Ivo píše: přece to světlo lze seřídít jen pouhým sklopením, že ? nemáte ten reflektor moc horký po delší jízdě v noci ?
Clonka je to co dělá z dálkového světle tlumené. Velikost tepla uvolněného uvnitř reflektoru clonka naopak zvyšuje, zachytí část infračerveného záření které by jinak prošlo čelním sklem.
A jak že ta clonka funguje:
Zachytí celou polovinu světla které by reflektor mohl vyzářit, ale za odměnu dostaneš velice ostrý přechod, mezi světlem a stínem, reflektor promítá okraj clonky na silnici.
Úhlový rozdíl mezi světlem a tmou v tomto přechodu je několik stupňů, kdežto u kužele dálkového světla je ten přechod široký třeba 20stupňu. Pokud dálkové světlo skloníš tak aby neoslňovalo, plné osvětlení které je v jeho ose budeš mít tak 10m před sebou, to na bezpečnou jízdu není.
Lubor
PS ale já mám clonku taky vyndanou, po tmně nejezdím.
Ještě mně napadá, proč se v dílenské příručce nic nepíše o seřízení světlometu? Jen v Ďurkovičovi je o tom něco napsáno. Můj názor je že to nastavení podléhá nějaké směrnici ministerstva dopravy, nezáleží na názoru výrobce.