Diagnostika babeta 210

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Diagnostika babeta 210

Příspěvekod hercik » čtv črc 22, 2010 12:08:43

Dobrý den,
hledání závady na zapalování pomocí proměřování jednotlivých dílů ohmmetrem:

zapal.cívka:mezi kontakty 1 a 15 = do 1 ohmu naměřeno 0,8 ohmu
mezi kontakty 15 a vysokonapěť. = 6000 ohmů naměřeno 6ooo ohmů

inpulzní cívka(žlutá): blok motoru a opojený kabel svorky "I"= 17+/-1 ohm naměřeno 15 ohmů

napájecí cívka: blok motoru a odpojený kabel svorky "G" 220 +/-10 ohmů naměřeno 193 ohmů

spínací jednotka (odpojená):mezi svorky "1 a I" odpor (60 až 400 ohmů) naměřeno 1200 ohmů

prosím Vás,může mi někdo ze sví praxe říci,který díl je vadný? z mého pohledu se jedná o spínací jednotku
"tyristor" u cívek bych řekl,že je to nepřesnost, měřeno multimetrem.Pochopitelně svíčka a bodka jsou nové.

Děkuji za radu hercik
hercik
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv črc 22, 2010 11:31:38

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod butan » čtv črc 22, 2010 16:05:21

Zapalovací (napájecí) pól téhle hodnoty je asi nový, není na něm vidět smyčka tlustého drátu ?
Naměřené hodnoty mohou být v pořádku, ale případnou chybu v zapalování neodhalí. Zkus tam dát jiné na vyzkoušení.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod Starec » čtv črc 22, 2010 18:16:40

1:) zapal.cívka: mezi kontakty 1 a 15 = do 1 ohmu naměřeno 0,8 ohmu
mezi kontakty 15 a vysokonapěť. = 6000 ohmů naměřeno 6ooo ohmů

V poriadku
2:) inpulzní cívka(žlutá): blok motoru a opojený kabel svorky "I"= 17+/-1 ohm naměřeno 15 ohmů
Z praxe: pri nameraní hodnoty pod 16 ohm, zapaľovanie začne vynechávať ak sa motor zohreje. Po ochladení pracuje správne, ovšem nie je to pravidlom, môže vynechávať až pri nižších hodnotách.
3:) napájecí cívka: blok motoru a odpojený kabel svorky "G" 220 +/-10 ohmů naměřeno 193 ohmů
Tu by som už videl problém,193 ohm je už vysoko pod normál, skoro 20 ohm.
4:) spínací jednotka (odpojená): mezi svorky "1 a I" odpor (60 až 400 ohmů) naměřeno 1200 ohmů
Medzi svorkami 1 a I musíš merať pri zmene polarit a výsledok musí byť rôzny, nesmie sa zhodovať, takže ak na jednej polarite nameráš do tých 400 ohm, pri zmene môže byť aj tých 1200 ohm, druhí udaj sa nikde neuvádza.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod hercik » sob črc 24, 2010 22:55:22

Starec píše:1:) zapal.cívka: mezi kontakty 1 a 15 = do 1 ohmu naměřeno 0,8 ohmu
mezi kontakty 15 a vysokonapěť. = 6000 ohmů naměřeno 6ooo ohmů

V poriadku
2:) inpulzní cívka(žlutá): blok motoru a opojený kabel svorky "I"= 17+/-1 ohm naměřeno 15 ohmů
Z praxe: pri nameraní hodnoty pod 16 ohm, zapaľovanie začne vynechávať ak sa motor zohreje. Po ochladení pracuje správne, ovšem nie je to pravidlom, môže vynechávať až pri nižších hodnotách.
3:) napájecí cívka: blok motoru a odpojený kabel svorky "G" 220 +/-10 ohmů naměřeno 193 ohmů
Tu by som už videl problém,193 ohm je už vysoko pod normál, skoro 20 ohm.
4:) spínací jednotka (odpojená): mezi svorky "1 a I" odpor (60 až 400 ohmů) naměřeno 1200 ohmů
Medzi svorkami 1 a I musíš merať pri zmene polarit a výsledok musí byť rôzny, nesmie sa zhodovať, takže ak na jednej polarite nameráš do tých 400 ohm, pri zmene môže byť aj tých 1200 ohm, druhí udaj sa nikde neuvádza.


Tak jsem dnes zakoupil nový tyristor a hned namontoval a zatím to fachčí.Tak jsem zvědav jak dlouho to poběží.V prodejně
mě říkal,že je to nejčastější závada,tak uvidím.Ještě jednou díky za rady.
hercik
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv črc 22, 2010 11:31:38

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod Matrix » sob črc 24, 2010 23:24:49

Kua herciku, co se tady pořád píše o "Citování" hm ??? Proč nedáš jen odpovědět ? Každej by snad z toho pochopil že odpovídáš na předchozí příspěvek.... :evil:
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod Graun » ned črc 25, 2010 9:19:16

Ještě bych dodal jednu věc. Mně osobně se stalo, že jsem měl vadnou indukční cívku, když se motor ohřál. Za studena to bylo v pořádku, za tepla vynechávala (nebyl tam kontakt). Musel jsem koupit novou, bylo po problému.
Ještě k té tyristorové jednotce. V minulosti si otec udělal tu jednotku novou a ze součástek s vyšším výkonem (diody,tyristor). Nevím jaké specifikace přesně, jsem jen strojař, on elektrikář :D
Dodnes to však pracuje bez problému.
Babeta 210, ročník 1984, momentálně po GO motoru, takže zajíždím
Graun
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 41
Registrován: sob črc 24, 2010 11:49:08
Bydliště: Šenov u Nového Jičína

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod hercik » pon črc 26, 2010 13:21:47

Zdravím Vás,
já jsem tu krabičku rozřízl, abych se podíval dovnitř na tyristor a tranzistor s kondenzátorem,ale žádné hodnoty jednotlivých součástek jsem nenašel.Máte někdo s opravou zapalovací jednotky zkušenosti?nebo znáte hodnoty jednotlivých součástek?
dejte prosím vědět.Děkuji hercik.
hercik
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv črc 22, 2010 11:31:38

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod hercik » pon črc 26, 2010 13:25:05

Matrix píše:Kua herciku, co se tady pořád píše o "Citování" hm ??? Proč nedáš jen odpovědět ? Každej by snad z toho pochopil že odpovídáš na předchozí příspěvek.... :evil:

Osobně se Vám omlouvám.Dám si na to pozor, příště už se tak nestane.hercik
hercik
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv črc 22, 2010 11:31:38

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod butan » úte črc 27, 2010 10:00:51

hercik píše:Zdravím Vás,
já jsem tu krabičku rozřízl, abych se podíval dovnitř na tyristor a tranzistor s kondenzátorem,ale žádné hodnoty jednotlivých součástek jsem nenašel.



Nejdůležitější je kondík. ZVL do svých zapalování dávali svitkový kondík 8uF na 180V
Diodu jakoukoli se závěrným napětím 1000V, a tyristor se závěrem aspoň 600V.

Jaké zapalování jsi kuchnul, nejsou tam ještě nějaké odpory navíc? U současných zapalování se nevyvádí přímo G tytristoru, protože to odporuje zásadám pro návrh vozidlové elektroniky, neni to automotive.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod hercik » stř črc 28, 2010 8:06:31

Zdravím všechny,
tady "G"tyristoru vyvedeno bylo kuchnul jsem pravděpodobně ještě původní,protože nová krabička má již jiný tvar a má jednoduší uchycení"bez plechů".Vevnitř byl svitkový kondík,dioda a tyristor.Kolíky jsou uchyceny na pertinaksu a k nim jsou připájeny jednotlivé součástky a celé je to zalité v plastové hmotě.Někde jsem četl,že se ještě přidává nějaká cívka, ale nevím jaká a proč.Tady nebyla.Myslím,že to půjde opravit.Destička s kolíky mi zůstala,rovněž dioda, tak vyměním kondík s tyristorem a vyzkouším to.
hercik
hercik
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv črc 22, 2010 11:31:38

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod butan » stř črc 28, 2010 9:29:22

No tak to máš původní ZVL. Tam byl asi tyristor kt506, v malém válcovém pouzdře.
Tohle zapalování se dá rozebrat tak, že ho ohřeješ opalovací pistolí, a asfaltová hmota z něj steče.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod hercik » stř črc 28, 2010 13:09:12

Ještě k tomu tyristoru,jeden vývod jde přes diodu na kontakt"G" a další dva jdou na kontakty" I" a "1".Vím,že tyristor má vývody označené,to bych někde našel,ale vzhledem,že se mi utrhaly tak nevím,který vývod na který kontakt připojit.Jestli to výš tam mi to prosím tě napiš.díky hercik.
hercik
Začátečník...
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv črc 22, 2010 11:31:38

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod butan » stř črc 28, 2010 14:34:41

Na G zapalování jde přeas diodu A tyristoru.
G tyristoru jde na I zapalování
K tyristoru jde na 1
Starec sem kdysi posílal schéma zapojení, zkus si ho najít
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod blevil » pon čer 16, 2014 12:52:45

Zdravím přiživím se na vlákně...
potřebuju vyřešit problém v zapalování, uvádím: naměřeno (jaká má být dle návodu)

indučka/zapal.cívka: mezi kontakty 1 a 15 = 1,5 ohmů (má být do 0,8)
mezi kontakty 15 a vysokonapěť. = 6380 (okolo 6000)

inpulzní cívka (žlutá) od I + blok motoru: 15,6 (17+-1)
zapalovací/napájecí cívka (červený) od G + blok motoru: 218 (220 +/-10)

spínací jednotka - tyristor "1 a I": 664 i při změně polarity stejné 664 (60 až 400 ohmů, rozdílné při změně polarity)

takže tyristor určitě na výměnu a co ta indučka 1,5 ohm mezi 1 a 15??? a impulzní cívka taky není v rozmezí co vše vyměnit? Meřil jsem kvalitním digi multimetrem...

Jinak k popsání problému: Bábu jsem zprovoznil po deseti letech stání, v pohodě najel cca 500km poslední cestu ale začla vynechávat, až přestala jet úplně, po vychladnutí chvíli v pohodě, pak chcípla a neneskočila...nechal jsem vychladnout druhý den dal novou svíci, zas úplně v pohodě cca 1km do zahřádí a pak opět zdechla a opět už nenaskočila...a obě svíce jsou zničené...takže pálí svíce a po zahřátí je problém...
Díky moc za rady
blevil
Právě začínám...
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon čer 16, 2014 2:32:05

Re: Diagnostika babeta 210

Příspěvekod ridchey » pon čer 16, 2014 13:50:02

jeste bych vyzkousel nahřát jak statorovy drzak s impulznim polem , tak i indukcku a pak je znovu zmerit
treba se podari odhalit ktery z tech dvou to je.
nejlepsi je ovsem vymenny system,pokud mas nekde v dosahu jiny funkcni stroj na zkouseni
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků