No Česká kancelář pojistitelů, to jsou opravdu kvalitní buzíci. Samotné neplacení pojistky není až tak kritické, to je vztah mezi vlastníkem vozidla a pojišťovnou, důležité je, aby trvalo uzavření smlouvy. Pojišťovna ale při neplacení může, resp. měla by, pojistku jednostranně zrušit a to je pak problém. V každém případě by pojišťovna měla poslat nejdříve upomínku a až pak smlouvu zrušit a přirozeně by o tom měla písemně informovat. Minulost se už napravit nedá, takže kdo tohle zanedbal, ten se může jen modlit. Opravit se to dá až "od teď ", tj. pokud poj. smlouva už netrvá, tak okamžitě uzavřít novou nebo dát vozidlo na úřadě do tzv. depozita (poplatek 100,- Kč). Povinnost uzavřít smlouvu má majitel, takže když to koupíte se značkou od někoho, kdo smlouvu neměl, vůbec vás to nemusí zajímat, uděláte si svoji pojistku a je to v pohodě, v průšvihu zůstává ten bývalý majitel (je zodpovědný za dobu, kdy byl vlastníkem a pojistka nebyla). ČKP zatím honí "velké ryby", ale možná skutečně časem dojde i na babetisty. Pokud se z ČKP již ozvou, je každá rada drahá, nejhorší řešení je hodit to za hlavu, to pak můžete čekat exekutora na 100 %. Je třeba s ČKP komunikovat, předložit třeba smlouvu o prodeji babety a vysvětlit, že jsem akorát zapomněl babču přehlásit (je to stále menší průšvih) a že tedy již dávno vlastník nejsem (kupní smlouva sice není povinně písemná, ale jinak se to těžko prokazuje, např babetistka, která již "přišla o čest"

dost těžko doloží čestné prohlášení); komunikace zásadně doporučeně, nejlépe s dodejkou. Je třeba bránit se jak lev, je právo každého bránit se vpodstatě jakýmikoliv způsoby, ale zda to pomůže je ve hvězdách. Bohužel jednoduchou radu neznám (pokud má někdo nějaký geniální nápad, ať se nestydí to zde zveřejnit).
