Zapalovací pól

Elektroinstalace B207, B210 a ostatních Babett, alternátory, světla, bouchání žárovek, kabeláž, úpravy, závady...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Zapalovací pól

Příspěvekod Aivori » stř kvě 09, 2012 20:21:16

DObrej
Jaké jsou příznaky nefunkčnosti této součástky ? http://www.fichtlkramek.cz/nahled/zapal ... l_pal.html
Uživatelský avatar
Aivori
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon dub 26, 2010 10:44:58
Bydliště: Závišice

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod milda » stř kvě 09, 2012 21:28:12

Vzhledem k tomu že tento pól je zdrojem napětí pro zapalování, tak pokud bude nefunkční, nebude ani žádná jiskra na svíčce a motor nepojede. Zákeřnější porucha je ta, když má pól závitový zkrat nebo vysoký přechodový odpor (je částečně přerušený) a tím pádem má zapalování slabší výkon ( slabá jiskra). Jak se to projeví na chodu motoru si lze domyslet, ale konkrétní zkušenost nemám.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod butan » čtv kvě 10, 2012 7:33:52

Nevím zda jsi pól PAL vybral omylem nebo ho skutečně máš. Já ještě stroj s tímto zapalováním osobně neviděl. Jedná se o speciální zapalování se zvýšenou energií jiskry, vyvynuté po revoluci. Jestli ho skutečně máš, pošli fotku zapalování, podle možnosti ti budu s diagnostikou nápomocen.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod pankac1985 » stř kvě 29, 2013 11:29:44

tak skusel jsem vymenit toristor novy a civka z funkcni baby a stale nedava jiskru a kolik ma mit zapalovaci civka odpor ci kde hledat chybu?jsme uz bezradnej svicky jsem zkousel 3ks kabel od civky k fajfce ok a fajfka se krasne dotyka svice ja ji snad zapalim stale do toho investuji a vysledek nikde
210,121 najeto 12tis, loukote-slovenske, viz album

http://pankac1985.rajce.idnes.cz/Babetta_210_lux_Adrianka
pankac1985
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 143
Registrován: stř kvě 22, 2013 14:03:37
Bydliště: Příbram-dobříš

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod ridchey » stř kvě 29, 2013 18:01:49

jeste by mohla byt v tahu civka impulzniho polu,co je na statoru....kdyz nedava jiskru.... :|
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod pankac1985 » pát čer 07, 2013 11:10:15

tak merim a merim a zapalovaci pol ma pri slapani cca 1500ohm to je asi moc ze?
210,121 najeto 12tis, loukote-slovenske, viz album

http://pankac1985.rajce.idnes.cz/Babetta_210_lux_Adrianka
pankac1985
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 143
Registrován: stř kvě 22, 2013 14:03:37
Bydliště: Příbram-dobříš

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod kolos » pát čer 07, 2013 11:23:57

:) nikam nešlapej a změř tu cívku v klidu. Ten měřák tě musí mít rád, když mu na odporovém rozsahu dopřáváš střídaviny :mrgreen:
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod ridchey » pát dub 11, 2014 17:38:11

safra,ani nevime,jak to dopadlo...:-)
ale mam dotaz k tomu velkemu polu.....ma ho nekdo nasazeny? a v jake konfiguraci (tyristor,GYT,indukcka a pod.)?
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod pankac1985 » pát dub 11, 2014 20:45:02

ja kto dopadlo tu 207 jsem rozprodal na dily :-) ztratil jsem nervy :D
210,121 najeto 12tis, loukote-slovenske, viz album

http://pankac1985.rajce.idnes.cz/Babetta_210_lux_Adrianka
pankac1985
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 143
Registrován: stř kvě 22, 2013 14:03:37
Bydliště: Příbram-dobříš

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod kolos » pát dub 11, 2014 21:50:56

K tomu velkému pólu, koupil jsem loni nepojízdného stewarda (modernější stella) z roku 1997 a byl tam použitý právě tento větší pól spolu s klasickou jtz a indukčkou. Testoval jsem ho pak na svém "zkušebním stavu" a porovnával s klasickým, tedy menším zapalovacím pólem. Používám nastavitelné hroty jako jiskřiště a vzdálenost mezi hroty 10mm. Mám tu k porovnání několik jtz, indukčních cívek i zapalovacích pólů a s těmi nejlepšími kusy se začínala pravidelná jiskra na 10mm vzdálenosti objevovat kolem 800 ot/min. Při výměně klasického pólu za ten větší, docházelo k pravidelným přeskokům už od 650 ot/min. Při použití GYTu a velkého pólu byly otáčky počátku přeskoků podobné tedy cca 650. Výrazně horší byla kombinace GYTu a malého zapalovacího pólu, kde bylo třeba už přes 1000 otáček, aby se objevila jiskra. Při tomto porovnávání jsem našel ve svých zásobách zřejmě problematickou indukčku, která měla měřením ohmetrem vyhovující hodnoty, ale při zkoušce na jiskru, potřebovala skoro o 400 otáček na rotoru víc než jiné, aby se obejvily pravidelné přeskoky.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod ridchey » sob dub 12, 2014 7:39:40

aha,tak to je zajimave mereni.
vyplyva tedy z toho,ze opravdu dava vetsi napeti do zapalovani (to uz ,pravda, dava tusit i okem viditelny pocet zavitu a lepsi syceni jadra vice plechy),
ale neodpali indukcni civku. (klasika tyristor by mel prezit,je na daleko vyssi napeti)
naopak ji muze pomoct,pokud je v horsim stavu "za tepla".
jeste by bylo zajimave zjistit,zda pri velkem zapalovacim polu jde pouzit i indukcka 6V z fichtla (z duvodu treba opravy,kdyz neni po ruce babetacka 4V)

na tom stroji,co jsem nedavno poridil,byl GYT,patrne jeden z prvnich,ale zaboha to neslo nahodit,tak jsem presel na klasika zapalovani ze suplikovych zasob,takze jede, ale mam neblahy pocit,ze za tepla hur chyta...(musi se vic slapnout) tak to muzou byt jen tri veci- horsi indukcka,zapal civka,nebo impulzak. :mrgreen:
kdyztak ten starej GYT jeste vyhazovat nebudu,treba bude dobrej....(aspon na testovani)
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod kolos » sob dub 12, 2014 8:02:41

Fichtláckou indukčku vyzkouším a dám vědět. Na to své blbnutí a elektrikou, jsem si spichnul tuhle šílenost
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod wenca084 » sob dub 12, 2014 8:07:35

Pěknej kutil výrobek , jak na tom měníš otáčky? Ten motor z flexy má poták?
Babetta 207/500 , Simson SR 70
wenca084
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 359
Registrován: úte led 14, 2014 3:09:14
Bydliště: Středočeský kraj

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod kolos » sob dub 12, 2014 8:19:22

Flexa byla naprostý hypermarketový shit, rozpad se u ní i vypínač, takže jede na tvrdo a otáčky reguluji regulátorem otáček, přes který je zapojena. Otáčky měřím optickým otáčkoměrem.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Zapalovací pól

Příspěvekod ridchey » sob dub 12, 2014 9:13:46

no,tak tomu rikam hyblo,ale ucel sveti prostredky,takze super.
ja si tak rikam,ze bych postavil neco podobneho,ale v horizontalni rovine,pohanene modelarskym stridavym trifazem,a ze bych si tam udelal i nejaky silomer na mereni magnetismu rotoru.
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků