Cau lidi,
nechci zakladat nove vlakno tak to napisu sem.
O babettackym karbecu se mi uz zda

.
Muj problem spociva, dle meho nazoru v bohate smesi. Par faktu. Babetta 210. Motor po castecnem GO (loziska, gufera, krouzky), jinak vse prvovyroba (1984) ram po kompletnim GO (demontaz do sroubku, opiskovani, lak, brzdy, vypaleni vyfuku, zkracene koleno, atd.) - proste zajizdim novy stroj, co se ramu tyce.
Vse je supr, az na smes. Karburator rozebran, vyvaren v octu, trysky medenou licnou protazeny, vse profouknuto kompresorem, novy jehlovy ventil, nastaveni hladiny dle vyrobce.
Tak at k problemu. Babetta startuje na prvni nakopnuti. Akceleruje, radi, vse v poradku. Pokud ale dosahuji rychlosti okolo 35 km/hod (rovina nebo mirne klesani), motor se zacina dusit. Nepravidelne. Jakoby pocukava. Do kopce tahne pekne - vetsinou si drzi rychlost okolo 25 km/hod. Pokud jedu z prudsiho kopce a uzavru karburator povolenim plynove rukojeti, tak pod kopcem, pokud chci akcelerovat trva nekolik sekud pri plnem plynu, nez motor zacne tahnout.
Takze svicka ven - cerna jak bota, mokra. Fajn, uberu na smesi, rikam si.
Otocil jsem regulacnim sroubem bohatosti snad o 5 otacek od dorazu, stale stejny stav svicky. Znova prekontrolavani vysky hladiny - ta byla v poradku. Jehla na druhem zarezu zhora. Trysky origo 63, 35.
Napadla mne uz jen moznost zkontrolovat ten karburator pomoci pripravku z plexi. Nevim, zda-li jde koupit. Klidne si jej udelam. Jenze ten vykres je dost zavadejici. viz
http://mylms.ic.cz/images/babetta/karbec2-3.jpg (autor mi snad promine kopirovani). Podle nakresu by se totiz jednalo o dva rozdilne kusy. Nejak jsem ten postup mereni nepochopil.
Jina moznost, nez ze je v tom karbecu neco spatne me uz nenapada. Takhle by se to dalo zkontrolovat presne. Mate s tim nekdo zkusenost?
Jeste me napadlo dat jehlu na posledni zarez (prvni shora), tim bych taky smes ochudil, ale pouze nepatrne.
Jinak je mi divne, ze po zaparkovani benzin z karburatoru nevyteka, pokud ale motor vychladne, je pod mopedem louzicka. Dokonce ikdyz je zavren palivovy ventil. Asi se nak vyrovnaji tlaky, ci co a neco z karburatoru vytece, ale kudy. Nevim.
Spotreba je udesna, okolo 3 litru na 100km.
Zkuste na neco prijit. Opravdu mne napada uz nic jineho, nez to plexi.
Diky vsem za smysluplne rady.
P.S. Zapomel jsem doplnit, ze jsem jeste uvazoval ochybe v zapalovani - ze by vynechavalo. Tak jsem si vyrobil vlastni tyristorovou jednotku (KY132/1000, tic106n, svitek 8microF/250v - vse zalito v dentacrylu). Bohuzel vysledek stejny. Takze zapalovanim to nejspis nebude.