Chladíme motory

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re:

Příspěvekod xingisx » ned srp 02, 2009 10:40:00

LADAIII píše:Jen podotykam ze chlazeni motoru vyrazne pomuze kdyz mate zebra chladice cista a ne zasrana od oleje, prachu apod..


S tím souhlasím. Dokonce jsem dělal test a rozdíl je poznat velice znatelně. Babetta je stavěná na nějaké zahřívání a chlazení které má z výroby je dostatečné i pro náročné uživatele. Pro správnou funkci je však důležité dodržovat čistotu. Jezdím velice náročný terén a nikdy jsem s chlazením provlém neměl.
Jezdit bezpečně, rychle a zadarmo ;-)
xingisx
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 39
Registrován: sob srp 01, 2009 15:03:02

Re: Re:

Příspěvekod avar » pát srp 07, 2009 11:33:34

xingisx píše:
LADAIII píše:Jen podotykam ze chlazeni motoru vyrazne pomuze kdyz mate zebra chladice cista a ne zasrana od oleje, prachu apod..


S tím souhlasím. Dokonce jsem dělal test a rozdíl je poznat velice znatelně. Babetta je stavěná na nějaké zahřívání a chlazení které má z výroby je dostatečné i pro náročné uživatele. Pro správnou funkci je však důležité dodržovat čistotu. Jezdím velice náročný terén a nikdy jsem s chlazením provlém neměl.


chlapci to by ste mali vysvetlit vsetkym tym co uz babetu zadreli a pridreli. najlepsie by to bolo vysvetlovat v dobe ked sa to stalo. tu odpoved by som si celkom rad vypocul.
je pravda ze B210 ma uz rebra o dost vacsie a chladenie ucinnejsie. zeby to bolo tym ze aj B 207 ako pisete: je stavěná na nějaké zahřívání a chlazení které má z výroby je dostatečné i pro náročné uživatele, alebo preto ze casy sa menia a je v poriadku priznat co cas ukazal, ze sa niekto pri konstruovani motora predsa len mozno obcas trocha sekol. nik nie je neomylny, ani konstrukteri babetty
babetta motor bol stavany pre urcity typ prevadzky, tak aby splnil urcite poziadavky na spotrebu, hlucnost, zivotnost, atd., aby sa zmestil do urcitej ceny, bol vhodny pre velkoseriovu vyroby vtedajsej doby a bohvienaco este musel byt brany zretel. a to nemusi kazdemu vyhovovat.
z vlastnej skusenosti mozem povedat ze je na tychto motoroch co dorabat a upravovat ak chceme vyuzit potencial, ktory tento motor ma a odstranit hoci aj len veci, ktore su na nom od vyroby odflaknute, ci nedotiahnute do konca. a tym nemam este na mysli nejake speci upravy ci ladenie pre zvysenie vykonu....
to ze pre niekoho je chladenie tohto motora dostatocne znamena len to, ze je to pren dostatocne. nic viac. co staci jednemu, nemusi stacit inemu. mozno pouziva babcu v inom rezime, v inych podmienkach, inak ju zatazuje a pod.
z vlastnej skusenosti viem ze existuju aj omnoho horsie podmienky pre tepelne namahanie vzduchom chladeneho dvojtaktu ako je kopcovity teren. cistota rebier je samozrejmy predpoklad. dost pomoze aj dekarbonizacia spalovacieho priestoru, ci vhodne volena sviecka.... ale ak ideme plne nalozeni vo vyse 30 stupnovych horucavach v prehustenej mestskej premavke slimacim tempom, kde kazdych par metrov stojime, alebo sa vlecieme podobne nalozeni nekonecnou madarskou, alebo hoci aj slovenskou rovinou kilometre s vetrom v chrbte... no privitali by sme kazdy milimetrik o ktory by boli chladiace rebra vacsie. ...a radsej ani nebudem spominat vsetkych tych bohov na adresu ludi, ktori su presvedceni ze vyrobca dal nasmu motoru dostatocne chladenie. ked zacujeme ze sa nam od valca zacina ozyvat znamy zvonivy zvuk
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Aaron » stř dub 28, 2010 11:23:19

Nápad se směrováním vzduchu pro chlazení válce se mi líbí.Hliníkové plechy na usměrnění vzduchu
bych raději nepoužil(nebezpečí ůrazu),lepší použít plastové naběráky vzduchu.
Aaron
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob dub 03, 2010 13:52:16
Bydliště: H.K.

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Bzuk » pon črc 26, 2010 12:53:58

[img]<script%20src='http://img294.imageshack.us/shareable/?i=snmek381.jpg&p=tl'%20type='text/javascript'></script><noscript>[IMG]http://a.imageshack.us/img294/7255/snmek381.jpg[/img]</noscript>[/img][img]<script%20src='http://img714.imageshack.us/shareable/?i=snmek369.jpg&p=tl'%20type='text/javascript'></script><noscript>[IMG]http://a.imageshack.us/img714/8507/snmek369.jpg[/img]</noscript>[/img]


Já sem to zkusil takhle přidal sem tam přídavný chladič ze starého monitoru popravdě můžu říct ze jeto do cela dobrý zlepšení, Bába se zase tak nepřehřívá a můžu jet i větší dálky bez pauzy, třeba před tím sem jel kolem 15km a dělal sem raději pauzu tak na patnáct minut a teď bez problémů jedu kolem 30km a pak teprve dělám pauzu.
Tak pětkrát do roka jezdím do na chalupu krerá je daleko 75km a dělám jenom dvě pauzy, ale stejně přemýšlím o tom jak udělat nějaký lapač vzduchu přímo na hlavu. :lol:
Uživatelský avatar
Bzuk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 07, 2009 12:29:00
Bydliště: Příšovice

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Ajo » pon črc 26, 2010 16:15:54

myslíš niečo takéto?
200801011747061.jpg
200801011747061.jpg (27.04 KiB) Zobrazeno 13608 krát
to nie je na mojej babette akurát som našiel fotku v pc
3x Babetta 210
ČZ 250/455
Jawa 350/362 CALIFORNIAN-OILMASTER
Jawa 350/640
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Bzuk » úte črc 27, 2010 11:14:48

Jo přesně tak akorát bych to chtěl udělat z nějakého odolného plastu aby to alespoň trošku vypadalo. Včera sem se byl s kámošem projet na Bábě a najeli jsme okolo 80km je fakt že se není čemu divit že se to bábě nelíbilo není na takovou zátěž stavěná, ale ať mi nikdo neříká že by takováhle blbost nepomohla, podle mě to musí být o dost lepší.
Já už nějaký nápad mam jak by to asi mělo vypadat tak až to bude hotový tak dám foto :mrgreen:
Uživatelský avatar
Bzuk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 07, 2009 12:29:00
Bydliště: Příšovice

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Ajo » úte črc 27, 2010 12:27:51

alebo z nerez plechu alebo hliníkového a potom ho vyleštiť :D
3x Babetta 210
ČZ 250/455
Jawa 350/362 CALIFORNIAN-OILMASTER
Jawa 350/640
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Bzuk » stř srp 04, 2010 15:08:38

Kód: Vybrat vše
http://a.imageshack.us/img291/1462/snmek008y.jpg


Tak sem se nechal inspirovat tak snad to pomůže, ale raději sem to udělal sundavací kvůli tomu až budu jezdit v zimě tak aby to zase nechladilo moc :mrgreen:
Uživatelský avatar
Bzuk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 07, 2009 12:29:00
Bydliště: Příšovice

Re: Chladíme motory

Příspěvekod milda » čtv srp 05, 2010 6:40:21

Nepadají ti ty plechy náporem vzduchu a vibracemi motoru? Máš je na hlavě něčím zajištěné nebo jen tak nasazené ?
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Bzuk » čtv srp 05, 2010 9:16:09

Ne nepadají ze spoda sem to provrtal a dal sem tak šroubek s perkovou podloškou, v čéra sem to byl projet a je to o dost lepší, příští měsíc si koupím ještě teploměr a přidělám ho někam k válci a s kusým pojez se sundanými a nandanými plechy a sem docela zvědavý jaký bude teplotní rozdíl. :D
Uživatelský avatar
Bzuk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 07, 2009 12:29:00
Bydliště: Příšovice

Re: Chladíme motory

Příspěvekod rosacz » čtv srp 05, 2010 13:57:58

docela staci kdyz je chladic cisty a pouzivate kvalitni olej.treba nejaky divinol.to staci uplne bohate.este se mi nestalo ze by se babetta nejak prehrala a to mam 228
babetta 228.1973 najeto spoustu kilometru.od vyroby furt v provozu.nekolik oprav ma za sebou.
rosacz
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 16
Registrován: čtv srp 05, 2010 10:00:08

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Matrix » pon srp 09, 2010 0:33:57

Taky by mě zajímalo podle čeho usuzuješ že je to s tím chladičem lepší ????
Babeta 210/000, r.v. 1988, najeto 22.500 km, S91+Stihl HP Ultra (zelený) 1:50
Uživatelský avatar
Matrix
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon črc 06, 2009 17:42:11
Bydliště: Hradec Králové

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Bzuk » stř srp 11, 2010 12:46:40

Tak ty plechy sou jasný to je k usměrnění proudu vzduchu a to přidané žebrování, co si aspoň myslím já tak jeto zase o něco víc materiálu k odběru tepla právě proto ještě čekám až my pošlou ten teploměr a že to zkusím všechno sundat a pojedu 15 km a potom to zase nandám a ujedu zase 15 km a sem docela zvědavý jaký bude teplotní rozdíl
Uživatelský avatar
Bzuk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 07, 2009 12:29:00
Bydliště: Příšovice

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Bzuk » stř srp 11, 2010 12:52:21

Kdyby náhodou si někdo chtěl udělat usměrnění vzduchu k chladiči , z plechu nebo i plastu tak sem to nakreslil jak to má vypadat ať to nemusíte už měřit je to nachlup přený přesně podle toho jsem si to taky dělal

Obrázek
Uživatelský avatar
Bzuk
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 137
Registrován: ned čer 07, 2009 12:29:00
Bydliště: Příšovice

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Jojo.Sitko » ned pro 19, 2010 14:40:39

Zdar, docela mě zajima ten teplotni rozdil, už si to měřil?
Jojo.Sitko
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: úte lis 09, 2010 20:38:47

PředchozíDalší

Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků