na Jadran na Babettách bez RZ

Vše o administrativě, ŘP, techničáky, převody a papírování okolo prodeje, ev. koupi stroje...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

na Jadran na Babettách bez RZ

Příspěvekod Pavel » úte říj 22, 2013 21:25:16

Zdravím zde přítomné členy. Představa o navštívení Chorvatska na Babettách začíná nabírat reálné podoby, protože už mám k sobě 2 lidi, u kterých věřím, že na tu cestu mají fyzicky i strojově. Přítelů na telefonu mám už také pár, co by nás případně přijeli zachránit, takže dobrodružství už nic nebrání až na jednu podstatnou věc a to legálnosti jízdy v Chorvatsku na Babettě bez RZ.

Kontaktoval jsem v posledních měsících několik důvěryhodných institucí jako např. dopravní inspektorát a vedoucího dopravní policie JM kraje, bohužel ani nejvýše postavení lidé od fochu mi nebyli schopni odpovědět na můj relativně jednoduchý dotaz a to zda-li můžu jezdit na mopedu bez RZ v Chorvatsku legálně, aniž bych měl oplétačky s policajty?

Byl jsem nakonec odkázán na chorvatskou ambasádu, ať tam položím dotaz, že mi ze zákona musí odpovědět. Tam jsem též napsal, dokonce ve 2 jazycích, ať je vidět, že jsem měl snahu, ale zatím bez odpovědi.

Už mi několik lidí řeklo, tak si ty Babetty dejte na značky a máte pokoj, ale tuto variantu zavrhuju. Když to uděláme, tak pak budeme muset na technickou. To jsem si už u policajtů zjišťoval, že to tak prostě je. Pak se ztrácí ta svoboda mít moped a dělat si na něm, co se vám zlíbí a nechodit na otravné buzerantské technické prohlídky. Proto svůj moped nehodlám nikdy registrovat, dokud to bude ze zákona možné.

V minulých diskuzích jsme si tu jasně řekli, že Rakousko i Slovinsko jsou zabité, jediná cesta na Jadran vede přes Maďarsko, kde se dá dodnes legálně jezdit bez RZ. Teď už zbývá ověřit jen to Chorvatsko a máme vyhráno. Jestli s tím někdo máte zkušenosti, popřípadě jste tam už kdysi byli, tak dejte vědět, rád získám nějaké info.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: na Jadran na Babettách bez RZ

Příspěvekod Azor » úte říj 22, 2013 21:46:30

Lidičky, co pořád blbnete s tou technickou u babet na značkách, už jsme si tu vícekrát vysvětlili, že je to HOVADINA. Taky mě udivuje, že se pořád ptáte policajtů, ti o tom přece zase tak moc nevědí, jedinou autoritou v této věci je Ministerstvo dopravy, odbor provozu silničních vozidel. Jinak přirozeně teoreticky tento záměr je uskutečnitelný, Chorvatsko přistoupilo k Vídeňské úmluvě (samozřejmě Rakousko a ostatní civilizované země jsou přímo signatáři), takže by mělo umožnit na svém území provoz motorového vozidla za stejných podmínek jako v zemi původu (oválná tabulka CZ je ovšem naprosto nezbytná). Praxe ale může záviset na znalostech a náladě cizího policajta, s tím prostě nic neuděláme. :(
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: na Jadran na Babettách bez RZ

Příspěvekod marhalu » úte říj 22, 2013 22:11:10

Musím potvrdit Azorova slova. Mám jednu babettu na značkách a nikdy opakuju nikdy jsem nebyl na technický. Jediný co jsem musel udělat byla evidenční prohlídka při přepisu. A policajti ? Bez problémů při již dvou preventivních kontrolách ... :)
Jinak cestě fandím - v létě jsme s kámošem jeli cca 850 km z Český Lípy do Kopřivnice. Chtěli jsme kouknout na Tatra muzeum. Super výlet a babetty vydržely bez problémů i ty stoupáky u Chocně a Ústí nad Orlicí i když v jednom nás málem předejela babka na elektrokole 8) :lol:
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: na Jadran na Babettách bez RZ

Příspěvekod Pavel » úte říj 22, 2013 22:35:22

>Azor

neblbnu
Vidím to prostě každou chvíli na netu nebo i osobně, že tam měli nalepené kolečko z TK.

Např. zde

http://motorky.bazos.cz/inzerat/2750603 ... ta-225.php

Borec má červenou nálepku TK. Nedělal by to, kdyby to nemusel dělat.

>Marhalu.
Chorvatsko je oddechovka, je to jen 700km. Vloni jsem jel kolem ČR a to byla mnohonásobně větší a náročnější štreka.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: na Jadran na Babettách bez RZ

Příspěvekod Pavel » úte říj 22, 2013 23:51:07

Tak jsem ještě podal na elektronické podatelně ministerstva dopravy žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, kde se ptám jak to je s technickou, když máte Babču na RZ. Už jsem tu od Azora a od jiných slyšel obě varianty a dokonce i viděl, tak fakt nevím, komu věřit.

A pak vjezd do Chorvatska na mopedu bez RZ. Snad se v brzké době dočkám odpovědi. A když ne, tak to stejně asi risknu načerno :) Už jsem vygoogloval, že do Chorvatska letos někdo jel na Babettách a že stačilo jen zarytě tvrdit, že mopedy nepotřebují RZ a měli štěstí, že tomu policajti uvěřili.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: na Jadran na Babettách bez RZ

Příspěvekod Azor » stř říj 23, 2013 7:06:39

Zákon č.56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů:
§ 40 odst 1 písm. c)
c) nebrzděný přívěs, jehož přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg,
motocykl, jehož zdvihový objem pístového spalovacího motoru pohonu
silničního vozidla nepřevyšuje 50 cm3 nebo jehož nejvyšší konstrukční
rychlost nepřevyšuje 50 km.h-1, [color=#FF4000]s výjimkou motocyklu opatřeného
šlapadly
[/color], nejpozději ve lhůtě šest let po zaregistrování silničního
vozidla a potom pravidelně nejpozději ve lhůtách čtyř let.
Takže tady vidíte ten hlavní fór šlapadel, na které někdo nadává. Ti co mají 225 apod. mají hold smůlu. :cry:
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: na Jadran na Babettách bez RZ

Příspěvekod kolos » stř říj 23, 2013 8:43:59

Proč do toho sakra pořád montují ty šlapadla...Podle toho co bylo napsáno v tomhle vlákně viewtopic.php?f=8&t=3008 to vypadá, že by 225tky a stelly nemusely být registrované, ale tady se zas píše o nutnosti bezšlapadlových provádět pravidelné technické kontroly, což bez registrace jaksi nelze. Copak by nestačil k definování správných splašených trubek obsah 50 a konstrukční rychlost 40 nebo 45 Km/h?
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: na Jadran na Babettách bez RZ

Příspěvekod Azor » stř říj 23, 2013 10:10:50

Jsou to ko..ti, ostatně zákon 56/2001 Sb., je od počátku zmetek a jeho velká novela s platností od 01/2015 na tom moc nemění. Geneze tohoto problému je ovšem trochu složitější - původně mělo dojít k doregistraci všech mopedů do 2 let od účinnosti zákona. Před vypršením této lhůty to bylo novelou zmírněno tak, že byla dána výjimka mopedům uvedeným do provozu před nabytím účinnosti zákona - a tam se vešly i ty bez šlapadel (to přirozeně znamená, že kdyby se babety vyráběly dodnes, musely by ty nové být na značkách všechny - je to ostatně trend celé Evropy, zejména jim jde o to mít pod kontrolou pojištění). Obecná ustanovení zákona se ale nemohou vztahovat k výjimkám, proto tam vzniká ten paradox (tedy např 225 bez značky, ale na technické by být měla, a kam si nalepím tu známku že?). Smiřme se prostě s tím, že život je většinou trochu složitější než se nám některé "chytré hlavy" snaží dokazovat. :evil:
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1035
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: na Jadran na Babettách bez RZ

Příspěvekod Nepér » stř říj 23, 2013 10:37:05

Na kdy se to tak plánuje?
B210 1985
Uživatelský avatar
Nepér
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 146
Registrován: stř srp 07, 2013 0:33:31
Bydliště: Praha-východ

Re: na Jadran na Babettách bez RZ

Příspěvekod Pavel » pát lis 01, 2013 16:56:05

Tak mám odpověď z ministerstva dopravy, jak je to s těmi mopedy v Chorvatsku.

Vídeňská úmluva umožňuje mopedy uznávat jako jízdní kola nebo státům, které si to tak stanoví národní legislativou, umožní požadovat shodné požadavky jako pro motocykly.

Takže bych musel zjistit, zda Chorvatsko ratifikovalo Vídeňskou úmluvu ve článku 54, odstavec 2. A tak jsem na mrtvém bodě, protože nevím, kde to zjistit.
Jinak, pokud neratifikovalo, tak by stačilo splnit tyto body, viz text úmluvy níže. Tzn. dvě nezávislé brzdy,být vybavena zvonkem nebo jiným zvukovým výstražným zařízením, které je slyšet na dostatečnou vzdálenost,být vybavena účinným tlumičem výfuku,být vybavena zařízením umožňujícím mít bílé nebo žluté světlo vpředu a červené světlo a červenou odrazku vzadu, jméno nebo značku výrobce vozidla,na podvozku nebo, není-li jej, na karoserii, výrobní číslo nebo sériové číslo výrobce,na motoru výrobní číslo motoru, opatřuje-li jej výrobce takovým číslem, pro motorová kola (mopedy) objem válce a značku "CM" (to je např. na deklu od alternátoru)


Za sebe můžu říct, že už na to prdím. Dopátrat se této info mě stálo už spoustu úsilí a pořád nic. Ani nejde vygooglovat, kdo ratifikoval a v čem. Jedu tam tedy bez RZ a případně zkusím policajty překecat, že mám vše ok a když ne, tak si zaplatím pokutu.

--------------------------------------------------------------
Následuje výtah příslušných článků úmluvy Vídeň 1968:

ČLÁNEK 3



Povinnosti smluvních stran

5. Smluvní strany musí připustit k mezinárodnímu provozu na svém území jízdní kola a motorová kola, která splňují technické podmínky stanovené v kapitole V této Úmluvy a jejichž řidiči mají trvalé bydliště na území jiné smluvní strany. Žádná smluvní strana nebude moci vyžadovat, aby řidiči jízdních kol nebo motorových kol byli v mezinárodním provozu držiteli řidičského průkazu; smluvní strany, které učiní podle článku 54, odstavec 2 této Úmluvy prohlášení o tom, že staví motorová kola na roveň motocyklům, mohou však vyžadovat řidičský průkaz i u řidičů motorových kol v mezinárodním provozu.



Kapitola V



PODMÍNKY PRO PŘIPUŠTĚNÍ JÍZDNÍCH KOL A MOPEDU DO MEZINÁRODNÍHO PROVOZU



ČLÁNEK 44



1. Jízdní kola bez motoru v mezinárodním provozu musí:



(a) mít účinnou brzdu;



(b) být vybavena zvonkem, který je slyšet na dosta-tečnou vzdálenost a nesmějí mít žádné jiné zvukové výstražné zařízení;



(c) být vybavena vzadu červeným odrazovým zaříze-ním a zařízením vydávajícím bílé nebo žluté světlo dopředu a červené světlo dozadu;



2. Na území smluvních stran, které podle článku 54, odstavec 2 této Úmluvy neučinily prohlášení, že postavily motorová kola na roveň motocyklům, musí motorová kola v mezinárodním provozu:



(a) mít dvě nezávislé brzdy;



(b) být vybavena zvonkem nebo jiným zvukovým výstražným zařízením, které je slyšet na dostatečnou vzdálenost;



(c) být vybavena účinným tlumičem výfuku;



(d) být vybavena zařízením umožňujícím mít bílé nebo žluté světlo vpředu a červené světlo a červenou odrazku vzadu;



(e) mít identifikační značku stanovenou v příloze 4 této Úmluvy.



3. Na území smluvních stran, které podle článku 54, odstavec 2 této Úmluvy učinily prohlášení, že postavily motorová kola na roveň motocyklům, musí motorová kola připuštěná v mezinárodním provozu splňovat podmínky stanovené pro motocykly v příloze 5 této Úmluvy.



Příloha 4



IDENTIFIKAČNÍ ZNAČKY MOTOROVÝCH VOZIDEL A PŘÍVĚSU V MEZINÁRODNÍM PROVOZU



1. Identifikační značky musí obsahovat:



(a) pro motorová vozidla:



(i) jméno nebo značku výrobce vozidla;



(ii) na podvozku nebo, není-li jej, na karoserii, výrobní číslo nebo sériové číslo výrobce;



(iii) na motoru výrobní číslo motoru, opatřuje-li jej výrobce takovým číslem;



(b) u přívěsů údaje, uvedené shora pod písmeny (i) a (ii);



(c) pro motorová kola (mopedy) objem válce a značku "CM".



2. Značky, které uvádí odstavec 1 této přílohy, se musí umístit na přístupných místech a musí být snadno čitelné; kromě toho se musí provést tak, aby se nemohly snadno změnit nebo odstranit. Písmena a číslice ve značkách se uvedou jedině latinským písmem nebo kurzívou zvavou anglickou a arabskými číslicemi anebo se opakují tímto způsobem.



(m) výraz "motorové kolo" (moped) znamená každé vozidlo o dvou nebo třech kolech, které je opatřeno spalovacím motorem o objemu válců do 50 cm3 a jehož konstrukční rychlost nepřesahuje 50 km za hodinu. Smluvní strany však nemusí vzhledem ke svému zákonodárství považovat za motorová kola ta vozidla, která nemají charakteristické znaky jízdních kol, pokud jde o možnosti jejich užívání, zejména znak, že se mohou pohánět pedály nebo jejichž nejvyšší konstrukční rychlost, hmotnost nebo určité charakteristické znaky motoru přesahují stanovené hranice. Nic v této definici nesmí být vykládáno tak, že by bránilo smluvním stranám postavit motorová kola pro uplatnění předpisů svého zákonodárství o silničním provozu zcela na roveň jízdním kolům;
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: na Jadran na Babettách bez RZ

Příspěvekod Lecco » sob lis 02, 2013 14:49:07

Mě by spíš zajímalo, jak se na toto dívají v Německu. Tam mají všechny mopedy a skůtry takovouhle značku, která se mění každý rok při uzavření pojistky. Není to SPZ jako taková, ale v podstatě na první pohled viditelný důkaz o tom, že je vozidlo pojištěné.

Obrázek

Pokud mám zelenou kartu, tak by to snad nemělo vadit, že nemám SPZ. :|
Lecco
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 45
Registrován: pon dub 29, 2013 0:54:26


Zpět na Papíry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron