od Jenda » čtv kvě 03, 2007 22:58:14
Pochopil jsem to jako, že je v háji "cvrček" na náboji zadního kola, přes kterej běží malej řetěz k pedálům. Tedy pokud je špatnej, vyměnit. Zde ale pozor, na rozdíl od běžnejch cyklistickejch cvrčků /například je měly dámský kola Eska/ má tento levej závit. Na těle cvrčka jsou dvě díry, do nich vložíš vostrej průbojník a vyklepeš po směru hodinovejch ručiček. Asi to půjde ze začátku ztuha, ale jde to /většinou/. Novej se musí koupit v prodejně ND, nebo objednat. Cyklistický použít z 99% nejdou. Jsou většinou pravý, tento je levej. Spravovat to nemá cenu, proč vysvětlím níže. Až budeš mít novej, natři závit na náboji vazelínou a opatrně našroubuj,ale v obráceným smyslu. Pokud ti tam skočí opřes vint /závit má dost malý stoupání povolit většinou nejde, není za co vzít a povolování jde po volnoběžce/, tak vyklepnout jako ten starej, ale zde velmi s citem. Jakmile jej našroubuješ, netřeba jej utahovat, utáhne se při nejbližším nastartování sám.
Důrazné varování!! Tahle závada není z kategorie lehkých. Je velmi nebezpečná asi tak, jako prasknutí rámu. Vzhledem k tomu, že je tam poměrně pomalej převod, seknutí cvrčku při vyšší rychlosti může znamenat zlámaný obě nohy v kotníkách či holeních. Navíc tě to tutově vyhodí z motorky. Nemá cenu to pokoušet. Když jsem roce 1994 jel z Rychnova, zastavil sem u přejezdu a když šly šraňky nahoru, už jsem motorku nenašlápnul. Najednou to vodešlo a cvrček nezabíral dopředu ani dozadu, jen se to točilo. Okamžitě šel malej řetěz dolů, právě proto, co kdyby se to zčistajasna seklo. Roztlačil, naskočil a už jsem frčel domů. Novej sem musel objednávat, stál tehdy 90,- peněz. Dneska počítej klidně od dvou kil nahoru...