od Starec » sob dub 12, 2008 9:22:07
Prepáčte mi, ale asi sa budem opakovať, ba dokonca to sem ani nie moc patrí, ale nedá mi nereagovať. Niekde som už o žiarovkách a o ich vypaľovaní písal a tiež sa stotožňujem z Vladimirom. Keďže Babetta ma elektrickú sústavu stavanú na určité napätie, vyžaduje aby boli funkčné všetky žiarovky. Akonáhle vám jedna odíde, tak pri väčšom točivom momente ( najme pri štartovaní ) odídu ostatné. Je to starí problém na Babettách ktorí som aj ja riešil v servise. V tích časoch nebolo dostať rôzne regulátory. Takže základnú vec ktorú treba dodržať sú kontakty. Nesmú biť voľné, ani sa otriasať, takže najlepšia rada, ako už spomenul Vladimír poprihínať kontaktné pliešky. Dobré je ešte na žiarovky nacinovať na dotykovú plochu ešte trocha cinu, tak aby vznikol taký klobúčik. No a ako posledné je mať všade žiarovky, zvlášť netreba zanedbávať ani tú malú v ťahometri 1,2 V, na ktorú sa občas zabudne, alebo sa nevymení. Ak tieto rady dodržíte, netreba vám žiadne regulátor napätia a svetlá budú svietiť v pohode. No, ale nikdy nie je na škodu mať zo sebou aj náhradné žiarovky a pri výpadku okamžite vymeniť.
A na záver taká prostá rada - nikdy nejazdiť neosvetlený - nie stále to končí len menším pádom a odreninami.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....