Beskydy vs B215 aneb jak jsme neMěli štěstí

Vyrasilli Vás Benga? Klekla Vám mašina? Či jste se naopak hezky projeli? Pište...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Beskydy vs B215 aneb jak jsme neMěli štěstí

Příspěvekod Koby » stř zář 17, 2014 14:53:16

Tato akce vznikla z důvodů přebytku dovolené mne a Pavla,na výběru lokality jsme se jednoznačně zhodli z důvodů blízkého rodiště Pavla(Kopřivnice) a blízkého ubytování u mého známého(Velké Karlovice).Byla to domluva hodně narychlo(cca 14dní před odjezdem).Pavel si čerstvě pořídil B215 a hned ji poslal k mechanikovi aby jí našlapal vitamínama pro větší výkon.Týden před odjezdem jsme opravili moji B215 která dostala při mé dovolené zabrat(rozlítly se spojky) a Pavel si svoji upravenou dovezl večer před odjezdem a ještě ji ladil do 4.hod ráno.
Už od začátku bylo počasí proti nám ale vybaveni nepromoky jsme si dali sraz v sobotu u rohlenky v 10:40.Když jsem tam dojel tak jsem měl na telefonu zprávu že se Pavel natáhl hned po výjezdu v Brně na mokrých kolejích a musel se vrátit.Jel jsem tedy za ním zjistit co se stalo.Zastihl jsem ho v hodně depresivní náladě.S vidinou že bude muset jet na zelené B210 s mastícími spojkami se mu nedivím.Karambol to naštěstí nebyl až tak dezolátní.Rozbité zrcátko,ohnutá klika šlapadel,lehce vyhnuté šavle a prasklé uložení ložiska krku.Pavel to ustál s naraženým bokem,ramenem,několika boulemi a roztrženým nepromokem.Naštěstí díly je vybaven více než dostatečně tak jsme si vyhrnuli rukávy a za cca 2hodiny jsme ji dali dohromady,zblajzli párky a vyrazili jsme ve 14:00hod směr Karlovice.Počasí se lehce zlepšilo a při tankování v Kroměříži jsme shodili nepromoky.Ovšem po ujetí asi 15km se nám postavil do cesty nehezky vypadající mrak tak jsme opět do nich skočili.Né nadarmo asi 50km před cílem už solidně chcalo a to co začalo za Vsetínem byla potopa.Auta zpomalovali až na naši rychlost,pršelo na nás i zespodu a posledních 15km už jsme nejeli na babettách ale na vodních skůtrech,blesky přímo biblické a díry v kalužích nevidmo jsme si užívali na plně zatížených strojích za doprovodu přívalových vln.Připluli jsme do cíle v 8 večer,rychlé přivítání,stroje schovat do altánku a vzhůru do chatky zatopit v kamnech.Tu jsme proměnili v mžiku na sušárnu,já měl štestí že jsem měl rybářský nepromok takže to schytaly jen boty a ruce ale Pavel byl durch,jeho nepromok za pár let v provozu již zel dírami a ranní ustlání na kolejích to dorazilo.
Skočily jsme do suchého a vyrazili hledat občerstvení,že sme se na to nevykašlali.Byly zde 3restaurace a ve všech probíhali soukromé akce,ani pivo nám nechtěli dát.Tak po 3km šlapání v noční tmě jsme zalezli do chatky,zblajzli oplatky a šli spát.
Neděle ráno,v 8hod jsme dojeli poslední oplatky a vyrazili směr Kopřivnice.Oblačnost neustávala a místních kopcích je neustále mlha.Před stoupáním na Bumbálku Pavel s hrůzou zjistil že se mu roztrhl šlap.řetěz a spojka zmizela.Doufajíc že příšlap v kopcích nebude nutný schoval řetěz a vrhli jsme se do kopců,příšlap se naštěstí nekonal ale bylo to nahraně,ač upravený motor táhnul slušně ta jednička prostě chyběla a zdejší táhlé kopce dokážou potrápit.Nahoře už dvojky pěkně klouzali ale dojeli jsme bez příšlapu až do Kopřivnice.U Pavlových rodičů se nám dostalo vřelého přijetí,kuchnuli jsme dětské kolo o spojku řetězu a po výborné kačeně se zelím jsme pěcha vyrazili k Tatramuzeu.Prohlídka byla super,ovšem je to všechno smutná připomínka toho co jsme kdysi světu dokázali a pak si to všechno nechali rozkrást pod rukama.Vystavené naleštěné prototypy,sériovky a spousta dobových fotek nás učarovala na 2hodiny.Zvlášt nás potěšila Tatra815 special co jela kolem světa a na korbě ssebou vezla upravenou dvousedlovou B210 pro zvýšení reportážního radiusu.
Hned vedle muzea jsme udělali velký nákup v Albertu rozhodnuti absolutně bojkotovat Karlovické soukrommé pohostinství a funěli zpátky k P.rodičům.Po krátké rozpravě s členy rodiny jsme kolem 5hod.vyrazili zpět do Karlovic.Počasí stále nepřálo ale už to nebylo nic hrozného.Ovšem při stoupání na Horní Bečvu se Pavlovi zasekl šlap.řetěz a zmizela pojistka spojky.Bližší prozkoumání odhalilo zkroucený vodící plech a zřejmě neoriginální kolečko které způsobovalo tuto poruchovost řetězu,Pavel to tak nějak dokroutil aby to ještě vydrželo a já jsem mu zajistil řetěz.spojku drátky aby to ještě vydrželo než v pondělí koupíme jinou v nějakém cyklosportu(tato oprava pak vydržela až zpátky domů)
Na chatku jsme dorazili už za šera ale již sme měli spoustu času si dát párky k večeři a zalít to pivem bez nějakého stresování.
V pondělí nás čekala Ostrava.Cesta probíhala celkem dobře,nepromoky jsme dávali jen kvůli jistotě a přesně o půl 12 jsme byli V areálu železáren.Prohlídku jsme stihli taktak,byla úchvatná.Prošli jsme s průvodcem celou výrobu železné rudy a prohlídka vysoké pece byla super,ve výšce 65metrů jsme měli ostravu jak na dlani.Řeknu vám že naši spoluobčané by se tam vyřádili.
Dále jsme pokračovali do hornického muzea Landek,všechno jsme stíhali na minuty jelikož každá prohlídka zabrala cca 2hodiny a na jídlo a přesun jsme měli necelou hodinu.V 5hod jsme vyfárali zpět na povrch a vyjeli zpět do Karlovic,nejhorší to bylo přes vod.nádrž Šance.Probíhá zde oprava vozovky a cca 5km stoupání je přes stavbu.Počkali jsme až auta projedou na zelenou a vyrazili za nimi abychom je nebrzdili,ovšem pár závodníků jelo ještě na červenou tak jsme jeli bokem po uváleném podkladu z kačírku,bohužel to se stalo osudným Pavlovi.Jel jsem první a bruslil na tom povrchu když se zamnou ozval nějaký nepopsatelný zvuk raněného zvířete.Mrknu do zrcátka no a vidím jak si tam Pavel ustlal.Naštěstí bez větších následků a po vyfunění kopce jsme zjistili povolená přední kola,Pavel měl od pádu odřený kryt spojek a chyběl mu jeden šroubek na držáku před.blatníku.Rychle opravujeme protože tma už se blíží.Nakonec jsme dojeli až v 9.večer.Lepilo nám slušně.
Pavel se do 11hod vrtal ve stroji aby ho co nejvíce uschopnil na cestu do PB a já chystal večeři a zatopil v chatce.Než jsme vypili a vyjedli zásoby tak bylo půl 1ráno.
Úterý 7hod ráno,rychle balíme snídáme a chystáme stroje.Odjezd v 9hod.Na místní benzince bereme plnou,Pavlovi nevyšel olej tak dokupuje 1l do zásoby.
Křižujem se pod kopcem a s plnou polní vyrážíme.Pavla se smůla drží a při stoupání na Makov vytrácí čerstvě zakoupený olej,mě to jelo kapku lépe(přece jen 20kg je rozdíl)tak sem byl nahoře první.Smutně kouknem dolů z toho krpálu a rozhodujem se pro něj nevracet.Cesta pak už byla super,počasí se zlepšilo a v 11hod nás vítala cedule Povážská Bystrica.Měli jsme sraz s místním fandou ve 12hod tak jsme se najedli a po jeho příjezdu vyrazili na prohlídku bývalého rodiště babett.Moc k vidění tam už není,ale přivítala nás skupinka místních fandů co tam pracují tak jsme si udělali pěkné společné foto s jejich stroji.
Čas ubíhal,najednou 2hod a mi už musíme razit domů.Přece jen z Povážské do Brna je to štreka a chceme být do tmy doma.Loučíme se a po fotce u administrativní budovy zalamujeme zápěstí a mažeme domů.Na hranicích jsme kolem 5hod a domů to máme ještě necelých 100km,takže se stím moc nemažem a jedem fullgas,Buchláky nás přivítali deštěm,takže do Slavkova dojíždíme o půl 7.Tady se loučíme,Pavel jede na Brno a já směr Žabčice.Domů dorážím o půl 8večer,najeto cca 780km,Pavel 720km.Unaven,ale hned bych si to dal znova :D
ps:fotky budou později
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Beskydy vs B215 aneb jak jsme neMěli štěstí

Příspěvekod Pavel » stř zář 17, 2014 16:48:49

Koby to popsal zábavně, já přidám trochu technických poznatků a zkušeností do budoucna.

Oba jsme jeli na Babettách 215, což je zjednodušeně řečeno Babetta 210 s trvale zařazeným druhým rychlostním stupněm. Představte si tu odvahu jet do hor, kde každou chvíli překonáváte převýšení 200-500m s tím, že máte jen dvojku a Babetty vezou cca 125kg náklad a 105kg náklad. To je dobrodružství. Bylo třeba myslet dopředu a když jsme viděli blížící se kopec (někdy jsem to věděl předem, ptž Beskydy znám a tak jsem upozornil Kobyho, že nás čeká pořádný krpál), tak jsme to rozhulili, co to dalo a v aerodynamickém sklonu jeli do kopce s bradou až na řídítkách. Díky tomu, že jsem měl svoji Babettu poladěnou, tak jsem z toho vyvázl drobnými příšlapy a do kopců jsem byl cca stejně rychlý jako o 20kg lehčí Koby, kterému to ve finále jelo přece jenom o chlup lépe do kopců, ale po rovince už nestíhal, ale i tak se skláním, jak byl schopen motor vytáčet do obrátek a držet krok se mnou.

Moje krabička poslední záchrany (čítající nyní cca 130 položek) se rozroste o další položky:
1)spojka šlapátkového řetězu (bez šlapátkového řetězu je každý cestovatel úplně nahraný)
2)napínák řetězu (bez něj to opravdu nejde také)
3)miska ložiska řízení + ložiska (když náhodou spadnete na zem, tak si s nejvyšší pravděpodobností zlomíte tuto komponentu a vypadají vám kuličky a je po ptákách. Nejde jet dál)

Během dovolené jsem řešil asi 10 technických závad od drhnutí kola, uvolněných a ztracených šroubků, špatný kontakt předního světla, zadrhující šlapátkový řetěz, volná oska předního kola, atd... Všechno to bylo kvůli tomu, že jsem neměl dostatečný čas Babettu připravit na cestu a vychytat všechny mouchy.

Nějaké fotky jsem už dal na náš Babetta klub, na videu se teprve bude pracovat.

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 413&type=1

A kam příště? Napadá mě Kolárovo, to je z Brna stejně daleko jako Povážská Bystříce :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Beskydy vs B215 aneb jak jsme neMěli štěstí

Příspěvekod Koby » stř zář 17, 2014 22:09:30

Ještě je dobré zmínit spotřebu,jak Pavel psal jeli jsme často na hranici možností našich strojů a spotřeba byla opravdu překvapivá.Pavlovi to vzalo místy i 3l na 100km a mě činil průměr 2,2l.Ovšem jak jsem zjistil dnes tak +0,2l spotřeby činila voda co mi cestou lítala do karbecu(při jízdě v dešti hůře táhla a snížila se rychlost o 5km),že babetta dokáže papat i vodu je opravdu překvapivé :D .Ještě dnes jsem měl v karbecu cca 2lžičky vody :shock:
Co se týče toho záběru do kopců,tak bych řekl že Pavel více točil motor a tudíž jeho spojky rychleji měkli,já to tolik z kopců a po rovině netočil takže jakmile přišlo stoupání tak jsem sice měl menší počáteční rychlost než Pavel ale v půlce kopce už jsem ho předjížděl a táhlo mi to až nahoru.Kolikráte ty delší krpály co Pavel nahoře už došlapával tak jsem vyjel 30km/hod.
Pomozte vymítit smrt z našich silnic! Jezděte po chodníku!!!
B207-300 Hellbetta
B215 Hujda
B225 Stella-Střella
Koby
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 536
Registrován: ned úno 10, 2013 1:52:48
Bydliště: Frog city,Brno venkov

Re: Beskydy vs B215 aneb jak jsme neMěli štěstí

Příspěvekod Pavel » čtv zář 18, 2014 11:22:17

S měknutím spojek to nemá nic společného. Je to jen o váze. Moje Babetta vezla o 20-25kg víc než tvoje. Mít stejnou váhu, tak v kopcích díky úpravě motoru vyhrávám.

Kromě upraveného motoru mám v rozběhových spojkách ještě jednu tajnou vychytávku, kterou nesmím bez souhlasu autora zveřejňovat a to, že se mi pakny odpojují už při 22km/h (pozor, nejedná se o tužší rozběhové pružinky) a pak motor točí díky prokluzu v optimálních otáčkách (cca 3500ot/min) a pořád ještě pěkně táhne asi až do 15km/h, kde to už nemá smysl dále trápit. Díky této vychytávce jsem vyjel kopce, které by jiná Babetta bez této úpravy se stejným výkonem zcela určitě nevyjela bez příšlapu.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno


Zpět na Zážitky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků