B 210 r.v. 1986

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

B 210 r.v. 1986

Příspěvekod mazby65 » pát srp 13, 2010 19:46:27

Když jsem ji před 15 roky na inzerát koupil, měla najeto 4500 km, dnes jsem završil 25 000 km.
Jezdím hlavně na delší výlety, 50 až 250 km za den. Jednou za rok vícedenní akci cca 300 až 800 km.
Proto jsem si Babettu postupně upravil k obrazu svému (i když oficiální technickou kontrolou - pokud
někdy bude povinná - by v tom případě asi neprošla).
Seznam provedených úprav:
1) Odstranění šlapadel a jejich nahrazení pevnými stupačkami, odstranění pomocného řetězu.
2) Vybavení motoru ručním startováním pomocí lanka.
3) Výstupní pastorek na převodovce nahrazen pastorkem s volnoběžkou (aby se při jízdě s kopce
nemusel držet motor pod plynem), počet zubů zvýšen na 16.
4) Zrušení automatického řazení - ovládání řadicích třecích čelistí jsem vyvedl na páčku, která se ovládá
patou levé nohy. Stiskem páky se zařadí 1. stupeň, jejím uvolněním pak 2. stupeň.
5) Rukojeť plynu jsem rozdělil na 2 části - pevnou a otočnou. Dlaň spojuje obě části, takže při jízdě
přes nerovnosti nedochází ke kolísání otáček motoru.
6) Z plechu a kulatiny jsem svařil uzamykatelnou bednu. Je přišroubovaná přes konzolky na rám,
zevnitř vylepená gumou a měkkým potahem a je deštivzdorná.
7) Integrovaný držák přilby. Uzamkne se současně se zamknutím řízení.
8) Držák na pikslu s olejem do motoru - pod sedadlem.
9) Cyklocomputer místo původního tachometru
10) Přední halogenová žárovka 12V/20W místo původní. Cívky alternátoru jsou původní, zmenšením
proudového odběru žárovek se napětí samo zvýší, a to tak, že je lze i stabilizovat regulátorem.
Žárovku výhledově nahradím LED SSC P7.
11) Vyvedení odfuku z převodovky mimo dosah motoru - sníží se znečistění povrchu motoru.
12) Dětská trumpetka místo trapného zvonku na kolo.
13) Vzadu držák na skládací koloběžku. Při výhledu na delší pěší tůru si ji s sebou někdy vezu.

Při jízdě "kochací" rychlostí 30 až 35 km/h má spotřebu 1,5 l/100 km, při 40 až 45 km/h pak
1,8 l.
Max. rychlost, kterou jí dovolím, je 60 km/h - ale to jenom zcela výjimečně někdy při jízdě po Brně,
aby mě nesmetla předjíždějící auta.

Pokud bude zájem, přidám detailnější fotky.
Přílohy
IMG_5299.JPG
IMG_5299.JPG (185.28 KiB) Zobrazeno 16012 krát
IMG_5263.JPG
IMG_5263.JPG (145.66 KiB) Zobrazeno 16012 krát
DSCF5463.JPG
DSCF5463.JPG (252.32 KiB) Zobrazeno 16012 krát
mazby65
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 26
Registrován: pát srp 13, 2010 14:05:45

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod Angelo » pát srp 13, 2010 22:23:06

Zdar, vítej ve fóru, máš paradní Babettu, je vidět, že jsi si s ní vyhrál. Moc se mi líbí ten odpojovač motoru při jízdě z kopce a na tu manuální převodovku fakt čumim. Určitě sem přidej ještě nějaké to detailnější foto. Dávám za 1*
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod martin110r » pát srp 13, 2010 22:50:06

Jednu diodu SSC P7 aj s optikou mám. Ak chceš môžeme sa dohodnúť. Nikdy nepoužité.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod butan » sob srp 14, 2010 8:39:26

Pěkné úpravy Mazby! Tu volnoběžku bych hned koupil, já se soustruhem neumím :-(
Mám pocit že u tebe je volnoběžka nutností, bez ní by ten řadící mechanizmus byl při brzdění motorem asi nadměrně namáhán?
Nožičkovou halogenku 20W mám na babettě taky, jak ji fixuješ proti vypadnutí? Já na ní mám drátěný košíček.
A spojka pro ruční startér vypadá zvláštně, jedna západka nahoře, druhá dole, to je asi jen teď, v demontovaném stavu?
Zdravím,
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod Mitch72 » sob srp 14, 2010 11:50:59

Super babettka,chválím.Máš to všechno dobře vychytané.Takže za jedna :D .Ať Ti slouží.
Babetta je nejmazanější stroj:-).
Babetta M210
Babetta 207
Mitch72
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 178
Registrován: stř kvě 26, 2010 8:34:51
Bydliště: Uherský Brod

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod mazby65 » sob srp 14, 2010 19:18:12

Zdravím,
napřed byla volnoběžka (kvůli snížení spotřeby) a až potom nožní řazení, protože se mě nelíbila
nestabilita nastavení automatiky. Mechanismus řazení je stejný jako byl původně, jenom jsou
otočeny pružiny, takže v klidu jsou čelisti v záběru. Pokud chci zařadit 1. stupeň, pomocí vidličky
se přes pomocné ložisko a svěrací páčky obě čelisti stáhnou k sobě a přestanou zabírat do bubnu.
Západka pro startování je funkční jen jedna - v klidu zapadá do ozubu na cívce startovacího
lanka, po rozběhnutí motoru se odstředivou silou vypne. Při zastavení motoru se klikový hřídel
někdy pootočí o dost velký úhel zpět a při použití 2 západek do jedné z nich narazil. Proto jsem
druhou západku vyřadil z činnosti a slouží teď jen jako vyvažovací.
SSC P7 už mám, ale chtěl bych použít stávající reflektor, aby to nebudilo zbytečně pozornost při
případné silniční kontrole.
Přílohy
IMG_5250.JPG
IMG_5250.JPG (130.96 KiB) Zobrazeno 15981 krát
DSCF0736.JPG
DSCF0736.JPG (133.99 KiB) Zobrazeno 15981 krát
DSCF0735.JPG
DSCF0735.JPG (147.14 KiB) Zobrazeno 15981 krát
mazby65
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 26
Registrován: pát srp 13, 2010 14:05:45

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod PetrT30 » sob srp 14, 2010 19:25:34

Gratuluji k šikovnosti.
Moc pěkné a smysluplné úpravy.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod Angelo » sob srp 14, 2010 20:21:49

Mě pořád nedochází, jak jí startuješ? Kicpáku nemáš, šlapky nemáš, to jí musíš roztlačit?
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod PetrT30 » sob srp 14, 2010 20:38:58

...jako motorovku :D
download/file.php?id=536
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod Angelo » sob srp 14, 2010 22:26:19

Jo tak, už jsem pochopil. Já jsem si toho nevšiml.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod Mitch72 » ned srp 15, 2010 14:39:11

Super ta skříňka.Máš nějáký plánek na její výrobu?
Babetta je nejmazanější stroj:-).
Babetta M210
Babetta 207
Mitch72
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 178
Registrován: stř kvě 26, 2010 8:34:51
Bydliště: Uherský Brod

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod mazby65 » ned srp 15, 2010 21:29:45

To už je dobrých 12 let, vznikla bez plánku. Tak snad podle fotek.
mazby65
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 26
Registrován: pát srp 13, 2010 14:05:45

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod Bzuk » úte srp 17, 2010 1:02:48

Moc pěkný jsi fakt šikula umě za 1 :lol:
Uživatelský avatar
Bzuk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 07, 2009 12:29:00
Bydliště: Příšovice

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod butan » pon srp 23, 2010 12:12:29

mazby65 píše: jenom jsou otočeny pružiny, takže v klidu jsou čelisti v záběru.

Tomu nerozumím, řadící spojka žádné pružiny nemá? Pracuje jen s odstředivou silou, a proti je sílá odvozená od momentu zadního kola. No na fotce to není moc zřetelné, nenáš obráceně regulační unašeč?

Dík za fotky, chválím držák halogenky. Ostatní taky, ale tuhle fotku jsem si vlastně objednal :D
A kde máš vlákno žárovky oproti ohnisku paraboly, před ním ve směru jízdy? A clonku v reflektoru jsi nechal, nebo vyhodil?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: B 210 r.v. 1986

Příspěvekod mazby65 » ned srp 29, 2010 20:14:36

Spojka má pružiny, ale opačně - trvale dotlačují čelisti k bubnu.
Teprve při potřebě zařazení 1. stupně se pomocí dodatečně udělaného vypínání
oddálí od bubnu.
Regulační unašeč je opačně - trvale tlačí na čepy čelistí.
Vlákno je v takové poloze, aby osvětlená plocha vypadala "přiměřeně".
Clonku jsem vyhodil - jezdím hlavně ve dne a potřebuji být viděn.
mazby65
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 26
Registrován: pát srp 13, 2010 14:05:45

Další

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků