Štítek BA 207 po sto první

Vše o administrativě, ŘP, techničáky, převody a papírování okolo prodeje, ev. koupi stroje...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Štítek BA 207 po sto první

Příspěvekod Paczek » pon lis 06, 2017 9:27:40

Ahoj vespolek!

Klasická situace - BA 207 koupená z bůhvíkolikáté ruky. Štítek je servaný, na výrobní číslo na karteru motoru jsem našel; prohledáním zdejšího fóra jsem pohledal i číslo rámu (protože se prý razívávalo u starších typů 207 vedle štítku) - na příslušném místě bylo buď vybroušeno, anebo vůbec nebylo vyraženo, těžko říct, protože lak vypadá původní (ten žlutý) a kvůli mizivé šanci, že je to před třiceti lety ukradená potvora na rentgen nepůjdu. Smířil jsem se s tím, že správný odpovídající RV nenajdu (když si představím, kde a jak asi skončily archívy), řekněme, že bude rozumná zlatá střední cesta, tedy 1980. Štítek jsem si koupil z novovýroby, nicméně zde zůstává záhada, co vlastně na něj vyrazit, kromě tedy VČ motoru (který by teoreticky měl být shodný u BA 207 s číslem rámu) a (vymyšleného) roku výroby? Mohu požádat nějakou ochotnou duši, aby se koukla na svůj štítek a napsala mi zbývající hodnoty, které oprásknu? Pana Hlavatého s tím nechci, pokud možno, obtěžovat, jistě má dost svých starostí :) A protože jsem zvědavý, poví mi někdo, co vlastně znamenají (doufám, že jsem se nepřekoukl tady na fóru)?

Díky! :)
Paczek
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned zář 17, 2017 17:15:48

Re: Štítek BA 207 po sto první

Příspěvekod Azor » pon lis 06, 2017 13:30:55

Tady se nejedná o nic tak složitého, na štítek vyrazíš to, co je na "Technickém osvědčení silničního vozidlaí". Že ho nemáš ? - naštěstí tohle jde přes firmu pana Hlavatého napravit (má k tomu pověření Ministerstva dopravy). Bez tohoto dokladu stejně nesmíš na silnici, takže zabiješ ony 2 mouchy naráz (cena je lidová). Je tady sice jistá malá možnost, že motor není původní, ale tím bych se netrápil. U B207 bylo v 99% číslo motoru a rámu totožné (to 1% padá na případy, kdy se třeba v záruce měnil motor atp.). V dodávkách pro tuzemský trh se číslo rámu vyznačovalo vždy pouze na štítku, na rám se to mlátilo jen pro export do zemí, které to vyžadovaly. Pan Hlavatý je schopen podle čísla rámu/motoru rok výroby zjistit, do žádosti stačí uvést, že tento údaj je nečitelný.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 804
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko

Re: Štítek BA 207 po sto první

Příspěvekod Paczek » úte lis 07, 2017 8:55:26

Aha, to vlastně dává smysl - jak už to v našich krajích bývá, všechno musí být podloženo nějakým papírem :) Úplně jsem na tuhle skutečnost zapomněl! :D

To "technické osvědčení" jsem měl i tak v plánu si u pana Hlavatého zařídit (děkuji, vím o podrobnostech), prodejce mi sice k Babettě dal jakousi "kartičku", ale člověk nemusí být ani moc zázračný myslitel na to, aby takovému dokladu nevěřil, když je to nevyplněná, zjevně kdysi blbě oskenovaná dvoustrana s razítkem ZVL Kolárovo za stovku z Lidlu...

Tu na fóru jsem si přečetl, že u BA 207 se razívalo číslo rámu vedle štítku, ale už u toho nebyla Tvá doplňující informace, že se tak dělo na strojích pro export. Vedle štítku totiž mám takovou prázdnou plošku, jako stvořenou pro zmíněné číslo, a jak jsem psal, trochu jsem z toho měl obavy - buď tam nikdy nic vyraženého nebylo (což odpovídá Tvé informaci a bude to nejpravděpodobnější varianta), anebo to bylo před třiceti lety vybroušeno a přelakováno (což pravděpodobné nebude, vzhledem k tomu, že barva laku od oka odpovídá původní sériové výrobě, a zašlost a poškození laku odpovídá odhadovanému stáří). Navíc se nezdá být pravděpodobné, že se exportní Babetta zjeví někde u zlínského prodejce třicet let po prodeji do zahraničí

Dobrá zpráva je, že by se panu Hlavatému mohlo podařit najít r.v. Sám jsem totiž zvědavý, jak zasloužilý stroj vlastním ...

Děkuji za zprávu! :)
Paczek
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned zář 17, 2017 17:15:48

Re: Štítek BA 207 po sto první

Příspěvekod Paczek » stř kvě 23, 2018 9:00:20

Ahoj vespolek.

Dovolím si celou anabázi shrnout, protože v zařizování papírů je celkový zmatek.

Na Babettu JE zapotřebí:
- Povinné ručení, jehož dokladem je tzv. zelená karta,
- Osvědčení o technické způsobilosti vozidla "Technické osvědčení silničního vozidla" (zde tolikrát skloňovaná "kartička").

Na Babettu NENÍ zapotřebí:
- Registrační značka.


Ad povinné ručení:
Povinné ručení lze sjednat u poměrně široké plejády pojišťoven. Pojišťovna vystaví zelenou kartu na základě Osvědčení o technické způsobilosti, ale stačí jim i libovolný jiný jednoznačný identifikátor pojišťovaného stroje, jako je číslo rámu, nebo číslo motoru. V mém případě jsem si zařídil povinné ručení u Kooperativy (v 7/2017 byla nejlevnější), vystavili mi ji na základě čísla motoru (neměl jsem tou dobou ještě vyřízenou platnou "kartičku" a typový štítek jsem měl stržený), pojistné stálo 246 Kč na rok.

U BA 207 je číslo motoru vyraženo na horní straně karteru motoru na straně setrvačníku. Číslo rámu má být u BA 207 shodné s číslem motoru, ale na rámu je pouze na typovém štítku. U exportních modelů BA 207 může být vyraženo na rámu z pravé strany uložení vidlice řídítek (vedle typového štítku). Není-li tam, nejedná se o exportní model a číslo rámu je pak pouze na typovém štítku.
U BA 210 je zapotřebí VIN (pokud jsem zde z fóra pochopil), který je vyznačen na typovém štítku.

Edit: Samozřejmě, že není nezbytně nutné zrovna číslo motoru, nicméně je jasné, že je zapotřebí pro účely pojištění (a vlastně i dokladů) mít nějaký jednoznačný identifikátor stroje. Dle mého názoru číslo motoru poslouží dobře, jakkoliv je motor považován za vyměnitelnou komponentu.

Ad osvědčení o technické způsobilosti: Ad Technické osvědčení silničního vozidla:
Výrobce dodával k novému stroji "kartičku", kterou se jezdec prokazoval, že jezdí na stroji, schválenému k provozu na pozemních komunikacích. Časem se tyto kartičky různě poztrácely a pozapomínaly při přeprodeji, takže je možné, že ji váš stroj zrovna nemá. Má-li originální, pak platí. V mém případě mou BA 207 prodejce inzeroval jako "s kartičkou", což sice byla pravda, NĚJAKOU kartičku jsem dostal, ale rozhodně ne takovou, za kterou bych od policajtů nedostal pokutu. Byl to jenom mizerně oskenovaný a mizerně vytisknutý nevyplněný obrázek s razítkem "ZVL Kolárovo", které se nechá v papírnictví zhotovit za stokorunu a neprokazuje nic. Požádal jsem tedy pana Hlavatého z http://motomax.cz, aby mi vystavil duplikát kartičky. Žádanka o duplikát je hned na úvodní straně nahoře, je zapotřebí ji vytisknout, vyplnit dle skutečnosti, podepsat a zaslat na adresu p. Hlavatého spolu s administrativním poplatkem (řádově 200 korun). Všechny potřebné údaje má na webu. Protože jsem ale měl typový štítek stržený, nebyl jsem s to vyplnit rok výroby, požádal jsem proto p. Hlavatého, jestli by byl schopen jej dohledat (prý má přístup k archivům ZVL, nebo něco takového). P. Hlavatý jej dohledat schopen nebyl, proto mi poštou přišel duplikát bez vyplněného roku výroby. Jedná se o obdobu standardně známého technického průkazu auta, to jest zalaminovaná kartička velikosti občanky + velký tiskopis s technickými údaji vozidla ("malý a velký technický průkaz").

Na základě údajů vyplněných ve "velkém TP" jsem si nechal vyrazit na nový typový štítek potřebné údaje.

Edit: Přesný název dokladů viz Azorův příspěvek níže. Psal jsem po paměti.

Ad registrační značka:
Edit: Oprava chyby - viz Azorův příspěvek níže.
Registrační značka není pro vozidla konstrukční rychlosti do 45 km/h a objemu motoru do 50 ccm v naší zemi povinná. Teoreticky by tak neměl být problém s vyjetím na Babettě do Unie, protože by si teoreticky ostatní státy EU měly vzájemně uznávat dopravní předpisy. To se však nedoporučuje, protože při setkání se zahraničním policajtem zpravidla taháme za kratší konec provazu (neznalostí tamní legislativy a neznalostí domorodých jazyků). Při plánování výjezdu toho druhu se obecně doporučuje si nechat dát na Babettu registrační značku, což by měl patrně bez zásadních problémů provést místně příslušný dopravní inspektorát Edit: kterýkoliv úřad obce s rozšířenou působností. Samozřejmě je taky zapotřebí dát Babettu na značky při plánované cestě mimo EU. Otočit postup, tedy Babettu sundat ze značek, pravděpodobně nelze, se všemi důsledky z toho vyplývajícími (to jest při prodeji účast jak prodávajícího, tak kupujícího atp.). Proto je zapotřebí si tento krok rozmyslet. Co se mě týče, tak svou BA na značkách nemám, proto prosím brát tento odstavec s rezervou, je to jenom poskládané info vytažené z tohoto fóra.

