od milda » stř říj 13, 2010 14:45:35
Typ 215 je takový hybrid odvozený od dvourychlostní 210, v převodovce není vůbec nic, pouze jí prochází výstupní hřídel která je samozřejmě uložená v ložiskách. Ty se před složením polobloků namažou tukem, a žádný olej se tam neleje. Nevím v kterém roce ji začali vyrábět, důvodem byly zřejmě nižší výrobní náklady (mohla být o něco levnější než 210), a taky asi byla vzhledem k velmi zjednodušené konstrukci méně náchylná k poruchám. Ale určitě je líná při rozjezdu, hlavně pokud je obsazená těžší váhou a naprosto nevhodná do kopcovitého terénu. Předělat na 210 se dá, ale nevyplatí se to.
Před chvíli mi přišla SZ od Neeo, kde má nafocenou spojku své 215, a ptá se jestli je to opravdu 215, když tam olej normálně má. Na fotce je krásně vidět buben navařený na výstupní hřídeli, takže 215 to je. Pokud jde o ten olej, já osobně jsem viděl rozebranou 215 právě bez vyvrtaných otvorů na olej a ložiska byla namazaná tukem. Tím ale nevylučuji že se vyráběly i jiné s klasickou olejovou náplní. V podstatě je to jedno, ale pokud by v takové babettě byla nižší hladina oleje, je riziko že ložiska nebudou mazaná, protože chybí ozubená kola, která jinak olej roztřikují po celém vnitřním prostoru skříně.