Vylet pri -5 az 5°C. Bezvetri. Mlha.

Tak jsem se byl projet po lesich, kopcich poprve i cestach frekventovanych pri teplote odhadem -5 az 5 °C a ziskal jsem zajimave zkusenosti.
Nejprve jsem zkusil odolnost proti "prizadreni" jizdou do asi 3-4 km kopce s prevysenim 300 m (prumer 10% stoupani) na 80-100% plynu na prvni prevodovy stupen. Bohuzel nemohu rict urcite estli to nebylo nakonec tim ze mi zamrzal karburator, ale v nejtezsim useku pod vrcholem mi najednou prestala jet a tak jsem to otocil z kopce a pokusil se nastartovat, vratil se asi 100 metru stejne nechytla, tak jsem pockal asi 20 s a pote uz chytla. Bohuzel jsem pozdeji prisel na to ze to nemuselo byt pridrenim pistui ale dalsimi moznymi problemy. Bud tim ze mi zateklo pri myti babety do zapalovani, coz jsem uz ten den uspesne vyresil. Stacilo prekontrolovat kabelaz a kontakty na rozdelovaci. Anebo to bylo tim ze mi nejakym divnym zpusobem zamrzal benzin nebo nejakym zpusobem selhaval karburator. Protoze kdyz mi to zacalo delat pri jizde z kopce vsiml jsem si ze kdyz nekolikrat asi 10x proturuju na plnej knedlik plyn tak motor nejen naskakuje ale i se to pomalu zlepsuje az to prestane, takze bud je to tim ze mi namrza neco na jehle nebo nevim. Fakt je ze mi to zapalovani ten den zlobilo, nehazelo to jiskru vubec, anebo vynechavalo. Ostatne muze to byt i zanesenou svickou, protoze jsem spatne promichal olej s benzinem, ale to by se melo zase po nekolika kilometrech vypalit. A fakt ze se to po proturovani zlepsovalo dava spis zapravdu tomu nejakemu zamrzavani. Takze tezko rict dokud to clovek nerozebere nebo to vidi online.
No a taky sem se vytrestal tim ze jsem se malo oblekl. Pri jizde do kopce nebo do 20 km/h to stacilo. Ale z kopce nebo po rovine 40-50kou to bylo malo. Priste to chce neprofouknutelne kalhoty s termopradlem, do neoprenovych holinek 2x termoponozky nebo podkolenky. Zacpat je nahore hadrou. Termonavleky na kolena. Pak 2x termorolak, poradny svetr, zimni bundu do -20 dale pod prilbu staci tepla cepice do -5, dale salu pres oblicej nebo kuklu, jinak po 30 km dochazi ke krecim a zatuhavani sanic, stejne jako u oci, na oci to chce lyzarske bryle, no a na ruce ty nejteplejsi rukavice, priste zkusim palcaky.
Takhle priste tech 80 km dam snad vkuse bez toho abych klepal neskutecnou kosu nebo rozmrzal pri castych zastavkach. Ale zajimave je ze se i po tak silnem vymrznuti citim bajecne a za par dni az si budu jist ze to na mne nezanechalo zdravotni nasledky bych vyrazil nadrzene znova.
jo a v silne mlze za sera na ceste v lese kde neni zivacka je videt vic s vypnutym prednim svetlem.
Nejprve jsem zkusil odolnost proti "prizadreni" jizdou do asi 3-4 km kopce s prevysenim 300 m (prumer 10% stoupani) na 80-100% plynu na prvni prevodovy stupen. Bohuzel nemohu rict urcite estli to nebylo nakonec tim ze mi zamrzal karburator, ale v nejtezsim useku pod vrcholem mi najednou prestala jet a tak jsem to otocil z kopce a pokusil se nastartovat, vratil se asi 100 metru stejne nechytla, tak jsem pockal asi 20 s a pote uz chytla. Bohuzel jsem pozdeji prisel na to ze to nemuselo byt pridrenim pistui ale dalsimi moznymi problemy. Bud tim ze mi zateklo pri myti babety do zapalovani, coz jsem uz ten den uspesne vyresil. Stacilo prekontrolovat kabelaz a kontakty na rozdelovaci. Anebo to bylo tim ze mi nejakym divnym zpusobem zamrzal benzin nebo nejakym zpusobem selhaval karburator. Protoze kdyz mi to zacalo delat pri jizde z kopce vsiml jsem si ze kdyz nekolikrat asi 10x proturuju na plnej knedlik plyn tak motor nejen naskakuje ale i se to pomalu zlepsuje az to prestane, takze bud je to tim ze mi namrza neco na jehle nebo nevim. Fakt je ze mi to zapalovani ten den zlobilo, nehazelo to jiskru vubec, anebo vynechavalo. Ostatne muze to byt i zanesenou svickou, protoze jsem spatne promichal olej s benzinem, ale to by se melo zase po nekolika kilometrech vypalit. A fakt ze se to po proturovani zlepsovalo dava spis zapravdu tomu nejakemu zamrzavani. Takze tezko rict dokud to clovek nerozebere nebo to vidi online.
No a taky sem se vytrestal tim ze jsem se malo oblekl. Pri jizde do kopce nebo do 20 km/h to stacilo. Ale z kopce nebo po rovine 40-50kou to bylo malo. Priste to chce neprofouknutelne kalhoty s termopradlem, do neoprenovych holinek 2x termoponozky nebo podkolenky. Zacpat je nahore hadrou. Termonavleky na kolena. Pak 2x termorolak, poradny svetr, zimni bundu do -20 dale pod prilbu staci tepla cepice do -5, dale salu pres oblicej nebo kuklu, jinak po 30 km dochazi ke krecim a zatuhavani sanic, stejne jako u oci, na oci to chce lyzarske bryle, no a na ruce ty nejteplejsi rukavice, priste zkusim palcaky.
Takhle priste tech 80 km dam snad vkuse bez toho abych klepal neskutecnou kosu nebo rozmrzal pri castych zastavkach. Ale zajimave je ze se i po tak silnem vymrznuti citim bajecne a za par dni az si budu jist ze to na mne nezanechalo zdravotni nasledky bych vyrazil nadrzene znova.

jo a v silne mlze za sera na ceste v lese kde neni zivacka je videt vic s vypnutym prednim svetlem.
