Na Babettách 228 z Brna do Prahy a zpět

Vyrasilli Vás Benga? Klekla Vám mašina? Či jste se naopak hezky projeli? Pište...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Na Babettách 228 z Brna do Prahy a zpět

Příspěvekod Pavel » pon čer 19, 2017 19:47:04

Procestoval jsem na Babettě už kus světa, ale takovou zlatou třešničkou na dortu měl být výlet z Brna do Prahy a zpět. Vloni v září jsem zakoupil Babettu 228 k renovaci a prohlásil, že až ji jednou dám dohromady, tak na ní pojedu do Prahy. Byla to velká motivace renovaci úspěšně dotáhnout do konce, protože když nemáte jasný cíl a termín, tak to také může dopadnout tak, že stroj zapadne někde v garáži a už se k němu nedostanete. V té době se ke mě přidal Shadow, který o něco později také koupil Babettu 228. Renovace se táhla a až po dlouhých 5 měsících jsem měl všechny komponenty zrepasované tak, že se mohlo začít s montáží. Nechal jsem původní lak, ale na pár místech jsem citlivě nastříkal rám originální barvou. Po 4 týdnech usilovného skládání a spasování se Babetta poprvé rozvrčela. Poté jsem asi 500km vychytával drobné mouchy a vypiplal Babettu téměř k dokonalosti. Shadow také už pomalu kompletoval, ale když přijel, tak jsem hned zjistil, že s jeho Babettou bude ještě práce. Křivý rozběhový buben, drhnoucí a nevracející se plyn a brzdy, brutálně házející kola, ale motor vůbec netáhl a nechtělo to prostě jet. Po elaborování jsem dal ruku do ohně, že to bude elektrikou a bodejť, stator v háji. Po výměně to už začlo tahat, ale pořád nic extra. No, postupně jsme to vypiplali a blížil se termín odjezdu. Napadlo mě, že si také Babettu předělám na GYT a tak jsme v podstatě necelý týden před odjezdem měli ještě stroje rozebrané a kromě toho jsme oba měnili kola, protože jezdit na házejícím kole je celkem nepříjemné. Já si říkal, jestli to neodpískat. Nakonec i mě pozlobil špatný stator, už jsem měl celkem bobky, že se s tím zas budu drbat a že ohrozím odjezd. Tak jsem vyměnil stator, dal GYT a najednou to začalo jezdit jak zamlada a dal jsem za víkend 300km jako nic. Takže spokojenost. Posledních pár dnů před odjezdem jsem naklikal podrobnou trasu na počítači včetně pozic památek a nahrál ji do GPS. Když cestujete na Babettě, musíte mít dobře naplánovanou trasu, jinak se budete zbytečně zdržovat a třeba i zabloudit a pitomá 10km zajížďka znamená ztrátu přes půl hodiny. V pátek jsme zbalili jen to nejnutnější a domluvili se, že vyrazíme ve 4 ráno v sobotu 17.6 a že nás čeká cca 240km cesta. Bedlivě jsem sledoval počasí, protože všichni strašili, že bude pršet. Bylo to tak tak, že když vyjedeme brzy ráno, tak ještě pršet nebude a pak dopoledne začne na Moravě pršet. Nakonec jsme vyjeli o půl páté ráno z Medlánek a hned kousek za Tišnovem začalo stoupání do Kalů. 18% kopec. Já to celkem vyjel s drobným příšlapem, ale Shadow zůstal chudák pod kopcem a posledních 200 metrů tlačil a střídavě šlapal. Jeho Babetta jezdila hodně dobře po rovině, líp než moje, ale do kopců mu to moc netáhlo a jakoby to vynechávalo. Jak dojel a chtěl chcípnout motor, tak mu prasklo lanko dekompresoru, konkrétně ten čuplík, který se opíná o dekompresor. Tak se naštval, protože bylo fungl nové a chcípal s ním snad jen 2x od montáže. Kromě toho při šlapání do kopce mu praskly odrazky na nových šlapátkách, tak je také urval a ještě mu shořely žárovky i přesto, že měl nainstalovaný omezovač. To vše po cca 25km cesty od Brna. No nenaštve to? Bohužel přišel další táhlý 18% kopec, který jsem vyjel tak tak s drobným příšlapem před vrcholem a Shadow ho šlapal celý, až se 50 metrů pod vrcholem zastavil, sundal přilbu a hodil ji vzteky do pole, pak ji sebral, urval plexi, otočil Babettu a říkal, že na to sere a že jede domů. To víte, nervy jsou nervy, zvlášť, když jsme se oba s těmi Babettami drbali několik měsíců po večerech, proinvestovali desítky tisíc Kč a stovky hodin času a pořád se tam něco smolilo, než se to vychytalo. Já si řekl a je to v prdeli, asi pojedu do Prahy sám. No tak jsem nastartoval a valil za ním, naštěstí pod kopcem stál, jinak bych mu asi nestíhal. Jeho Babetta jela rychleji než moje. Za chvíli vychladl a řekl, že tu Prahu dá, ale že to pak prodá, že to už nechce ani vidět. No, tak jsme zase vyšlapali kopec a pokračovali dál. S přibývající výškou byla jeho Babetta čím dál línější, že pak měla problém i s kopečky 8%. Nutno ale podotknout, že fakt silně funěl protivítr a byla celkem kosa na té Vysočině. Tipl bych tak 12°C a já měl jen kraťasy. Dojeli jsme do Žďáru nad Sázavou, pak Chotěboř, Čáslav a tam jsem byl už tak vymrzlý, že jsem zastavil a čtvrt hodiny se klepal zimou. No, jel jsem nalehko, nečekal jsem takovou zimu, resp. ono by se to dalo, ale kdyby nefoukal tak silný protivítr, který dával pocitově ještě nižší teplotu. Od Čáslavi to už bylo v pohodě, už jsme sjeli z Vysočiny do nížiny a upalovali jsme si to směrem na Kolín. Shadow už měl náladu, vše bylo zapomenuto. Tak si tak jedeme od Kolína směr Český Brod, Úvaly a najednou koukám do zpětného zrcátka, že Shadow nikde, přitom se mi furt lepil na paty. Mě to jelo tak 43 po rovince a jemu tak 46. Tak jsem se vrátil a koukám, že stojí u krajnice na konci dědiny a nemůže nastartovat. Opět problém v elektrice, tak jsme to odstavili do boční uličky a koukali, co tomu je. Šel kolem pán se psem a říkal, že má Babettu, takže kdyby něco, že nám ten díl demontuje a ukázal, kde bydlí. Tak jsme demontovali gyt, zkoušeli jinou svíčku, jiný kablík zapalovací, jiný gyt, atd...A pořád to tak nějak vynechávalo, tak jsem ještě pošolíchal s drátky na altíku a najednou to začalo fungovat. Tak jsem nechápal, ale složili jsme a jeli jsme dál a už to frčelo jak po másle. Potom před Prahou jsme se vyfotili, 5h jízdy a 190km najeto, dali jsme oběd a vjeli do Prahy. Tam už bylo krásné počasí, teplo, tak jsme shodili všechny vrstvy a jeli nalehko. No jo, ale naše zrcátka nedávaly dlažební kostky v centru Prahy a tak se nám oběma pořád povolovaly a museli jsme je neustále utahovat a to i přes to, že tam byla pérová podložka a objímka se zakusovala do obtočené gumy. Prostě Praha no... Dojeli jsme na Václavák, ale tam byla nějaká demonstrace sluníčkářů a my jsme se v podstatě ani k soše Václava nedostali, tak jsme se vyfotili z boku a pak dojeli k Prašné bráně a tam zapózovali. Od Prašné brány to bylo pár set metrů na Staroměstské náměstí, tak jsme odpojili řetězové kolečko a řekli si, že kašlem na nějaké zákazy, nasedli na Babetty a šlapali mezi lidmi po pěší zóně. Shadow používal zvoneček na rozhánění chodců, já zvonek neměl, tak jsem jel za ním a filmoval ho. Na Staromáku spousty lidí, neskutečný. Ještě nějaký koncert se tam chystal uprostřed. Orloj byl částečně zahalen, ale ciferníky byly vidět. Opět ze Staromáku jsme šlapali ke Karlovu mostu, tam byl místy neuvěřitelný provoz chodců, že jsme si mysleli, že už se ani neprodereme. Nacvakali jsme si pár fotek na Karlově mostě a šlapali zpět a přes obchodní pasáž si došlápli směrem k Národnímu divadlu tak, abychom si pěkně mohli vyfotit Pražský hrad a Karlův most. Pak jsme přejeli Karlův most a dojeli do Kampy přímo na břeh. Náhodou jsme tam potkali pana Suchého, který nazpíval písničku Babeta šla do světa. Náhoda. Pak jsme to švihli přes park a jeli nahoru kolem Strahovského stadionu, až jsme drze v zákazu nastartovali a dojeli až k Petřínské rozhledně, kde jsme také nacvakali pár fotek. Poté jsme si řekli, že dojedeme na Pražský hrad, konkrétně ke katedrále sv. Víta. Jenže jak jsme tam dojeli, tak tam byli už policajti a vojáci a chodilo se přes rám a osobní kontroly, takže jsme se bohužel s Babettami na nádvoří nedostali a tak jsme to stočili dolů, přejeli přes Mánesův most na most Legií a vyfotili se s Národním divadlem. Poté jsme si to zamířili na Vyšehrad a opět od rotundy sv. Martina až přímo ke kostelu sv. Petra a Pavla jsme šlapali a pak projeli Vyšehradské zahrady a pokochali se krásným výhledem na Prahu. Z Vyšehradu jsme zamířili na ubytování, které se nacházelo na jihu Prahy asi 4km od Vyšehradu v části Braník. Babetty jsme si zaparkovali na zahradě penzionu a zašli jsme na večeři, kde jsme si dali do nosu naše oblíbené žebra. Ráno jsme si pospali a vyráželi z penzionu o půl desáte ráno s tím, že to fiknem po Jižní spojce přes celou Prahu až na severovýchod, až bude odbočka na Kutnou Horu, protože jsme ještě chtěli navštívit Kostnici. Tak ti to tak pelášíme, najeto asi 30km a najednou opět Shadow nikde. Po chvíli dorazil a já mu ukázal, že je tam krásná rozhledna, z které jde vidět krásné panorama Severních Čech. Bylo to v obci Vyžlovka. Poté, co jsme se pokochali, tak jsme chtěli pokračovat dál, ale Shadow ne a ne nastartovat. Tak si říkám sakra, co zas. Přijel jsem a zjistil jsem, že nemůže protočit klikovkou a tak jsem věděl, že jsme v háji. Tak jsme to odtlačili na trávník ve stínu rozhledny a začali dělat rozborku. Sundal jsem hlavu, válec, prostě klasika všechno odstrojené a píst byl ok, jen klikovka pořád drhla. Tak jsem zjistil, že ojnice se krásně točí, tak že by ložiska na klice? No, nedávalo mi to smysl, tak jsme ještě odloupli kryt altíku a co nevidím. Zadřená světelná cívka v rotoru. Tak jsem začal jásat a věděl jsem, že jsme zachráněni, že můžeme pokračovat dál. Odstrojili jsme všechny světelné cívky a smontovali válec a po hodině byla Babetta opět provozuschopná. Pokračovali jsme dál a Shadow pořád na mě ukazoval palec nahoru a dráždil mě zvonečkem. Jeho Babetta najednou viditelně ožila a začala jezdit i 50 kmh a do kopců táhla výrazně líp. Byl z toho nadšený a furt mi vyprávěl, jak si to všechno dá dokupy a že se mu na tom cestuje líp než na B210. Tak jsem byl spokojený i za něj a dojeli jsme po další hodině do Kutné Hory a navštívili jsme Kostnici. Oběd jsme pak dali v Čáslavi, takový pozdní oběd, už byly asi 4h odpoledne. A pak nám ještě zbývalo cca 130km do Brna. Po celé cestě se už nic nepřihodilo, snad jen nás štvaly ženské, co neuměly řídit a párkrát nám pěkně vletěly do cesty bez toho, aby nám daly přednost, nebo se na nás v kopci lepily, protože tam byla plná čára a nechtěly nás předjet. Ve 20h jsme úspěšně dojeli na okraj Brna, rozloučili se a já dojel domů. Celkem 242km první den, druhý fen 223km, takže celkem 465km na Babettách 228. Já bez jediné poruchy, jen utahování zrcátka při jízdě po pražských dlažebních kostkách.

Zde video pro představu a fotky najdete na FB BkB
Můj aktuální projekt Slovenská strela 70ccm 15hp :lol: :) :o :shock:
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Na Babettách 228 z Brna do Prahy a zpět

Příspěvekod Ba.betton » pon čer 19, 2017 21:05:48

Paráda! By vyšlo i na nějakou pěknou reportáž do regionální TV nebo rádia :) Co lidé v Praze? Zaujalo to někoho, turisty třeba?
Uživatelský avatar
Ba.betton
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 116
Registrován: pon zář 05, 2016 20:03:51
Bydliště: Vyškov

Re: Na Babettách 228 z Brna do Prahy a zpět

Příspěvekod Pavel » pon čer 19, 2017 21:18:56

Vzhledem k tomu, že to není žádná crowfunding akce, ale moje a Shadovowa akce, tak nám bohatě stačí se pochlubit jen v rámci Babetta komunity a ukázat ostatním, že se mýlí, když Babettu považují za přesunovadlo v rámci dědiny. Obyčejný smrtelník stejně nepochopí, co taková cesta obnáší, jen ten, který jezdí na Babettě uznale pokývá hlavou.

Co se týče pozornosti, tak jsme samozřejmě všude poutali obrovskou pozornost. Cizinci, našinci, prostě všeci. Nějakej rus na Vyšehradě k nám přišel a myslel, že to je elektrokolo a pořád nemohl pochopit, že to je motorka s pedály a furt hledal akumulátor :) Motorkáři nás zdravili, dávali palce nahoru, lidé mávali, ukazovali také palce nahoru, fotili si nás. Prostě se tam člověk cítil jak král :) Hodně lidí dalo řeč a ptali se, odkud jedeme a že třeba ten model neznají, tak koukali, že jedeme až z Brna :) I na cestě do Prahy nebo zpět nás obdivovali lidi. Důchodci koukali a vzpomínali na mladé léta, kdy se na tom proháněli, motorkáři na silnějších strojích zpomalili a jeli kousek vedle nás a pořád uznale kývali hlavou a dávali palce nahoru, jeden cyklista nás dohnal po rovince a říkal, že má také Babettu 228 a pak nám z kopce ujel :)
Můj aktuální projekt Slovenská strela 70ccm 15hp :lol: :) :o :shock:
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Na Babettách 228 z Brna do Prahy a zpět

Příspěvekod butan » ned črc 09, 2017 10:25:21

Před pár lety pořádal podobnou akci, ale v opačném směru, tedy z Prahy do Brna majitel fichtlkrámku Sesa. Ale vím to jen z rozhovoru s jedním účastníkem. Je škoda že podobné akce nejsou nikde dokumentovány.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 890
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Na Babettách 228 z Brna do Prahy a zpět

Příspěvekod Hannibal1913 » úte črc 11, 2017 23:13:10

Seša byl před pár lety i v Povážské a v Kollárově. Víkendová akce se startem v Praze (nebo v Popovicích, to vyjde nastejno), takže to mohla být taky pěkná jízda... je to tak, dokumentovat pro další generace a ostatní nadšence je dobré a třeba
Uživatelský avatar
Hannibal1913
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 79
Registrován: pon zář 16, 2013 5:38:05
Bydliště: Věstínek

Re: Na Babettách 228 z Brna do Prahy a zpět

Příspěvekod Pavel » čtv črc 20, 2017 10:24:25

No kdybych to jel sám, tak by to byl asi suchopádný článek, ale se Shadowem to mělo šťávu. To jsme pořád něco řešili na jeho v té době nevychytaném stroji :) Co můžu ale vyzdvihnout, ačkoliv na to článek nevypadá, tak B228 je opravdu velice spolehlivý stroj. Minimálně 1200km jsem na B228 na nic nešáhl. To u B210 bych už měl určitě dole aspoň spojky a bůhví co ještě :) Když tu B228 osadíte sedlem s tvrdší pružinou pro težší jezdce našeho typu, ať nejste furt na dorazu a očalouníte si sedlo, ať se vám neobtiskávají pružinky do zadku, tak se na tom cestuje velice pohodlně. Řekl bych, že i pohodlněji než na B210. Toť můj poznatek. Ty 19tkové kola mají něco do sebe.
Můj aktuální projekt Slovenská strela 70ccm 15hp :lol: :) :o :shock:
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1328
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno


Zpět na Zážitky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník