Akú somarinu ste spravili pri oprave Babetty?

Vyrasilli Vás Benga? Klekla Vám mašina? Či jste se naopak hezky projeli? Pište...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Akú somarinu ste spravili pri oprave Babetty?

Příspěvekod martin110r » ned čer 05, 2011 23:07:56

Sem tam zabrúsim na cudzie auto-moto fóra a väčšinou tam nechýba táto téma. Keďže ju tu nevidím, tak skúsim šťastie. Možno bude mať úspech a ujme sa, a možno zapadne prachom. Záleží na Vás. I keď každý sa sem tam utne a spraví nezmysel. No začnem prvý.

Robil som generálku na jednom motore. Polenie, výmená ložisk, nové spojky atď...veď to poznáte. Už bol motor skoro hotový, dokončoval som posledné veci a pustil sa do nastavenia predstihu. Hlava dolu, založil som prípravok vlastnej výroby, piest dal do hornej úvrate, zmeral vzdialenosť a následne pootočil motorom aby som dosiahol predstih 1,3 mm. Chystám sa, že idem posunúť stator aby sa kryli rysky a čumím ako bacil do lekárne. Príčinou môjho divného pohľadu je, že na rotore nemôžem nájsť rysku. Sakra, kde je? Kuknem lepšie a ryska niekde na úrovni impulzného pólu. Doprdele toto je čo za hovadina? Dávam dolu rotor. Kukám, kolík na kľukovke je. Žeby som aj napriek kolíku ten rotor nejakým zázrakom pri montáži pootočil a narval ho na kľukovku? To sa mi nezdá. Odchádzam z dielne. Za chvíľu sa vrátim a v ruke držím starú kľukovku z mojem Babetty, ktorú som v lete 2010 menil. Nasleduje porovnanie.Obidve kľukovky do hornej úvrate a pozerám, kde sa nachádzajú kolíky. Toto už je nejaká bejkárna. Na oboch kľukovkách sa pri hornej úvrati nahádzajú kolíky v rovnakej polohe. Pritom na mojej Babette mi rysky pri nastavovaní sedeli, a na tomto druhom motore sú tak ďaleko od seba, že predstih jednoducho nenastavím. Namontoval som rotor na kľukovku a efekt rovnaký. Zase je ryska na rotore strašne ďaleko. Už je to na mňa hodne. V dielni vypínam rádio, aby som sa mohol lepšie sústrediť a premýšlam. Hlavou mi idú myšlienky že idem znovu poliť motor a omrknúť tú kľukovku. Po 20 minútach premýšlania a experimentovania som sa zmohol len na jedno - do ri_i čo som sfetovaný? No proste keď som mal piest v hornej úvrati, tak som pohnul kľukovkou do prava a nastavil predstih, alebo skôr "postih" 1,3 mm za hornou úvraťou :lol: .


Dávnejšie sa mi stala ešte jedna príhoda. Na Babette som si odbehol do obchodu a za chvíľu sa vrátil. Vidím nablízku akési fešandy. Frajersky zamierim k Babette, jednou nohou zľahka šliapnem na pedál a Babetta nič. Domárie, ako naschvál. Druhý pokus, zase nič. Tretí, tiež neúspech. Zapínam sytič na polovicu. Motor je síce zohriaty, ale možno mu to pomôže. Nič. Dávam úplný sytič. Furt nič. Sadám na Babettu a potichučky sa "vyexpedujem" preč. Keď už sa stratím z dohľadu, valím do pedálov koľko vládzem. Stále nič. Po chvíli námahy som si spomenul, že mám na Babette skrytý vypínač-imobilizér, ktorým prerušujem zapaľovanie, keď nechávam Babettu bez dozoru.

Máte aj vy podobné zážitky? Podeľte sa o ne s ostatnými.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Akú somarinu ste spravili pri oprave Babetty?

Příspěvekod Angelo » pon čer 06, 2011 17:59:56

Tak mě se zase stalo, že jsem parkoval na takovém parkoviští mezi paneláky. Babettu zamykám zámkem, jak je na bycikl, tak ho protáhnu zadním kolem mezi dráty. No to jsem udělal jako normálně a ještě jsem pro jistotu vyndal fajfku ze svíčky a nechal jsem jí jen tak ležet na svíčce. No přijdu asi po hodině k Babettě, zapoměl jsem dodat, že to byla dědová 225. Nasedám, kopnu na startpáku a nakočí, přídám plyn a po půl metru se zasekne, řikám sakra co je, ruku na brzdě nemám, zkouším se popostrčit nohama a nemůžu se hnout z místa. :D A teď jsem si vzpoměl, vždyť já k...t to neodemknul :D. Odemykám zámek a rozjíždím se, no a asi po 2 metrech mi to chcípne, řikám si co je zas a samozřejmě jsem zapoměl na tu fajfku :D .

EDIT: Až teď jsem si všim, že téma se jmenuje "pri opravě Babetty" snad nebude vadit, že se to netýká opravy. :)
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: Akú somarinu ste spravili pri oprave Babetty?

Příspěvekod martin110r » pon čer 06, 2011 19:44:27

Nevadí, môže byť hocikedy. Moja druhá príhoda sa tiež netýkala opravy.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2125
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Akú somarinu ste spravili pri oprave Babetty?

Příspěvekod Fajn-Tom » pon čer 06, 2011 22:08:28

Když jsem dával vložku do válce, tak jsem válec rozehřál na sporáku a vložku dal do mrazáku, proto jsem musel při vlkádání postupovat co nejrychleji. No a já blbec jsem ji dal do válce z druhé strany :lol: :lol: Jsem se jenom kouknul na sací kanál jestli jsou ve středu, ale to, že mam válec položenej obráceně jsem si v té rychlosti nevšimnul :lol:
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Akú somarinu ste spravili pri oprave Babetty?

Příspěvekod butan » pon čer 13, 2011 12:52:51

Mně nejvíc pozlobil těsný špunt v nádrži. Byla to nádrž po generálce, zevnitř epoxidový lak, plná benzínu, a po pár km se zastavil motor. Po pauze, dlouho jsem myslel že důležité je chladnutí motoru, zase chvíli jela. 2 dny mi trvalo než jsem ten špunt odhalil, povymněňoval jsem co se dalo, cívku, zapalování, zapalovací pól...
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 905
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Akú somarinu ste spravili pri oprave Babetty?

Příspěvekod vengeroff » pát čer 24, 2011 22:10:30

Ja keď som ju prvý krát opravil, tak som ju mal celú poskladanú. Skúšam ju štartovať a nič. Aha, sytič. Stlačím a zasa nič. Kohút na nádrži otočený správne, všetko v poriadku. Prečo neide? Po pár minútach som zistil, že nemám benzín v nádrži :D
Uživatelský avatar
vengeroff
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 236
Registrován: stř srp 04, 2010 13:50:59
Bydliště: Prešov

Re: Akú somarinu ste spravili pri oprave Babetty?

Příspěvekod Ondrej » čtv led 19, 2012 17:15:25

vengeroff píše:Ja keď som ju prvý krát opravil, tak som ju mal celú poskladanú. Skúšam ju štartovať a nič. Aha, sytič. Stlačím a zasa nič. Kohút na nádrži otočený správne, všetko v poriadku. Prečo neide? Po pár minútach som zistil, že nemám benzín v nádrži :D


presne to sa aj mne stalo štartoval som ju a po 10 minutach pohrkam s babetou a benzinu nikde
Uživatelský avatar
Ondrej
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 158
Registrován: čtv led 12, 2012 19:37:24
Bydliště: Hlohovec

Re: Akú somarinu ste spravili pri oprave Babetty?

Příspěvekod PetrT30 » čtv led 19, 2012 19:09:40

nedávno, když jsem měl motor uchycený v svěráku jsem si říkal: "kua proč mi to podfukuje pod válcem!?"
Po pár minutách jsem zjistil, že je válec otočen o 180 st. :oops:
S hlavou se mi to stává také :D
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: Akú somarinu ste spravili pri oprave Babetty?

Příspěvekod colcino » pát úno 10, 2012 19:10:15

No, když jsme Babču dotáhl dom byla v otřesném stavu. Pak jsme měl umyto, vyleštěno, vyčištěno až na výfuk- bylo tam špatné těsnění tak si říkám dáš ho tam ráno. Ráno ji jdu projet jak to šlape- no výborně ale bez výfuku měla potvora trošku vyšší výkon kterej jsme dost podcenil, následovala ostrá zatáčka, tam pes tak zabrzdím zadní- nic, tak zmáčku co dá přední a byl jsem ve škarpě, pes někam zdrhnul potvora :). Doma jsme zjistil že jsme nazajistil červik na zadní brzdě- proto nebrzdila. Od té doby dávám na všechno pozor :)
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Akú somarinu ste spravili pri oprave Babetty?

Příspěvekod Fredy_SK » pon led 11, 2021 11:52:40

Moj prvý príspevok na tomto fóre, kedže svoju prvú babettu 210 eštelen opravujem po 20 rokoch stánia v garáži :) S nadšením som sa pustil do rozsiahleho čistenia a opravovania. Dával som do provozného stavu pohonovú časť (gufera, spojky, pretesnenie a spol...) Mimo iné som stratil trpezlivosť s Jikovom, tak som zainvestoval do Dellorta (bočné sanie). Tento víkend som ju po dlhšej dobe šiel netrpezlivo prevetrať (v zime -3 podotýkam), ikeď som na nej nemal ešte žiadne plechy, namontoval som iba prednú brzdu (veď pojdem len po rovinke na samotke) 8) :lol: Chvíľu nešla, samozrejme musel natiecť benzín do nového karbecu. Po pár metroch som ju rozšlapal a veselo naskočila, no vtedy som si uvedomil, že plechy niesu to, čo mi chýba najviac... bol to chcípák!!!. a ako na potvoru sa hneď zaseklo plynové lanko... Babča zbesilo vyrazila na plný plyn, ikeď som pustil rychlopal :shock: Nešlo zastaviť, o pár sekúnd tam skočila zbrusu nová vymenaná dvojka jak keď bičom plesknú :evil: Vtedy som inštinktívne siahol po jedinom riešení, ako zabrániť tejto kamikaze jazde: vytiahnuť fajfku zajazdy! :idea: GENIUS... no a skončilo to pár impulzmi do ruky a rešpektom pred slabo uchyteným lankom, ktoré, ako sa ukázalo, bolo škripnuté a poškodené v mieste, kde sa dáva zámok v kloube riadidiel. Holt moc som sa tešil, ale som rád, že to dopadlo aspoň takto mierne.

Preto sa pýtam: Dá sa vyrobiť si svoje lanko, ktoré bude pasovať do dellorta, napríklad napájkovaním cínovej guličky na miesto, ktoré patrí do plastového šoupátka v karbeci? Lanko je totiž nepoužiteľné, škriplo sa presne v polovici dĺžky :mrgreen:
Uživatelský avatar
Fredy_SK
Vítej ve fóru...
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon dub 27, 2020 0:41:24

Re: Akú somarinu ste spravili pri oprave Babetty?

Příspěvekod Azor » pon led 11, 2021 14:46:31

Srdečně jsem se zasmál, dovedu si to živě představit. Ale nic ve zlém, pár podobných somárin mám také za sebou. Např. před 2 roky jsem to také nevydržel a při minus 12 stupních jsem to jen tak v pantoflích musel vyzkoušet. Nedokonalé ukostření mi spálilo elektriku a tak jsem to 2 km tlačil sněhem nazpátek (v těch pantoflích).
Bohužel moje zkušenost je taková, že s cínem se ti lanko opravit nepovede, nemyslím že jsem úplně levej, ale zkoušel jsem to víckrát a bylo to vždy na ... Jde to udělat mosazí, ale to chce nejlépe autogen. Někdo tvrdí, že to jde i plynovou páječkou, ale ani to se mi neosvědčilo. Takže pokud máš k dispozici autogen nebo známého, který s tím disponuje - není problém. Jinak nouzově lze na konce zamáčknout např. malé rybářské olůvko nebo podobný kousek kovu, ale na pořád to není. Na míru by ti to také mohli vyrobit v nějaké cykloopravně, ale ta ochota tam vždycky není. Já jsem nakonec většinou stejně skončil v nějakém e-shopu.
Korupce je nejodpornější způsob parazitování na společnosti.
Uživatelský avatar
Azor
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1016
Registrován: stř led 24, 2007 9:15:09
Bydliště: Domažlicko


Zpět na Zážitky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron