Sem tam zabrúsim na cudzie auto-moto fóra a väčšinou tam nechýba táto téma. Keďže ju tu nevidím, tak skúsim šťastie. Možno bude mať úspech a ujme sa, a možno zapadne prachom. Záleží na Vás. I keď každý sa sem tam utne a spraví nezmysel. No začnem prvý.
Robil som generálku na jednom motore. Polenie, výmená ložisk, nové spojky atď...veď to poznáte. Už bol motor skoro hotový, dokončoval som posledné veci a pustil sa do nastavenia predstihu. Hlava dolu, založil som prípravok vlastnej výroby, piest dal do hornej úvrate, zmeral vzdialenosť a následne pootočil motorom aby som dosiahol predstih 1,3 mm. Chystám sa, že idem posunúť stator aby sa kryli rysky a čumím ako bacil do lekárne. Príčinou môjho divného pohľadu je, že na rotore nemôžem nájsť rysku. Sakra, kde je? Kuknem lepšie a ryska niekde na úrovni impulzného pólu. Doprdele toto je čo za hovadina? Dávam dolu rotor. Kukám, kolík na kľukovke je. Žeby som aj napriek kolíku ten rotor nejakým zázrakom pri montáži pootočil a narval ho na kľukovku? To sa mi nezdá. Odchádzam z dielne. Za chvíľu sa vrátim a v ruke držím starú kľukovku z mojem Babetty, ktorú som v lete 2010 menil. Nasleduje porovnanie.Obidve kľukovky do hornej úvrate a pozerám, kde sa nachádzajú kolíky. Toto už je nejaká bejkárna. Na oboch kľukovkách sa pri hornej úvrati nahádzajú kolíky v rovnakej polohe. Pritom na mojej Babette mi rysky pri nastavovaní sedeli, a na tomto druhom motore sú tak ďaleko od seba, že predstih jednoducho nenastavím. Namontoval som rotor na kľukovku a efekt rovnaký. Zase je ryska na rotore strašne ďaleko. Už je to na mňa hodne. V dielni vypínam rádio, aby som sa mohol lepšie sústrediť a premýšlam. Hlavou mi idú myšlienky že idem znovu poliť motor a omrknúť tú kľukovku. Po 20 minútach premýšlania a experimentovania som sa zmohol len na jedno - do ri_i čo som sfetovaný? No proste keď som mal piest v hornej úvrati, tak som pohnul kľukovkou do prava a nastavil predstih, alebo skôr "postih" 1,3 mm za hornou úvraťou .
Dávnejšie sa mi stala ešte jedna príhoda. Na Babette som si odbehol do obchodu a za chvíľu sa vrátil. Vidím nablízku akési fešandy. Frajersky zamierim k Babette, jednou nohou zľahka šliapnem na pedál a Babetta nič. Domárie, ako naschvál. Druhý pokus, zase nič. Tretí, tiež neúspech. Zapínam sytič na polovicu. Motor je síce zohriaty, ale možno mu to pomôže. Nič. Dávam úplný sytič. Furt nič. Sadám na Babettu a potichučky sa "vyexpedujem" preč. Keď už sa stratím z dohľadu, valím do pedálov koľko vládzem. Stále nič. Po chvíli námahy som si spomenul, že mám na Babette skrytý vypínač-imobilizér, ktorým prerušujem zapaľovanie, keď nechávam Babettu bez dozoru.
Máte aj vy podobné zážitky? Podeľte sa o ne s ostatnými.