Chladíme motory

Vylepšení na elektrice, pojezdu a motoru, vzhledu a tunění...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Chladíme motory

Příspěvekod letave » čtv čer 02, 2011 19:35:00

Proč jsou dos velký a maj velkej prutok vzduchu na tnhle motor to bohatě stačí páč mi máme na choperu taky větrák orig. a ten má 300mm
letave
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: sob úno 19, 2011 19:20:35

Re: Chladíme motory

Příspěvekod camlik » čtv čer 02, 2011 19:39:24

Pokud máte babetku do rychla vyzkoušejte ty hliníkové "křidýlka" na které jsou i rozměry na tomhle vláknu překvapilo mě jak moc to snížilo teplotu doporučuju :)
camlik
Více pokročilejší...
 
Příspěvky: 25
Registrován: ned kvě 08, 2011 16:44:39

Re: Chladíme motory

Příspěvekod S0D4 » čtv čer 02, 2011 19:42:01

Jo, šlo by to, ale furt ti to bude žrát 3,5 W nehledě na fakt, že to nebude vhodný pro takový použití kdy je to vystaveno vnějším vlivům. Na tuning možná zajímavý, efektní, ale na svou babettu bych to nedal, to si radši těch 3,5W budu šětřit jinam :)
Já jsem elektrikář, ne automekánik, při psaní tady používám více logiky a selského rozumu než plnohodnotných znalostí, tak se moc nechytejte za hlavu :lol:
S0D4
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 40
Registrován: úte dub 12, 2011 20:41:51

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Fajn-Tom » čtv čer 02, 2011 19:47:06

letave píše:Proč jsou dos velký a maj velkej prutok vzduchu na tnhle motor to bohatě stačí páč mi máme na choperu taky větrák orig. a ten má 300mm

protože maj malý průtok vzduchu. Když je dáš před motor, tak ten větrák bude brzdit vzduch, který jde za jízdy na motor = zhorší to chlazení. Když ho dáš z boku, tak za jízdy ten proud vzduchu bude odkloněnej proudem vzduchu po směru jízdy = nic tím nezískáš. Zkus si někdy vzít větrák co se dává na motorky a tenhle z pc a porovnej jak který fouká a pak pochopíš.
Jedině když by jsi stál, ale to se motor z babetty uchladí sám, takže ani tam nevidim význam.
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Chladíme motory

Příspěvekod letave » čtv čer 02, 2011 20:39:11

No tak tam dát nějákj co se dává no motorky...
letave
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: sob úno 19, 2011 19:20:35

Re: Chladíme motory

Příspěvekod Fajn-Tom » čtv čer 02, 2011 21:50:13

letave píše:No tak tam dát nějákj co se dává no motorky...

a napájet ho budeš odkud? podle mě ventiláror na motorku bude mít příkon tak 20W
Uživatelský avatar
Fajn-Tom
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1039
Registrován: sob kvě 08, 2010 9:04:35

Re: Chladíme motory

Příspěvekod martin110r » čtv čer 02, 2011 22:58:39

Letave: Čo špekuluješ? Koľko si už na Babette najazdil? Koľkokrát si ju prehrial a zadrel? Myslíš že ten motor sa bez ventilátoru nedokáže uchladiť? Je konštruovaný na to, aby sa stíhal chladiť pri režime jazdy, na akú je stavaný.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Chladíme motory

Příspěvekod letave » pát čer 03, 2011 15:44:42

Já toto téme nazečal.
letave
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 47
Registrován: sob úno 19, 2011 19:20:35

Re: Chladíme motory

Příspěvekod pavelt74 » pon kvě 29, 2017 21:48:01

Zdravím,tak jsem také namontoval náfuky na hlavu a je to tedy znát. Ne že bych někdy Babettu uvařil,ale v kopci prostě vyvadla po ohřátí.Možná by to chtělo ještě pasivní fešný chladič přimontovat na spodek hlavy.Ještě jsem vyhodil tlumící gumy ze žeber (na foto ještě jsou).
Přílohy
upraveny_P6260008.JPG
upraveny_P6260008.JPG (182.52 KiB) Zobrazeno 8419 krát
upraveny_P6260010.JPG
upraveny_P6260010.JPG (146.06 KiB) Zobrazeno 8419 krát
upraveny_P6260011.JPG
upraveny_P6260011.JPG (180.37 KiB) Zobrazeno 8419 krát
pavelt74
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 119
Registrován: ned zář 22, 2013 7:35:53

Re: Chladíme motory

Příspěvekod pankac1985 » sob říj 13, 2018 21:07:25

pavelt74 píše:Zdravím,tak jsem také namontoval náfuky na hlavu a je to tedy znát. Ne že bych někdy Babettu uvařil,ale v kopci prostě vyvadla po ohřátí.Možná by to chtělo ještě pasivní fešný chladič přimontovat na spodek hlavy.Ještě jsem vyhodil tlumící gumy ze žeber (na foto ještě jsou).



Byl by nejaky planek na vyrobu? jako rozmery ?
210,121 najeto 12tis, loukote-slovenske, viz album

http://pankac1985.rajce.idnes.cz/Babetta_210_lux_Adrianka
pankac1985
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 143
Registrován: stř kvě 22, 2013 14:03:37
Bydliště: Příbram-dobříš

Re: Re:

Příspěvekod RomanR » ned pro 13, 2020 2:47:10

avar píše:
xingisx píše:
LADAIII píše:Jen podotykam ze chlazeni motoru vyrazne pomuze kdyz mate zebra chladice cista a ne zasrana od oleje, prachu apod..


S tím souhlasím. Dokonce jsem dělal test a rozdíl je poznat velice znatelně. Babetta je stavěná na nějaké zahřívání a chlazení které má z výroby je dostatečné i pro náročné uživatele. Pro správnou funkci je však důležité dodržovat čistotu. Jezdím velice náročný terén a nikdy jsem s chlazením provlém neměl.


chlapci to by ste mali vysvetlit vsetkym tym co uz babetu zadreli a pridreli. najlepsie by to bolo vysvetlovat v dobe ked sa to stalo. tu odpoved by som si celkom rad vypocul.
je pravda ze B210 ma uz rebra o dost vacsie a chladenie ucinnejsie. zeby to bolo tym ze aj B 207 ako pisete: je stavěná na nějaké zahřívání a chlazení které má z výroby je dostatečné i pro náročné uživatele, alebo preto ze casy sa menia a je v poriadku priznat co cas ukazal, ze sa niekto pri konstruovani motora predsa len mozno obcas trocha sekol. nik nie je neomylny, ani konstrukteri babetty
babetta motor bol stavany pre urcity typ prevadzky, tak aby splnil urcite poziadavky na spotrebu, hlucnost, zivotnost, atd., aby sa zmestil do urcitej ceny, bol vhodny pre velkoseriovu vyroby vtedajsej doby a bohvienaco este musel byt brany zretel. a to nemusi kazdemu vyhovovat.
z vlastnej skusenosti mozem povedat ze je na tychto motoroch co dorabat a upravovat ak chceme vyuzit potencial, ktory tento motor ma a odstranit hoci aj len veci, ktore su na nom od vyroby odflaknute, ci nedotiahnute do konca. a tym nemam este na mysli nejake speci upravy ci ladenie pre zvysenie vykonu....
to ze pre niekoho je chladenie tohto motora dostatocne znamena len to, ze je to pren dostatocne. nic viac. co staci jednemu, nemusi stacit inemu. mozno pouziva babcu v inom rezime, v inych podmienkach, inak ju zatazuje a pod.
z vlastnej skusenosti viem ze existuju aj omnoho horsie podmienky pre tepelne namahanie vzduchom chladeneho dvojtaktu ako je kopcovity teren. cistota rebier je samozrejmy predpoklad. dost pomoze aj dekarbonizacia spalovacieho priestoru, ci vhodne volena sviecka.... ale ak ideme plne nalozeni vo vyse 30 stupnovych horucavach v prehustenej mestskej premavke slimacim tempom, kde kazdych par metrov stojime, alebo sa vlecieme podobne nalozeni nekonecnou madarskou, alebo hoci aj slovenskou rovinou kilometre s vetrom v chrbte... no privitali by sme kazdy milimetrik o ktory by boli chladiace rebra vacsie. ...a radsej ani nebudem spominat vsetkych tych bohov na adresu ludi, ktori su presvedceni ze vyrobca dal nasmu motoru dostatocne chladenie. ked zacujeme ze sa nam od valca zacina ozyvat znamy zvonivy zvuk


Na chlazení motoru má také vliv bohatosti směsi, neboť i ta motor chladí a v neposlední řadě styl jízdy.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re:

Příspěvekod RomanR » pát úno 26, 2021 16:50:13

igoreva píše:Ten náporový chladič je OK ale účinne pracuje len vo väčších rýchlostiach.
Pri jazde do kopca na jednotke keď vytáčam motor a vlečiem sa len 8 až 10 km_h. tak mi veľmi nepomôže.
A práve vtedy by som potreboval intenzívnejšie chladiť a merať teplotu.


Když po delší jízdě (cca30 km) potřebuji zdolat dlouhý táhlý a poměrně prudký kopec, tak pod kopcem zastavím na 5 minut, nechám motor vychladnout, a to byste nevěřili, jak to Babču nakopne. Většinou to pak vyjede na 2-jku bez problému a zadření nehrozí. Platí zejména pro teplé letní počasí.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Re: Chladíme motory

Příspěvekod RomanR » sob čer 26, 2021 12:56:23

Nehonit motor naplno, pak se méně hřeje. Při delší jízdě občas na chvilku zastavit, motor vypnout, aby zchladl. Nenechat dlouho běžet na volnoběh při stojícím mopedu. Nechladí se a i přes malé otáčky teplota stoupá. Mazat 1:33 a ne vymýšlet mazání s menším množstvím oleje (1:40, 1: 50 apod.). Výrobce dobře věděl, že 1:33 je optimální poměr. Mít v pořádku všechny spojky, abyste zbytečně nejezdili u 210-ky na jedničku. To se pak motor opravdu hodně hřeje. Z kopce jet pomalu, přibržďovat, a střídavě krátce přidat plyn, aby se do válce s palivem dostalo také mazivo. U dlouhého klesání raději vypnout motor, rozpojit záběr kol a jet naprázdno. Pod kopcem to nakopnout a pokračovat s motorem. Rychlost držet na 50 až 70 % výkonu. Nehonit to naplno. Pak můžete cestovat klidně stovky kilometrů od rána do večera a vše bude OK i v největších vedrech.
Pokud nemáte trpělivost a jezdíte vždy a všude naplno, pak jste si neměli pořizovat Babettu.
RomanR
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon lis 23, 2020 1:47:45

Předchozí

Zpět na Vychytávky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků