letave píše:Proč jsou dos velký a maj velkej prutok vzduchu na tnhle motor to bohatě stačí páč mi máme na choperu taky větrák orig. a ten má 300mm
letave píše:No tak tam dát nějákj co se dává no motorky...
pavelt74 píše:Zdravím,tak jsem také namontoval náfuky na hlavu a je to tedy znát. Ne že bych někdy Babettu uvařil,ale v kopci prostě vyvadla po ohřátí.Možná by to chtělo ještě pasivní fešný chladič přimontovat na spodek hlavy.Ještě jsem vyhodil tlumící gumy ze žeber (na foto ještě jsou).
avar píše:xingisx píše:LADAIII píše:Jen podotykam ze chlazeni motoru vyrazne pomuze kdyz mate zebra chladice cista a ne zasrana od oleje, prachu apod..
S tím souhlasím. Dokonce jsem dělal test a rozdíl je poznat velice znatelně. Babetta je stavěná na nějaké zahřívání a chlazení které má z výroby je dostatečné i pro náročné uživatele. Pro správnou funkci je však důležité dodržovat čistotu. Jezdím velice náročný terén a nikdy jsem s chlazením provlém neměl.
chlapci to by ste mali vysvetlit vsetkym tym co uz babetu zadreli a pridreli. najlepsie by to bolo vysvetlovat v dobe ked sa to stalo. tu odpoved by som si celkom rad vypocul.
je pravda ze B210 ma uz rebra o dost vacsie a chladenie ucinnejsie. zeby to bolo tym ze aj B 207 ako pisete: je stavěná na nějaké zahřívání a chlazení které má z výroby je dostatečné i pro náročné uživatele, alebo preto ze casy sa menia a je v poriadku priznat co cas ukazal, ze sa niekto pri konstruovani motora predsa len mozno obcas trocha sekol. nik nie je neomylny, ani konstrukteri babetty
babetta motor bol stavany pre urcity typ prevadzky, tak aby splnil urcite poziadavky na spotrebu, hlucnost, zivotnost, atd., aby sa zmestil do urcitej ceny, bol vhodny pre velkoseriovu vyroby vtedajsej doby a bohvienaco este musel byt brany zretel. a to nemusi kazdemu vyhovovat.
z vlastnej skusenosti mozem povedat ze je na tychto motoroch co dorabat a upravovat ak chceme vyuzit potencial, ktory tento motor ma a odstranit hoci aj len veci, ktore su na nom od vyroby odflaknute, ci nedotiahnute do konca. a tym nemam este na mysli nejake speci upravy ci ladenie pre zvysenie vykonu....
to ze pre niekoho je chladenie tohto motora dostatocne znamena len to, ze je to pren dostatocne. nic viac. co staci jednemu, nemusi stacit inemu. mozno pouziva babcu v inom rezime, v inych podmienkach, inak ju zatazuje a pod.
z vlastnej skusenosti viem ze existuju aj omnoho horsie podmienky pre tepelne namahanie vzduchom chladeneho dvojtaktu ako je kopcovity teren. cistota rebier je samozrejmy predpoklad. dost pomoze aj dekarbonizacia spalovacieho priestoru, ci vhodne volena sviecka.... ale ak ideme plne nalozeni vo vyse 30 stupnovych horucavach v prehustenej mestskej premavke slimacim tempom, kde kazdych par metrov stojime, alebo sa vlecieme podobne nalozeni nekonecnou madarskou, alebo hoci aj slovenskou rovinou kilometre s vetrom v chrbte... no privitali by sme kazdy milimetrik o ktory by boli chladiace rebra vacsie. ...a radsej ani nebudem spominat vsetkych tych bohov na adresu ludi, ktori su presvedceni ze vyrobca dal nasmu motoru dostatocne chladenie. ked zacujeme ze sa nam od valca zacina ozyvat znamy zvonivy zvuk
igoreva píše:Ten náporový chladič je OK ale účinne pracuje len vo väčších rýchlostiach.
Pri jazde do kopca na jednotke keď vytáčam motor a vlečiem sa len 8 až 10 km_h. tak mi veľmi nepomôže.
A práve vtedy by som potreboval intenzívnejšie chladiť a merať teplotu.
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků