lakování

Rám, vidle, řetěz, gumy, úpravy, lak...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

lakování

Příspěvekod martanas13 » ned led 23, 2011 0:57:54

Zdravím,
potřeboval bych radu ohledně lakování, vím že se tu již něco podobného řešilo, ale nenašel jsem vše. Co se týče barav, je mi jasné, že musím dát základ, plnič,vrchní barva, vyleštit a poté lak, ale netuším, kolik musím kopit jednotlivých barev, proto bych potřeboval radu od někoho kdo to již někdy dělal.
Bohužel nemám kompresor, ani pistoli, proto by mě ještě zajímalo jestly by se dalo dosáhnout podobného efektu i s lakem ze spreje, pokud ano tak jakou značku by jte doporučili??
Stejně se však budu snažit sehnat někoho, kdo kompresor má. Lakování ze spreje je až krajní možnost, proto potřebuji vědět, kolik je potřeba toho autolaku.

Moje první lakování dopadlo špatně, bylo to dělané narychlo aby babeta vypadala alespon trochu k světu.(bez základu na starý lak) po polití nádrže benzínem lak stekl) ted to již nechci odfláknot.
Takže budu vděčný za všechny rady Zkušenějších. :) :)
martanas13
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 11, 2010 16:08:45

Re: lakování

Příspěvekod martin110r » ned led 23, 2011 18:52:42

Farby v spreji = najväčší sajrajt vhodný akurát tak pre sprejerov.

Ja som v lete renovoval Babettu.
-Plechárinu obrúsil až na čistý plech. Následne som si do postrekovača (taký záhradnícky s pumpičkou) nalial technický benzín a ním "poumýval" celú Babettu. Tým som si podklad odmastil.
-Prišla na rad základovka.
-Základovku veľmi jemne pod vodou prebrúsil šmirglom zrnitosti cca 1 000 - 1 500.
-Strekol som to akrylátovým tmelom v spreji. Po zaschnutí opäť jemne prebrúsil pod vodou. Zrnitosť bola myslím 1 500.
-Prišiel na rad plnič v spreji, ktorý po zaschnutí prebrúsil pod vodou myslím zrnitosťou 2 500.
-Na rad prišla vrchná vrstva - farba v spreji. Zo začiatku nádhera, no po 10 minútach mi začala leptať vrstvy pod ňou. Celé sa to zdrclo, zvrásnilo. Fuj, hnus.

Takže som počkal kým to uschne. Jemným šmirglom to prebrúsil, aby som odstránil ten zvrásnený povrch a odniesol to lakerníkovi, ktorý mi nastriekal vrchnú farbu. Je to dvojzložková farba (farba+tužidlo) ako sa používa na autá. Výsledok je vynikajúci. Farba je odolná voči oklepaniu. No skrátka ako na aute, tiež vydrží dosť veľa. Farbu v spreji pri trochce šťastia poutieraš handrou.

Takže ak ti môžem poradiť - pokiaľ chceš, aby nový lak plnil aj estetickú funkciu, nie iba ochranu plechov pred koróziou, tak jednoznačne zveriť prácu lakerníkovi. Tie peniaze, ktoré lakerníkovi dáš stoja za výsledný efekt.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: lakování

Příspěvekod martanas13 » ned led 23, 2011 22:24:20

martin110r // plně s tobou souhlasím, ale babča je můj koníček, mám ji rád díky její jednoduchosti. A Hlavně proto mě potěší o moc víc práce kterou si na ní udělám sám, než kterou mi udělá někdo jiný, přestože výsledek nebude tak dokonalý jako od profesionála.
martanas13
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 11, 2010 16:08:45

Re: lakování

Příspěvekod kubo HC » ned led 23, 2011 23:19:07

z lakmi vo speri mám svoje skúsenosti avšak môžem povedať že viem snimi dobre lakovať možno aj preto že používam stále jednu značku, v dohladnej dobre sa chystám tiež lakovať avšak to budem robiť takým spôsobom že kúpim farbu na výfuky tu vypalovaciu babettu obrúsim na holý kov a streknem tou farbou a dám vypáliť známemu do pece plecharinu chcem mať matnú čiernu aby mi to ladilo z prilbou a rám taka nejaká tmavá šedá taká skôr grafitová farba :twisted:
tu nájdete info o mojej babče čo sa týka ladeného výfuku, motora, fotiek a podobne http://www.speaker.cz/motoboard_305/viewtopic.php?f=18&t=1350&p=14722#p14722 PREDANÁ do Rumanovej blízko Hlohovca
Uživatelský avatar
kubo HC
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 267
Registrován: úte pro 21, 2010 18:28:36
Bydliště: Hlohovec

Re: lakování

Příspěvekod Duro » pon led 24, 2011 15:15:15

martin110r: Neviem, ci tam nenastal konflikt v rozpustadlach, ktore boli pouzite vo farbe v speji a v podkladovych vrstvach. Taketo nieco sa stava, ked to nemas odskusane, ale to asi poznas.

Ja som to uz tiez kedysi zazil. Napriklad nitroriedidlo C-6000 /aceton/ je svina! Nalepta vsetko /aj dobre preschnute podklady inych typov/. Treba to mat skutocne dobre preverene :!:
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Re: lakování

Příspěvekod martin110r » pon led 24, 2011 18:45:23

No fakt je, že ten sprej, ktorý som mal ako vrchnú farbu dosť smrdel po acetóne. Tiež ma napadlo, že si ten acetón nesadol s podkladmi. Od tej doby si od striekania dávam pokoj. Ako viem si na Babette a na aute spraviť veľa vecí či už po stránke motorickej, alebo elektrickej ale do striekania sa už púšťať nebudem.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: lakování

Příspěvekod PetrT30 » ned dub 10, 2011 19:23:54

postupuji takto:
1) všechny díly co chci lakovat nechávám opískovat až na kov (celá babetta 500kč bez dokladu)
2) vyklepat, porovnat, povařit díly
3) vše odmastit (Porta nebo tech. benzín atd.)
4) stříknout plničem a po zaschnutí přejet smirkem (zr. 600 a pak 1000) pod vodou (350kč)
5) opět odmastit
6) stříknout dvojsložkovou akrylátovou barvou. (0,5L do 1000 kč) Vyhnout se sprejům apod. náhražkám kvalitního laku!

Za výstup na kompresoru použít odlučovač vlhkosti!!!
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: lakování

Příspěvekod Angelo » pon črc 04, 2011 22:41:35

Zdravím, chtěl bych se zeptat, kolik budu cca potřebovat litrů barvy a plniče na celou B210? Bude to syntetická barva a budu stříkat stříkací pistolí na kompresor. Mockrát díky.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: lakování

Příspěvekod martin110r » pon črc 04, 2011 23:29:40

Litrov? Ja som si kúpil asi tri deci, a ešte mi aspoň jedno deci zvýšilo. Keď to spočítaš dokopy, tak celá Babetta nemá snaď ani meter štvorcový. To sú všetko malé plochy.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: lakování

Příspěvekod Angelo » úte črc 05, 2011 21:44:11

OK :) No bude to moje první dílo, tak jsem nevěděl, jak je s tou stříkací pistolí, koilk vyletí do vzduchu a kolik zbyde na plechu :D. Jinak díky.
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: lakování

Příspěvekod martin110r » úte črc 05, 2011 22:11:09

No fakt je, že to striekal profík. Keby som to striekal ja, teda začiatočník tak by mi možno aj pol litra bolo málo :lol: . Neviem no.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: lakování

Příspěvekod Angelo » úte črc 05, 2011 22:28:16

OK :) Kdyžtak dokoupim
Černá Babetta 210/100, rv.1991, max 55km/h, po výbrusu -> konečně zajeto :)
Ať vám to jezdí!
Uživatelský avatar
Angelo
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 843
Registrován: pát srp 21, 2009 17:15:52
Bydliště: Beroun

Re: lakování

Příspěvekod Davyt » stř kvě 08, 2019 20:51:08

Nezkoušel někdo polepit nádrž a blatníky na babettu fólií? Potřebuji dát svůj stroj do esteticky přijatelného stavu, ale s lakováním nemám vůbec žádné zkušennosti, ani vybyvení. Stříkat sprejem určitě nechci, stačilo mi, když jsem si stříkal jízdní kolo... Napadlo mě použít fólii, číňan je nabízí docela levně a v různých dekorech. Kvalita asi nebude valná, ale na občasné vyjetí a následné zagarážování by to chvilku mohlo vydržet, ne?
Díky
Davyt
Pokročilejší...
 
Příspěvky: 15
Registrován: pon kvě 06, 2019 16:13:30

Re: lakování

Příspěvekod PetrT30 » sob kvě 18, 2019 0:59:21

to nevydrží. A už vůbec ne na nádrži, kde ať chceš nebo ne, tak se k lepidlu prostě nějaký ten benzín časem dostane a začne se to odlepovat.
- B@BeTT@ 210 moje
- B@BeTT@ 207/500 moje =prodaná=
- B@BeTT@ 210 renovace
- B@BeTT@ 207/300 renovace
Uživatelský avatar
PetrT30
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1186
Registrován: stř říj 29, 2008 20:21:41

Re: lakování

Příspěvekod RomanR » sob čer 26, 2021 12:06:27

Jedna možnost je drahý lakýrník v lakovně
Druhá možnost - samodoma:
Pokud původní nátěr je porušen, pak opískovat na plech, základovku epoxidovou dvousložkovou S 2300 - dva nátěry (nejmenší balení cca. 270,-Kč vydatnost 10 až 15 m2 v jedné vrstvě), takže na celou Babettu a ještě zbude. Pokud podklad drží a je neporušen, Obrousit velmi jemným smirkem pod vodou, následujícím způsobem. Smirek určený k broušení pod vodou omotáme kolem nějaké tvrdé pěny, např polystyrénu tak, aby padl do ruky a brousil rovnou plochou. Pak namočíme a přejedeme s ním přes mýdlo. Pak jedním stejným směrem hladíme a současně i mydlíme starý povrch barvy. Odstraňujeme tím lesklý a zoxidovaný povrch staré barvy a současně mýdlo odmašťuje a čistí. Po chvíli opláchneme broušený povrch vodou (ideálně vlažnou, aby nám nezkřehly ruce), smirek opět propláchneme, znovu namydlíme a pokračujeme opakovaně, dokud z jemně broušeného povrchu starého nátěru neodstraníme lesklý povrch. Celou dobu brousíme jen jedním směrem do matu. Pak drobné brusivo s mýdlem smyjeme, necháme povrch oschnout a naneseme válečkem či stříkací pistolí základovou dvousložkovou barvu S 2300 (dle návodu na obalu) v jedné až dvou vrstvách. Tato základovka se vyrábí ve dvou odstínech. V šedé (neutrální podkladová barva) a hnědočervené. Má silnou krycí schopnost, dobře se rozlévá a nestéká. Vrchní barva pro daný účel je asi nejlepší dvousložková polyuretanová, lesklá. Odolává UV záření i benzínu. Navzájem na sobě tyto barvy dobře drží. Zadejte si do googlu vrchní polyuretanová barva a najdete obrovskou nabídku od různých výrobců a prodejců. Nejmenší balení bývá 1,1, příp. 1.3 litru. Celkové náklady za materiál kolem 1 000,-Kč plus vaše práce. Při dostatečné pečlivosti bude Babča jako nová.
PS: Kompresor se stříkací pistolí lze půjčit v půjčovnách nářadí, nebo od kamaráda, je-li jaký.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45


Zpět na Pojezd

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron