkusil jinou STK. Měli furt plno, takže jsem tam jel několikrát (je to podstatně dál) ale jednoho krásného sobotního rána tam nikdo nebyl, tak se na mě dostala řada. Prvně na mě hleděli (je to velká stanice) s Babettou, tak jsem je jakožto klasicky odzbrojil úsměvem na tváři a papírama od Hlavatého v ruce. Dostal mě na starosti zkušenější kolega, ten to půlhoďky kdesi naťukával do stanice, pak si mě přivolal ke kontrole, zkontroloval VIN na štítku (který byl od předchozí STK ještě urvaný, ale to jsem mu samozřejmě neříkal), na motoru ho VIN ani nezajímal, vyfotil si stroj zepředu, odzadu, zapsal barvu a to bylo vše. Žádné světla, žádné brzdy, žádný výkon, prostě nic i když jsem měl všechno samozřejmě na kontrolu v cajku. Žádné prohledávání rámu. Vše si poctivě zapsal, nechal jsem tam 300,-Kč jako povinné všimné, vydal mi protokol o technické prohlídce s razítkem ve stavu VYHOVUJE. Na závěr mi popřál šťastnou cestu a „Ať dlůho slůží...“. Málem jsem se rozbrečel, sedl na mašinu a vyprašoval šťastný jak blecha domů.
Na úřadě to pak už byla jen formalita. Ani jsem jim neříkal proč se ukazuju tak pozdě a o předchozích peripetiích. V půlce týdne mi zavolali že je registračka hotová, že si pro ni můžu přijet.
Dostal jsem:
  • Malinkatou registrační značku, rozměr 80x110mm
  • Kartičku „Osvědčení o registraci vozidla“ vč. vypsaných všech údajů
  • Zpátky malý a velký techničák, velký techničák dopsaný o RZV a přijde mi že tam připsali i jiné údaje protože jsou vypsané i údaje o vlastníkovi, atd.
Udělal jsem si na to držák z nerezového plechu, přišrouboval to na blatník a pod světlo (opravdu to RZ osvětluje). Vypadá to nějak takto:
spz.jpg
spz.jpg (82.54 KiB) Zobrazeno 7220 krát

Na úřadě jsem se ještě poptal a bylo mi sděleno, že na technické kontroly nemám povinnost jezdit, že stačí namontovat registračku a už můžu brázdit silnice.
Zaskočil jsem taky aktualizovat zelenou kartu na pojišťovnu, vše provedeno zdarma a bez problémů s tím že do konce roku to ještě vydrží, ale nové povinné pojištění vozidla na začátku dalšího roku budu muset napsat na sebe (doteď to bylo na otce, který to v jedné smlouvě společně s autem), takže ještě uvidíme jestli a o kolik to bude dražší.
Odteď sebou musím povinně vozit:
  • Řidičský průkaz - stále neaktualizovaný o řidičské oprávnění skupiny AM, ale platnost mi končí teď v listopadu, takže už se tam snad nějak dostane
  • Zelenou kartu - jediný rozdíl je v tom že v kolonce RZ není VIN ale moje číslo značky
  • Malý techničák od Hlavatého - tam je jenom VIN
  • Osvědčení o registraci vozidla - v té je vše. Registrační číslo, VIN, barva, jméno, příjmení a bydliště vlastníka, nejvyšší výrobní rychlost, poměr výkon/hmotnost, atd. Kde ty údaje vzali netuším, ale všechno to tam je na pěkném podkladu se štemplama a vlajkou EU.
Malý techničák a registrační kartu přikládám:
technicak.jpg
technicak.jpg (106.3 KiB) Zobrazeno 7220 krát

registracka.jpg
registracka.jpg (193.54 KiB) Zobrazeno 7220 krát

Trošičku mě tam štvou ty kolonky „Nejvyšší rychlost“ a „Nejvyšší technicky přípustná hmotnost“, protože něco vážím, neustále něco tahám a jezdím o něco málo rychleji, takže vlastně z legislativního pohledu jezdím neustále přetížený a rychleji než mám napsáno v techničáku, ale zatím si nikdo na nic nestěžoval.
Pár rad pokud si budete RZ vyřizovat:
  1. Teoreticky můžete přijít na úřad i na STK s roztrhaným „Technickým preukazom“ z Kolárova, ale asi bych to nezkoušel. Rozhodně doporučuju dopředu si vyřídit Duplikát technického průkazu z Motomaxu. Nebudou si myslet že si z nich děláte srandu když tam budete stát s opravdovým techničákem a jednak musí vepsat někam na úřadě ty údaje.
  2. Absolutně každý (úřad, STK, kdokoliv - dokonce se mě na to ptali i když jsem si kupoval šroubky na přichycení značky ve spojováku) se bude ptát na co potřebujete RZ když na Babetty není u nás povinná. Doporučuju dopředu si vymyslet nějaký věrohodný důvod. Já operoval s tím že je to povinnost při vjezdu do Rakouska a zahraničí a že mám v úmyslu zahraničí navštívit (což je vlastně taky pravda) a neměl jsem nejmenší problém. Každý jen sklopil hlavu a pustil se do práce.
  3. Rozhodně se nenechte odradit. V mém případě to byla nešťastná STK, ale může to být i jiná kravina, třeba na úřadě. Tam já měl štěstí. Vždycky to jde nějak zařídit. Akorát to stojí čas, námahu a občas i peníze. Když bych si zařizoval RZ na Babettu znova tak v tomto pořadí: Duplikát z Motomaxu (jde i poštou), pak bych s tím zajel na Babettě dopředu objednaný na STK jestli projdu bez problémů evidenčkou a pokud jo jen bych to všechno vč. peněz vzal na úřad k vypracování a jen si pár dnů počkal než značka přijde.
A kolik celá sranda vlastně vyjde včetně daně? Ať to shrnu a prvně to rozdělím na povinné položky:
  • Duplikát technického osvědčení z Motomaxu....304,-Kč
  • Technická prohlídka vozidla (evidenčka)....300,-Kč; samozřejmě úspěšná a pokaždé si to zaplatíte pokud se jim něco nebude zdát, já tu svou neúspěšnou dál nebudu započítávat nikam
  • Zpracování a vyhtovení značky a dokladů v evidenci vozdel....300Kč
  • Pojištění....0Kč navíc; dodám že zatím a povinné pojištění si stejně každý musí platit jestli má RZ nebo ne
  • Držák značky....XXX,-Kč; nedá se použít motoristický a na malou značku 80x110mm se žádný nedělá, takže dle vlastní vůle ale nějakou částku bych asi měl vymyslet protože to něco taky vyjde. Mě to nestálo nic než pár šroubků.
  • Mezinárodní poznávací značka (kulaté CZ)....30Kč,-; to jsem myslím dal za úplně takovou tu nejmenší bílou samolepku co jde ještě plesknout někam na blatník, ale jinak jsem si koupil pěknou velkou „3D“, plesknul ji na zástěru blatníku a ta vyšla na 80Kč
Sečteno a podtrženo, min. 934,-Kč i s DPH. Dodám že jsem se bavil s paní ve spojováku která si zařizovala RZ na velký skútr a říkala že za to dala skoro 1500,-, takže pokud odpočtu duplikát, není to zas tak strašná cena a ze všech vozidel na které se dávají asi i ta nejmenší pokud se nedávají RZ na kola. V případě že máte v úmyslu navštívit zahraničí ještě velmi doporučuju zařídit si nepovinné položky:
  • Platný cestovní pas (s biometrickými údaji).....600Kč; V případě jezdění po EU není úplná nutnost i tak doporučuju vyřídit. Všude se na něj budou ptát a u nás se to vyřizuje úplně ve stejné budově.
  • Motolékarnička....140Kč; vozim ji furt jestli jedu za hranice nebo ne. Do zahraničí opravdu doporučuju a rozhodně nějakou schválenou dle vyhlášky. Já ji akorát budu muset obnovit.
  • Oranžová výstražná reflexní vesta....řekněme 50Kč; min. v tom Rakousku je to povinnost jakmile člověk sesedne ze stroje a je třeba účastníkem nehody.
  • Všechny světla naprosto v cajku, což nebudu započítávat protože to musí být jestli člověk jede do zahraničí nebo u nás.
Takže k tomu minimálně ještě nějakých 800,-Kč připočtěme. Ač to nejsou položky úplně nejmenší rozhodně doporučuju při přejezdu hranic zařídit a nespoléhat na to že u nás nepodléhají mopedy povinné registraci a že to některá policie bude tolerovat. Zas tak moc peněz za klid v duši to není a RZ má i jiné výhody, které se docení v případě zcizení vozidla, v případě majetkových nesrovnalostí, atd.
Dodám že s registrační značkou jezdím (zatím bez problémů), párkrát jsem byl i v tom Rakousku a že jsem podstoupil i silniční kontrolu. S tím bych téma uzavřel, rád poděkoval Azorovi který má u mě pivo/flašku něčeho tvrdšího (dle preference) za morální podporu a popřál všem bezpečnou cestu na mopedech jak u nás, tak v zahraničí. „Nech slůžijů…“
Obrázek
Uživatelský avatar
Grunt
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 110
Registrován: ned črc 07, 2013 0:16:43
Bydliště: Morava

Re: na Babettách k moři - lze legálně?

Příspěvekod Azor » pon zář 18, 2017 19:25:55

Zase tak rychle od tématu neutíkej. :D :D :D Pár připomínek bych k tomu měl - rozhodně s sebou nevoz ten "Výpis technického osvědčení", tady platí to vylučovací "OR", u neregistrovaných strojů ta "kartička" a u babet na značkách zase jen osvědčení o registraci část I "malý techničák". Oni ti správně to technické osvědčení včetně toho malého výpisu měli odebrat a na jeho základě vydat ORV (osvědčení o registraci část I - mezi lidmi "malý techničák" a část II "velký techničák"), ber to jako bonus že máš oboje, i když to nebude úplně košer může se ještě hodit . A koukám, že na značku sis nalepil modrý pruh EU, tak ten tam u těchto malých značek nemá co dělat a na značku se nesmí cokoliv lepit (mě je to u zadele, ale mohl bys s tím mít problémy). Mimochodem, kde jsi vzal plzeňskou značku když píšeš, že jsi z Moravy? :roll: A tu mrňavou oválnou CZ raději nepoužívej, určitě by se v cizině našel nějakej chytrák, který by se na tebe chtěl vytahovat a zase by byly problémy. (Velikost a provedení registračních značek i té CZ stanoví příloha 15, 26 a možná pár okolo, z hlavy vše nevím Vyhlášky č. 343/2014 Sb. viz http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-343#prilohy . A abych tě mírně podráždil, u nás bys musel čekat podle návalu tak půl až hodinu a ne několik dní (a ne jen čekat, ale třeba si jít nakoupit) a na STK by takovou prkotinu jako je evidenčka babety vždycky někam vmáčkli (jo a to že nic nekontrolovali je správně, evidenčka je jen o souladu dokladů se skutečným vozidlem, hlavně jestli sedí VIN, resp. číslo rámu u starších strojů). No ale hlavně, že už máš klid. :D
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: na Babettách k moři - lze legálně?

Příspěvekod RomanR » pát bře 12, 2021 12:03:26

budulajs píše:Rakousko projet nepůjde, tam mají i mopedy značky (malý červený) takže bez RZ vyloučeno. Kdysi jsem to zjišťoval protže jsem chtěl vzít Babettu do obytňáku jako vozidlo na nákupy a projižďky na místě pobytu. Nakonec jsem to vzdal, neexistence RZ je vyjímka kterou jinde nechápou takže mám ještě skútr, normálně na značkách.
Ovšem vize dlouhé cesty na Babettách je krásná, asi před 25 lety jela jedna skupina Babeťáků z ČR do Vladivostoku, vím jen že jeli, ale jak to dopadlo a případné podrobnosti nevím, snad jen že to byla skupina nějakých horolezců nebo tak něco.

Před 25 lety? Možná že ještě jedou a jedou a jedou . . .
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re: na Babettách k moři - lze legálně?

Příspěvekod RomanR » pát bře 12, 2021 12:49:36

Když tady procházím všechny ty debaty o cestování Babettou k moři, o všech potížích s RZ a registracemi VIN kÓdů, či jejich doplňování někde samodemo v garáži, tak mi dovolte zveřejnit můj názor:
Babetty nejsou konstrukčně určeny k dálkovým jízdám. Nejsou na ně konstruovány. Vím, že někteří dobrodruzi to realizovali, ALE: Stačí, když vám na cestě něco odejde, což se velmi pravděpodobně stane, tak to abyste vezli plný batoh náhradních dílů, o nářadí nemluvě. Jinak byste to museli zpět domů dojít pěšky. Navíc se to může stát za nepříznivých podmínek, které opravu ještě více ztíží.
Chcete cestovat k moři na dvou kolech? Máte jen ŘP na moto do 50 ccm? Tak vyměňte Babettu za Pionýra nebo Simsona či jiný malý motocykl a nemusíte řešit tyhle neřešitelné problémy. Lépe se za jízdy chladí, mají lepší převodovku, nemají tři spojky s mnoha křehkými pružinami, lépe brzdí i lépe svítí. S sebou jen náhradní relátko, zapal cívku a žárovky. Jak jednoduché. V minulosti jsem najel tisíce kilometrů na Jawa typ 550, pak typ 21, potom Java 250 kývačka s paneláckým motorem - až k severnímu moři. Ale na Babettě si dál, jak 100 km jet nedovolím a to ještě s mnohými zastávkami na vychladnutí motoru a spojkových košů.
Prostě Babetta je na krátké pojížďky a menší výlety. Tak se s tím smiřte a neblbněte. Když chcete jet někam do ciziny, musíte mít absolutní jistotu, že dojedete a bez potíží se zase vrátíte zpět. A to bych u sebelepší Babetty nikdy neriskoval.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Předchozí

Zpět na Papíry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků