Je babetta pro dve osoby?

Vše o administrativě, ŘP, techničáky, převody a papírování okolo prodeje, ev. koupi stroje...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod Jarda » pon led 31, 2011 17:49:37

No jistě, konstrukčně to úplně moped neni, nicméně papírově jo. I když od mopedu se liší jenom absencí šlapek a šaltpákou, Babetta se taky dělala se stupačkama :)
Nicméně oproti Babettě je to velkej krok dopředu
Jawa 350/634 - 1984 perfektní stroj, po GO motoru
Jawa-ČZ 175/356 - 1958 probíhá renovace
Babetta 210 - 1985 po kompletní GO
Betka - 2008 taková holka pro všechno, projede a dojede všude
Octavia 1,8 20V SLX - 1997 - čeká na řidičák
Uživatelský avatar
Jarda
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 147
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:34:08
Bydliště: Praha

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod milda » pon led 31, 2011 21:10:37

Není to krok kupředu, ale bokem, k jinému typu motorek. Nejde tak o startování šlapkami, ale spíš o automatickou spojku a převodovku, to dělá babettu babettou. Proto je na babči jízda tak pohodlná, že ji zvládne i dítě nebo stará babka, která by ovládání manuální spojky a řazení rychlostí nikdy nepochopila. Proto má babetta více společného spíše s malým skůtrem než s betkou. A betka není žádný nástupce babetty, to je jen reklamní kec, takže debata o nějakých krocích je úplně mimo.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod Jarda » pon led 31, 2011 21:19:41

Jo, samozřejmě, ta automatická spojka má spoustu výhod, ale taky nedostatků. Nechci se nějako hádat nebo tak, jen si myslim, že je na tom Betka po technický stránce trošku líp, že už je to přecijen modeřnější motorka, nesmrdí to, žere to 1,5 litru, má to blinkry, už to trochu jede.
Jinak Babetta má nesporný výhody, který nepopírám a ani nechci popírat. To že je to nástupce si taky nemyslim, i když - jakej malej motocykl za ty peníze seženeš? :) A v současný době na trhu levnější lehká motorka není. Dá se na tom jet i delší trasa, projedeš s tim lesem na houby, polem, terénem,. což s nějakym levnym skůtrem nemůžeš. Takže asi tak, neber to nějak zle, nemysli si, že jdu proti Babettám. Klasická Babetta má svý kouzlo už třeba jen v tom, že přijdu, šlápnu, sednu, přidám a jedu.
Jawa 350/634 - 1984 perfektní stroj, po GO motoru
Jawa-ČZ 175/356 - 1958 probíhá renovace
Babetta 210 - 1985 po kompletní GO
Betka - 2008 taková holka pro všechno, projede a dojede všude
Octavia 1,8 20V SLX - 1997 - čeká na řidičák
Uživatelský avatar
Jarda
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 147
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:34:08
Bydliště: Praha

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod martin110r » pon led 31, 2011 21:32:41

No ja tvrdím, keby do Babetty dali manuálnu prevodovku (v podstate by nebol zlý motor z prvých pionierov 555) tak je to úplná bomba. Tých 40 km/h by to jazdilo tak ako tak, spotreba dobrá a trojka by sa ešte utiahla - respektíve využiteľná ako ekonomický stupeň na dlhších trasách. Priznajme si, že u Babči tá dvojka zbytočne hučí.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod milda » pon led 31, 2011 21:44:34

Trh malých motorek válcují skůtry, taky si myslím že by se měly prodávat jak mopedy typu babetty nebo koráda tak motorky typu pionýra nebo betky. Proč to tak není, těžko říct. Možná proto, že dnes si mladý kluk na ježdění pořídí spíše starou felicii než moped (má to za stejné prachy), anebo malé motorky nejsou v módě? Nevím, k tomu by se mohli vyjádřit mladí tady na fóru, proč jejich spolužáci nechtějí mopedy, ale auta nebo skůtry.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod martin110r » pon led 31, 2011 21:54:26

Prečo sa dnes pozerajú radšej po skútroch alebo autách? Pretože veľa ľudí sa dnes na Babetty pozerá ako na symbol chudoby. Tak ako sa pred časom pozerali na Velorexy-hadraplány a Trabanty. A dnes sa nejeden z tých vtipkárov s obdivom otočí, keď uvidí takýto unikát na ceste. Tak to bude aj s Babettami. Len treba počkať tak 15-20 rokov. Do tej doby zavedú povinnú registráciu (alebo iný nezmyselný zákon na zníženie počtu Babeitt), veľa ľudí (zvlášť tí, ktorí nemajú k Babette papiere) sa na to vykašlú. Babiett z ciest rapídne ubudne a ostanú len tie najzachovalejšie kusy. História sa opakuje.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod Jarda » pon led 31, 2011 22:26:12

No, já bych řekl, že je to hlavně tím, že když se ten mladej zamyslí nad tím, že si na slabou Babettu může udělat řidičák v patnácti, tak si pak si uvědomí, že si může v šestnácti udělat papíry na stopětadvacítku za stejný peníze, za deset tisíc koupí olítanýho 125 skůtra, furt bude mít rychlejší a novější motorku, na kterou letí holky.
Já jsem si udělal řidičák před rokem a něco, v patnácti a nelituju toho. Mám Betku, o víkendech se vyřádim na 350, takže mě ani 125 neláká a skůtr už vůbec ne.
Tot´ můj názor.
Jasně, že Babetta bude jednou vozítko, za kterym se každej otočí. Hlavně když člověk cejtí tu nezaměnitelnou vůni dvoutaktu, který za dvacet let nebudou.
Jawa 350/634 - 1984 perfektní stroj, po GO motoru
Jawa-ČZ 175/356 - 1958 probíhá renovace
Babetta 210 - 1985 po kompletní GO
Betka - 2008 taková holka pro všechno, projede a dojede všude
Octavia 1,8 20V SLX - 1997 - čeká na řidičák
Uživatelský avatar
Jarda
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 147
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:34:08
Bydliště: Praha

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod martin110r » pon led 31, 2011 22:38:38

Ono sa povie slabá Babetta. Ale keď s tou "slabou" Babettou naháňam a predbieham v stúpaní do kopcov 50-kové skútre, ktoré sú rýchle iba na rovinke (v kopcoch sú to slimáky) tak v tom prípade má vyššiu úžitnú hodnotu u mňa Babetta. K čomu ten skúter, čo na rovnej ceste dá 70 km/h a v kopci mu spadne rýchlosť na 20 km/h? V tom prípade ocením Babettu. Po rovinke ide "len" 50 km/h (maximálka samozrejme vyššia) a do kopca ide 40-45 km/h.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod butan » pon úno 07, 2011 10:52:22

Byl jsem se podívat v u Říhy v Benešově, a skutečně tam Gizmo stojí, a je na něj sleva. Je s nakopávačkou.
A jak Gizmo tak Betka splňují kritéria pro řízení od 15 let.
Gizmo má tu výhodu že v reálu bez úprav jede rychleji, a když z něj strhnete štítek můžete klidně tvrdit že je starší než 2000, a tedy nemusí mít SPZ. Gizma se reálně vyráběla už před 30-ti lety.
Betka má zaškrcené sání, dá se snadno upravit aby jezdila rychleji, ale ta SPZ u ní bude nutná. A největší mínus mi příjde její hmotnost- 87kg.

Takže se musím opravit, nedělají se už jen "šlapací" mopedy. Tedy alespoň myslím.
Lubor

Aještě jsem si prohlídnul new pionýr, od http://www.motoscoot.cz a paradoxně je to taky "moped" stejně jako betka. Ale nedoporučovali mi ho, že má kryty z umělé hmoty, a hned (při prvním ťuknutí) popraská. Betka je lepší.

A existuje ještě jedna podobná varianta, moped LEO, velmi podobný betce.
Naposledy upravil butan dne pát dub 29, 2011 15:24:59, celkově upraveno 4
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod Starec » pát úno 11, 2011 10:05:45

Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod martin110r » pát úno 11, 2011 14:26:31

Škoda že sa nedostala do výroby. Neváhal by som ani chvíľu.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod milda » pon úno 14, 2011 18:03:43

Je vidět že konstruktéři neusnuli na vavřínech úspěchu Babetty a snažili se o další modifikace a vylepšení. Že se výroba Babetty neudržela je věčná škoda :(
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod martin110r » pon úno 14, 2011 18:07:09

milda: Na druhej strane, pri tých cenách sa ani nedivím. Keď v polovici 90-tych rokov stála Babetta vyše 25 000 Sk. V tej dobe už začínali na Slovensku aj čínske skútre a cena bola podobná. A každý si rozmyslel, či dá 25 000 za zastaralú slovenskú technológiu, alebo 30 000 za skúter, ktorý vyzerá moderne.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod milda » úte úno 15, 2011 16:24:11

Osobně pokud bych uvažoval o koupi nové malé motorky, vyhrála by betka. Je to sice také čína, ale má solidní motor (licenční honda) a jednoduchou konstrukci rámu bez zbytečných plastů. Cena 17 990 Kč nyní v hypermarketu Albert. Za tuto cenu se dají koupit i nejlevnější čínské skůtry (cca 16 000 Kč), ovšem jejich výkon a spolehlivost... jsou v podstatě k ničemu. Kolega si předloni podobný zázrak koupil, už to měl několikrát v servisu kvůli různým poruchám a ten stroj je slabý jak čaj. Naše babetty jsou podle toho trhače asfaltu. Takže babetty by samozřejmě skůtrům nemohly konkurovat cenou, ale pokud by se inovovaly třeba jako výše popsaný prototyp, dokázaly se udržet pod magickou hranicí 20 000 Kč, myslím že jejich kvalita by se prosadila a prodávaly by se dál. Ono firma myslím primárně nezanikla kvůli propadu prodeje, ale spíš kvůli čachrům a neschopnosti nových majitelů po privatizaci.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Je babetta pro dve osoby?

Příspěvekod butan » čtv úno 17, 2011 10:49:33

kubo HC píše:dáva sa to do sania musíš urobiť samozrejme ,,domček,, aby si to tam mal vôbec kam dať

No já jsem přesvědčen že ten domeček už ve válci v sání je. Alespoň u 210. Jiné řešení nesmyslně zvětší mrtvý prostor klikovky.
Klapka na které avar ilustroval princip klapky (opraveno po jeho výhradě) zbytečně obsahuje zábranu pro nadměrné roztažení planžet, to ten domeček ve válci řeší sám. Problém je jen v tom že klapku která by tam pasovala nemáme. (Myslím přímo do válce)
A myslím že vývozní babetty do Indie měly klapku která se tam vešla, prostě plastová stříška a mezi ní a ten domeček vložené planžety. Planžeta stačí .1mm Na horní části je guma, která těsní plast a zároveň drží tu planžetu.
Asi by se ten držák dal vypilovat z kostky novoduru, ale chtělo by to originální výkres. Kompressore, neznáš ten díl? Věřím že v ZVL ten optimální tvar ladili alespoň rok. Důležitá je mezera mezi stříškou a domečkem. Malá mezera tlumí sání, velká mezera způsobí problémy při vysokých otáčkách, protože klapka zavře pozdě.
Lubor

-Ještě je dobré vědět, že kdo má klapku může zvýšit horní hranu sacího kanálu tak že se kanál otevře i v dolní úvrati. Ale je to teorie, nevím o kolik. Yamaha na to měla patent.

-Klapka zvedne moment ve střednách otáčkách, na zvýšení maximálních otáček jsou nutné další úpravy a klapka je naopak může oslabit, planžeta potom nestíhá zavírat.

-No a úplně nejlepší je, když je klapka rovnou na karteru. Ve válci pak nemusí být žádný sací kanál, a místo něj se mohou rozšířit přepouštěcí. Ale to je u babetty nereálné, gizmo i moje elektrocentrála to takhle mají.

Doplnění
Pro inspiraci přikládám obrázky stříšky z gizma, která se také vkládá do připraveného domečku v karteru. Je to díl který se vkládá mezi karter a sací koleno od karburátoru. Ale ve válci babetty je domeček velmi podobný.
klapka1.JPG
Rozebraná klapka z gizma
klapka1.JPG (14.59 KiB) Zobrazeno 15315 krát


PS.
Nedostanete se někdo do Moped Slovakia? Třeba tam těch pozůstalých správných stříšek mají krabici a nevědí k čemu to je?
Přílohy
klapka2.JPG
Klapka s nasazeným gumovým těsněním. Chybí jen planžeta.
klapka2.JPG (15.14 KiB) Zobrazeno 15315 krát
Naposledy upravil butan dne čtv čer 02, 2011 13:22:26, celkově upraveno 4
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Papíry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků