Už od začátku bylo počasí proti nám ale vybaveni nepromoky jsme si dali sraz v sobotu u rohlenky v 10:40.Když jsem tam dojel tak jsem měl na telefonu zprávu že se Pavel natáhl hned po výjezdu v Brně na mokrých kolejích a musel se vrátit.Jel jsem tedy za ním zjistit co se stalo.Zastihl jsem ho v hodně depresivní náladě.S vidinou že bude muset jet na zelené B210 s mastícími spojkami se mu nedivím.Karambol to naštěstí nebyl až tak dezolátní.Rozbité zrcátko,ohnutá klika šlapadel,lehce vyhnuté šavle a prasklé uložení ložiska krku.Pavel to ustál s naraženým bokem,ramenem,několika boulemi a roztrženým nepromokem.Naštěstí díly je vybaven více než dostatečně tak jsme si vyhrnuli rukávy a za cca 2hodiny jsme ji dali dohromady,zblajzli párky a vyrazili jsme ve 14:00hod směr Karlovice.Počasí se lehce zlepšilo a při tankování v Kroměříži jsme shodili nepromoky.Ovšem po ujetí asi 15km se nám postavil do cesty nehezky vypadající mrak tak jsme opět do nich skočili.Né nadarmo asi 50km před cílem už solidně chcalo a to co začalo za Vsetínem byla potopa.Auta zpomalovali až na naši rychlost,pršelo na nás i zespodu a posledních 15km už jsme nejeli na babettách ale na vodních skůtrech,blesky přímo biblické a díry v kalužích nevidmo jsme si užívali na plně zatížených strojích za doprovodu přívalových vln.Připluli jsme do cíle v 8 večer,rychlé přivítání,stroje schovat do altánku a vzhůru do chatky zatopit v kamnech.Tu jsme proměnili v mžiku na sušárnu,já měl štestí že jsem měl rybářský nepromok takže to schytaly jen boty a ruce ale Pavel byl durch,jeho nepromok za pár let v provozu již zel dírami a ranní ustlání na kolejích to dorazilo.
Skočily jsme do suchého a vyrazili hledat občerstvení,že sme se na to nevykašlali.Byly zde 3restaurace a ve všech probíhali soukromé akce,ani pivo nám nechtěli dát.Tak po 3km šlapání v noční tmě jsme zalezli do chatky,zblajzli oplatky a šli spát.
Neděle ráno,v 8hod jsme dojeli poslední oplatky a vyrazili směr Kopřivnice.Oblačnost neustávala a místních kopcích je neustále mlha.Před stoupáním na Bumbálku Pavel s hrůzou zjistil že se mu roztrhl šlap.řetěz a spojka zmizela.Doufajíc že příšlap v kopcích nebude nutný schoval řetěz a vrhli jsme se do kopců,příšlap se naštěstí nekonal ale bylo to nahraně,ač upravený motor táhnul slušně ta jednička prostě chyběla a zdejší táhlé kopce dokážou potrápit.Nahoře už dvojky pěkně klouzali ale dojeli jsme bez příšlapu až do Kopřivnice.U Pavlových rodičů se nám dostalo vřelého přijetí,kuchnuli jsme dětské kolo o spojku řetězu a po výborné kačeně se zelím jsme pěcha vyrazili k Tatramuzeu.Prohlídka byla super,ovšem je to všechno smutná připomínka toho co jsme kdysi světu dokázali a pak si to všechno nechali rozkrást pod rukama.Vystavené naleštěné prototypy,sériovky a spousta dobových fotek nás učarovala na 2hodiny.Zvlášt nás potěšila Tatra815 special co jela kolem světa a na korbě ssebou vezla upravenou dvousedlovou B210 pro zvýšení reportážního radiusu.
Hned vedle muzea jsme udělali velký nákup v Albertu rozhodnuti absolutně bojkotovat Karlovické soukrommé pohostinství a funěli zpátky k P.rodičům.Po krátké rozpravě s členy rodiny jsme kolem 5hod.vyrazili zpět do Karlovic.Počasí stále nepřálo ale už to nebylo nic hrozného.Ovšem při stoupání na Horní Bečvu se Pavlovi zasekl šlap.řetěz a zmizela pojistka spojky.Bližší prozkoumání odhalilo zkroucený vodící plech a zřejmě neoriginální kolečko které způsobovalo tuto poruchovost řetězu,Pavel to tak nějak dokroutil aby to ještě vydrželo a já jsem mu zajistil řetěz.spojku drátky aby to ještě vydrželo než v pondělí koupíme jinou v nějakém cyklosportu(tato oprava pak vydržela až zpátky domů)
Na chatku jsme dorazili už za šera ale již sme měli spoustu času si dát párky k večeři a zalít to pivem bez nějakého stresování.
V pondělí nás čekala Ostrava.Cesta probíhala celkem dobře,nepromoky jsme dávali jen kvůli jistotě a přesně o půl 12 jsme byli V areálu železáren.Prohlídku jsme stihli taktak,byla úchvatná.Prošli jsme s průvodcem celou výrobu železné rudy a prohlídka vysoké pece byla super,ve výšce 65metrů jsme měli ostravu jak na dlani.Řeknu vám že naši spoluobčané by se tam vyřádili.
Dále jsme pokračovali do hornického muzea Landek,všechno jsme stíhali na minuty jelikož každá prohlídka zabrala cca 2hodiny a na jídlo a přesun jsme měli necelou hodinu.V 5hod jsme vyfárali zpět na povrch a vyjeli zpět do Karlovic,nejhorší to bylo přes vod.nádrž Šance.Probíhá zde oprava vozovky a cca 5km stoupání je přes stavbu.Počkali jsme až auta projedou na zelenou a vyrazili za nimi abychom je nebrzdili,ovšem pár závodníků jelo ještě na červenou tak jsme jeli bokem po uváleném podkladu z kačírku,bohužel to se stalo osudným Pavlovi.Jel jsem první a bruslil na tom povrchu když se zamnou ozval nějaký nepopsatelný zvuk raněného zvířete.Mrknu do zrcátka no a vidím jak si tam Pavel ustlal.Naštěstí bez větších následků a po vyfunění kopce jsme zjistili povolená přední kola,Pavel měl od pádu odřený kryt spojek a chyběl mu jeden šroubek na držáku před.blatníku.Rychle opravujeme protože tma už se blíží.Nakonec jsme dojeli až v 9.večer.Lepilo nám slušně.
Pavel se do 11hod vrtal ve stroji aby ho co nejvíce uschopnil na cestu do PB a já chystal večeři a zatopil v chatce.Než jsme vypili a vyjedli zásoby tak bylo půl 1ráno.
Úterý 7hod ráno,rychle balíme snídáme a chystáme stroje.Odjezd v 9hod.Na místní benzince bereme plnou,Pavlovi nevyšel olej tak dokupuje 1l do zásoby.
Křižujem se pod kopcem a s plnou polní vyrážíme.Pavla se smůla drží a při stoupání na Makov vytrácí čerstvě zakoupený olej,mě to jelo kapku lépe(přece jen 20kg je rozdíl)tak sem byl nahoře první.Smutně kouknem dolů z toho krpálu a rozhodujem se pro něj nevracet.Cesta pak už byla super,počasí se zlepšilo a v 11hod nás vítala cedule Povážská Bystrica.Měli jsme sraz s místním fandou ve 12hod tak jsme se najedli a po jeho příjezdu vyrazili na prohlídku bývalého rodiště babett.Moc k vidění tam už není,ale přivítala nás skupinka místních fandů co tam pracují tak jsme si udělali pěkné společné foto s jejich stroji.
Čas ubíhal,najednou 2hod a mi už musíme razit domů.Přece jen z Povážské do Brna je to štreka a chceme být do tmy doma.Loučíme se a po fotce u administrativní budovy zalamujeme zápěstí a mažeme domů.Na hranicích jsme kolem 5hod a domů to máme ještě necelých 100km,takže se stím moc nemažem a jedem fullgas,Buchláky nás přivítali deštěm,takže do Slavkova dojíždíme o půl 7.Tady se loučíme,Pavel jede na Brno a já směr Žabčice.Domů dorážím o půl 8večer,najeto cca 780km,Pavel 720km.Unaven,ale hned bych si to dal znova

ps:fotky budou později