S sebou při jízdě potom vozit zelenou kartu a pro jistotu "malý technický průkaz".

Doufám, že jsem to shrnul dostatečně správně, komplexně a srozumitelně. Za informace k BA 210 neručím, protože ji nevlastním, třeba se tu najde někdo povolanější k jejich doplnění.

Edit: Děkuji Azorovi za upřesnění a nápravu omylů ve vyřčeném. Jsem tu teď trochu za užitečného blbce, ale nešť. Jak níže upozorňuje Azor, je samozřejmě zapotřebí mít papíry v pořádku, stejně tak, jako povinné ručení (co se mého týče, mám jiné priority - povinné ručení bylo v mých očích důležitější a snadněji vypořádatelné, pakliže se člověk v problematice, jako prvobabettista, dosud neorientuje). Já k tomu ještě dodám, že je zapotřebí mít papíry v pořádku nejen kvůli povinnému ručení (pojišťovně), ale hlavně z důvodu, že nikdo neví dne, ani hodiny, od kdy nebude možné si vlastní stroj zlegalizovat.
Naposledy upravil Paczek dne úte čer 05, 2018 8:22:42, celkově upraveno 1
Paczek
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned zář 17, 2017 17:15:48

Re: Štítek BA 207 po sto první

Příspěvekod Azor » stř kvě 23, 2018 15:38:43

Je samozřejmě chválihodné vnášet do problematiky jasno, ale domluvme se na tom, že to budeme dělat pouze v případě, že si tím jsme opravdu jistí, takže si dovolím poukázat na některé pasáže z tvého příspěvku, které jsou poněkud zavádějící. Nechci se na tebe vytahovat, ostatně ani mé příspěvky nemohou být vyčerpávající, to tady na fóru ani nejde - takže jde vždy o určité zjednodušení. Dnes je výhoda v tom, že na síti je kompletní sbírka zákonů ČR i legislativa evropská, na kterou naše zákony odkazují, resp. která je v mnoha případech národnímu právu nadřazena, takže kdo chce, může si vše najít (dá to trochu práce, ale je to i v českém jazyce, takže nikdo nemůže tvrdit, že šanci neměl).

Paczek píše:Na Babettu NENÍ zapotřebí: - Registrační značka. ...
... Registrační značka není pro vozidla konstrukční rychlosti do 45 km/h a objemu motoru do 50 ccm v naší zemi povinná. ...
... by si teoreticky ostatní státy EU měly vzájemně uznávat dopravní předpisy ...
... což by měl patrně bez zásadních problémů provést místně příslušný dopravní inspektorát


- Povinnosti registrace, a tedy povinnosti opatřit vozidlo registrační značkou, jsou ušetřeny pouze dvoukolové mopedy, na něž se povinnost registrace nevztahovala před nabytím účinnosti zákona č. 56/2001 Sb. (tj. před 1.7.2001) - § 89 odst. 10 zákona. Tzn. že všechny mopedy nověji uvedené do provozu by měly již být registrovány. To že se tak ne vždy opravdu děje je jiná věc, související s neznalostí jak na straně mopedistů, tak i prodejců a policajtů. Ty obecné údaje o obsahu a rychlosti jsou tedy irelevantní.

- Nejen státy EU, ale všichni signatáři tzv. "Vídeňské úmluvy o silničním provozu" z roku 1969, by toto měli uznávat. Souhlasím ovšem s tím, že domorodý policajt je vždy pánem situace, i kdyby stokrát neměl pravdu.

- Proboha žádný dopravní inspektorát, ale KTERÝKOLIV úřad obce s rozšířenou působností.

Na závěr si opět dovolím upozornit, že motor je již skoro 17 let brán za obyčejný náhradní díl, takže na jeho čísle (pokud je na něm vyznačeno) již nezáleží. A trochu opět upřesním, že onen zmiňovaný "velký TP" je "Technické osvědčení silničního vozidla" a ten "malý TP" pak "Výpis technického osv. ... ". Přirozeně u mopedů registrovaných obdržíte "Osvědčení o registraci" část jedna a dvě ("velký a malý TP"). A ještě připomenu, že každá pojišťovna ráda pojistí cokoliv - má z toho příjem, ale pokud nemáte v pořátku doklady k mopedu, tak se pak pojišťovna velice snadno vyvlékne z případného pojistného plnění, takže rozum do hrsti a nemyslet si, že jsem vyhrál když papíry nemám OK a přesto mám zelenou kartu.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 804
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko


Zpět na Papíry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník