>Lubor Pro zajímavost-měl jsem kdysi Mz 251 ETZ; nastal podobný problém s vynecháváním, zjistil jsem že na vině bude snímač otáček na klikovce páč to pálilo ve špatný moment.origo díl nebyl tak jsem koupil za 2900kč kompletní zapalování VAPE (univerzál) ,problém se změnil na to že při zapnutých světlech a asi 4000ot/min to tarokovalo,prošel jsem a zkontroloval vše snad mimo ventilků na kolech,prozvonil vodiče,ptal jsem se v opravně motorek tam jen řekli jo to se blbě hledá taková porucha,pozval jsem auto elektrikáře který dělá pro zdejší autoservis-když jsem mu popsal závadu a řekl co všechno už jsem zkontroloval a vyměnil tak prohlásil "tak až zjistíš čím to bylo tak mi dej vědět taky by mě to zajímalo"

nakonec jsem dostal tip na chlapíka co zpravoval motorky tak jsem mu to odvezl,popsal vše-poruchu i provedené úkony; podařilo se mu to zpravit a říkal-díky tomu že má možnost si ve skladě půjčovat a popř. vracet díly ,tudíž do toho nesype love -pokus omyl,díky konzultaci s výrobcem VAPE a v neposlední řadě jak řekl spoustu kontrolních úkonů jsem mu ulehčil já; a teď to nejzajímavější -příčina: snímač otáček nového zapalování VAPE s označením SO1,vyměnil za snímač s označením SO3-proč? výrobce zapalka VAPE mu sdělil že toto dělá snad každá 3-4 MZta a je to způsobeno opačným navinutím statoru,proto snímač SO1 na něm blbnul a byl potřeba změnit na SO3!

Dobrá závada co? Kdo se s tím nesetkal nemá šanci na to přijít pokud není nějaký elektronický mág.To jsem uvedl jako takový ilustrační příklad jaký špeky se můžou vyskytnout na tak jednoduchých ale prokletých dvoutaktních strojích jako je Jawa a MZ,v živé paměti mám z mládí zoufalství když nám kývačky a panelky přestaly jet nebylo možno najít příčinu a druhej den to jelo a nikdo nevěděl proč-nevyzpytatelné stroje a přitom jednoduché.jak řekl kamoš který měl po převratu první v okolí japonce(Kawasaky500,před tím Jawa250) "teď teprve nemám obavy když někam jedu jestli se taky vrátím".Měl jsem hondu Dominátora,mám BMW Dakar 650 ale s něčím podobným jsem se na nich nesetkal a věřím nesetkám

Teď ta Babeta a to jsem ji dycky chválil jak je to bezproblémovej stroj když někteří říkaly co je to za ku.vy problémový

Na závěr jedna veselá příhoda z natáčení: v mládí když jsme se vrtali ve všem co mělo motor a schopnost nás někam dopravit jsme nemohli rozpohybovat kamošovýho pionýra kterýho před tím nějak zpravoval (něco na karbecu) honili jsme to,roztlačovali,seřizovali,jiskra dobrá ne a ne chytit,v poledne jsme odešli zmundaní beznadějí na oběd a když jsme se vrátili pak ke kamošovi do zahrady našli jsme tam ležet velké kladivo, a vedle pincka rozmlácenýho -ale na molekuly

to majitel znám tím že když mu něco nešlo rád "chytal nerva" jak sám říká,nešťastnýho fechtla takto rozebral

No když jsem se pak probíral pozůstalými fragmenty a přišlo mi do ruky to co bývalo hrdlem karburátoru,zjistil jsem že kamoš při prvotní opravě nevystřihl díru do těsnění mezi hrdlem a karbecem
